Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2015

Οι Έλληνες ήταν πάντα από τους πιο πλούσιους πελάτες της UBS...



Η UBS διέθετε ειδικό υπεράκτιο τμήμα ειδικά για τους Έλληνες πελάτες. Ήταν, από άποψη πλούτου, ένα από τα μεγαλύτερα των ευρωπαϊκών χωρών. Οι Έλληνες πελάτες, όπως και όλων των εθνικοτήτων, δέχονταν και άλλες «παροχές» από την τράπεζα.

Οι πλούσιες Ελληνίδες σύζυγοι είχαν την ευκαιρία να...
παρίστανται σε πολυτελείς εκδηλώσεις που διοργάνωνε γι' αυτές η UBS. Στόχος της τράπεζας η καλή πελατεία, τα μεγάλα τζάκια, οι πάμπλουτοι επιχειρηματίες και τα golden boys της αγοράς να μεταφέρουν το σύνολο του πλούτου τους στην τράπεζα.

Η whistleblower Stephanie Gibaud, μία εκ των βασικών πληροφοριοδοτών του σκανδάλου της UBS μιλά στο tvxs.gr και αποκαλύπτει…

Η UBS διέθετε ειδικό υπεράκτιο τμήμα ειδικά για τους Έλληνες πελάτες. Γνωρίζετε πόσοι ήταν οι Έλληνες πελάτες και για τι ποσά χρημάτων μιλάμε;

Στα γραφεία της UBS στην Ελβετία όλα τα κράτη εκπροσωπούνταν όπως στον ΟΗΕ. Υπήρχε η αμερικανική σημαία πάνω στα γραφεία της υπεράκτιας ομάδας που εξυπηρετούσε τους Αμερικανούς πελάτες, η γαλλική σημαία στα γραφεία της γαλλικής υπεράκτιας ομάδας κλπ. Η ελληνική UBS εκπροσωπούνταν επίσης στη Ζυρίχη και χειριζόταν τον υπεράκτιο πλούτο των πλούσιων Ελλήνων. Η Γαλλία ανήκε στο τμήμα της Δυτικής Ευρώπης ενώ η Ελλάδα και η Τουρκία ήταν μέρος της αγοράς της Νότιας Ευρώπης. 

Η στρατηγική που εφαρμοζόταν κατά το 2007 ήταν σαφής: «προσελκύουμε, αναπτύσσουμε, διατηρούμε» (σ.σ. τον πλούτο). Τα έγγραφα για την «πορεία προς τα εμπρός» της τράπεζας και τις συνέργειες μεταξύ των χερσαίων και των υπεράκτιων γραφείων δίνονταν χέρι - χέρι στους συμβούλους των πελατών. Οι τραπεζικοί των χερσαίων και των υπεράκτιων υπηρεσιών είχαν στενή συνεργασία προκειμένου να αναπτύξουν τις εργασίες τους και να αυξήσουν τα μπόνους τους. Υπήρχε ειδικό πρόγραμμα εξέλιξης εργαζομένων που είχε οργανωθεί για την προώθηση της κινητικότητας των συμβούλων των πελατών μεταξύ των χερσαίων και των υπεράκτιων γραφείων. Ένας τραπεζίτης είναι ουσιαστικά ένας πωλητής, πράγμα που σημαίνει ότι όσα περισσότερα λεφτά φέρνει, κι όσους περισσότερους λογαριασμούς ανοίγει, τόσο μεγαλύτερα είναι τα μπόνους του. 

Επιχειρηματίες και μεγαλοστελέχη είναι οι βασικοί στόχοι της τράπεζας που διαχειρίζεται επίσης και τα κεφάλαια των παλιών πλούσιων οικογενειών. Η διαδικασία παραπομπής είναι αυτή που καθορίζει τα ποσοστά που παίρνουν οι σύμβουλοι για να μεταφέρουν έναν πελάτη από το ένα γραφείο στο άλλο ή να παραπέμψουν έναν πελάτη σε άλλο γραφείο. 

Μια άλλη διαδικασία εξηγεί ξεκάθαρα πως πρέπει να συμπεριφέρονται οι σύμβουλοι πελατών των υπεράκτιων γραφείων (δηλαδή της Ελβετίας) κατά τους τελωνειακούς ελέγχους, όταν ταξίδευαν για να συναντήσουν τους πελάτες τους στις χερσαίες τοποθεσίες. Είναι ένα εγχειρίδιο για τον Τζέιμς Μποντ. Αυτό, μέχρι που η τράπεζα αποφάσισε να συγχωνεύσει τις χερσαίες και τις υπεράκτιες επιχειρήσεις στην Ευρώπη σε μια ενιαία αγορά στις αρχές του 2012. 

Διαβάστε ολόκληρη την συνέντευξη της Stephanie Gibaud, ΕΔΩ...

Δεν υπάρχουν σχόλια: