Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

Και τετράωρη στάση την Πέμπτη Εικοσιτετράωρη απεργία την Τρίτη από την ΑΔΕΔΥ σε στήριξη των καθηγητών


Η ΑΔΕΔΥ απέρριψε πρόταση για απεργιακή κινητοποίηση την Παρασκευή 17 Μαΐου, όπως είχε ζητήσει η ΟΛΜΕ
Η ΑΔΕΔΥ απέρριψε πρόταση για απεργιακή κινητοποίηση την Παρασκευή 17 Μαΐου, όπως είχε ζητήσει η ΟΛΜΕ   (Φωτογραφία:  Eurokinissi )

Αθήνα
Εικοσιτετράωρη απεργία για την Τρίτη αποφάσισε η ΑΔΕΔΥ προς συμπαράσταση στους καθηγητές, τους οποίους η κυβέρνηση επιστρατεύει μετά την εισήγηση της ΟΛΜΕ για εξαήμερη απεργία μέσα στις πανελλαδικές εξετάσεις. Η ΑΔΕΔΥ απέρριψε πρόταση για απεργιακή κινητοποίηση την Παρασκευή 17 Μαΐου, όπως είχε ζητήσει η ΟΛΜΕ.

Το ανώτατο συνδικαλιστικό όργανο των δημοσίων υπαλλήλων αποφάσισε επίσης την προκήρυξη τετράωρη στάσης εργασίας για την Πέμπτη 16 Μαΐου.

«Με αυτήν μας την κινητοποίηση θέλουμε να στείλουμε μήνυμα ισχυρό στην κυβέρνηση, ότι δεν θα επιτρέψουμε να διαλύσει τις δημόσιες υπηρεσίες, δεν θα επιτρέψουμε να καταστρατηγήσει το Σύνταγμα της χώρας, να ακυρώσει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της απεργίας» δήλωσε ο πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ Κώστας Τσικρικάς.

Την ίδια ώρα, ξεκίνησε ήδη η επίδοση των φύλλων πορείας στους 88.000 καθηγητές μέσης εκαπίδευσης, ενώ την Τρίτη συνεδριάζουν οι κατά τόπους ενώσεις τους, για να αποφασίσουν επί της πρότασης της ΟΛΜΕ για απεργία την Παρασκευή 17 Μαΐου και από τις 20 ώς τις 24 Μαΐου, (δηλαδή τις έξι πρώτες μέρες των πανελληνίων).

Στις 15 Μαΐου θα συνεδριάζουν οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ για να ληφθεί η τελική απόφαση.

Αντιδρώντας στην προληπτική επιστράτευση από την πλευρά της κυβέρνησης, η ΟΛΜΕ προσέφυγε ήδη στο ΣτΕ ζητώντας την ακύρωση των αποφάσεων για την πολιτική κινητοποίηση των εκπαιδευτικών και για την επίταξη των σχολείων.

ΣΥΡΙΖΑ: «Αυταρχικός κατήφορος»
Σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ τονίζει: «Στην προσπάθειά της να καταπνίξει κάθε φωνή αντίδρασης των εργαζομένων,  η κυβέρνηση προσφεύγει στο ιδιαίτερα προσφιλές για την ίδια, κατάφωρα αντιδημοκρατικό μέτρο της επιστράτευσης των εργαζομένων. Αυτή τη φορά, μάλιστα, προχωρά και ένα βήμα παραπέρα, επιστρατεύοντας προληπτικά τους εργαζομένους, πριν οι ίδιοι αποφασίσουν ουσιαστικά για την απεργία στον κλάδο τους.

» Ο αυταρχικός κατήφορος της κυβέρνησης των δανειστών βρίσκει απέναντί της την πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας. Καμία δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση δεν μπορεί να απαγορεύει με το 'έτσι θέλω' το δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία.

» Η ευθύνη για το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί ανήκει αποκλειστικά στην κυβέρνηση και στον πρωθυπουργό. Εκβιάζουν και κρατούν όμηρους όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά και τους μαθητές και τις οικογένειές τους, όταν λίγο πριν τη διεξαγωγή των εξετάσεων επιβάλλουν τις μνημονιακές δεσμεύσεις για απολύσεις των εκπαιδευτικών και διάλυση των υπαρχουσών υποβαθμισμένων δομών του δημόσιου σχολείου.

» Η κυβέρνηση πρέπει άμεσα να ανακαλέσει την επιστράτευση, να αποσύρει τα μέτρα διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης και  να ανοίξει διάλογο με τους καθηγητές μετά τις εξετάσεις. Στηρίζουμε τα δίκαια αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας και καλούμε όλους/ες τους/τις εργαζόμενους/ες να συμμετέχουν στα σημερινά συλλαλητήρια της ΟΛΜΕ».

ΔΗΜΑΡ: «Συνθήκες επιζήμιας έντασης»
Σε ανακοίνωσή της η ΔΗΜΑΡ αναφέρει: «Η Δημοκρατική Αριστερά έχει ταχθεί με σαφήνεια κατά της απεργίας των εκπαιδευτικών την περίοδο των πανελλαδικών εξετάσεων. Ταυτόχρονα κατέθεσε εναλλακτικές προτάσεις έναντι των θέσεων του Υπουργείου και των θέσεων της ΟΛΜΕ.
» Η Δημοκρατική Αριστερά πιστεύει ότι υπάρχει δυνατότητα και πρέπει να βρεθεί κοινός τόπος προκειμένου να λυθούν οι διαφορές με συναίνεση.
» Η ΟΛΜΕ με την ακραία συνδικαλιστική επιλογή της για απεργία μέσα στις πανελλαδικές εξετάσεις και στη συνέχεια η κυβερνητική απόφαση «προληπτικής» επιστράτευσης, διαμορφώνουν συνθήκες επιζήμιας έντασης για τους μαθητές και τις οικογένειές τους.
» Για τη Δημοκρατική Αριστερά η λύση είναι η κανονική διεξαγωγή των εξετάσεων χωρίς επιστράτευση και στη συνέχεια ο ουσιαστικός διάλογος, ώστε οι τελικές ρυθμίσεις να λάβουν υπόψη όσες ενστάσεις είναι δικαιολογημένες και μπορούν να αντιμετωπιστούν».
Newsroom ΔΟΛ

Δεν υπάρχουν σχόλια: