Θετικά σημάδια καταγράφονται το τελευταίο δίμηνο στα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Τον Αύγουστο οι πωλήσεις εισιτηρίων αυξήθηκαν κατά 5% και μηνιαίων καρτών κατά 10%, ενώ τον Σεπτέμβριο η...
άνοδος στα εισιτήρια ξεπέρασε το 3% και στις κάρτες το 5%.
«Εκτιμούμε ότι θα έχουμε καλά αποτελέσματα και τον Οκτώβριο, που ακόμη δεν υπάρχει πλήρης εικόνα», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο Γιάννης Σκουμπούρης, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), που παραδέχθηκε ότι τους προηγούμενους μήνες η εικόνα δεν ήταν ανάλογη.
Θεωρεί ότι το επιβατικό κοινό υποδέχθηκε θετικά τις «έξυπνες» στάσεις και την ενημέρωση για τα δρομολόγια μέσω του ίντερνετ, που εξυπηρετεί πάνω από 110.000 επιβάτες, και προαναγγέλλει ότι λίγο μετά την Πρωτοχρονιά οι συγκοινωνίες της πρωτεύουσας θα μπουν σε «ευρωπαϊκή» τροχιά.
Οι αλλαγές δεν θα αφορούν μόνον το ηλεκτρονικό εισιτήριο, που θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τα λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ και Ηλεκτρικό, ενώ έξι μήνες αργότερα θα επεκταθεί στο Μετρό.
«Ως το τέλος του 2017 το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα αντικαταστήσει πλήρως τα χάρτινα και αυτό θα μας βοηθήσει να διαμορφώσουμε μια άλλη πολιτική», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ.
Τα σενάρια που εξετάζονται προβλέπουν μείωση του εισιτηρίου για κοντινές διαδρομές, αλλά και αναδιάρθρωση λεωφορειακών γραμμών ανάλογα με τα στοιχεία στην επιβατική κίνηση που θα συγκεντρωθούν.
Ο Γ. Σκουμπούρης έχει διαφορετική προσέγγιση σε θέματα που αφορούν τα έσοδα των συγκοινωνιών για το 2015 και τα αρνητικά δημοσιεύματα επ’ αυτού.
«Η κυβέρνηση εφάρμοσε μια κοινωνική πολιτική για τους ανέργους, που μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους», μας εξηγεί και προσθέτει ότι τα οικονομικά αποτελέσματα αποτυπώνουν δύο γεγονότα:
♦Την αύξηση του ΦΠΑ, που σε αυτό το διάστημα αναπροσαρμόστηκε δύο φορές και από το 14% έφτασε στο 24%. Ως έναν βαθμό απορροφήθηκε, με πιο χαρακτηριστικό τη διατήρηση του φοιτητικού-μαθητικού εισιτηρίου στα 60 λεπτά και κυρίως των μηνιαίων καρτών στα 30 ευρώ.
♦Τη δωρεάν μεταφορά των ανέργων, που ξεπερνούν το 22% του ενεργού πληθυσμού. Εχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις για να καλυφθούν τα έσοδα από προγράμματα υπουργείων που ασκούν κοινωνική πολιτική.
«Αυτό δεν σημαίνει ότι οι συγκοινωνίες καταρρέουν, όπως υποστηρίζουν ορισμένοι. Πιστεύουμε στις δημόσιες συγκοινωνίες και δίνουμε μάχη για να τις βελτιώσουμε, σε δύσκολες συνθήκες», διαβεβαιώνει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ και τονίζει ότι δεν ισχύουν οι εκτιμήσεις πως καταρρέει η ΟΣΥ, ο φορέας των λεωφορείων και των τρόλεϊ.
Υπενθυμίζει ότι πλέον τα έσοδα από εισιτήρια και κάρτες αφορούν ολόκληρο τον όμιλο, αφού με τις ενιαίες τιμές δεν νοούνται χωριστά οικονομικά στοιχεία για ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ. Είναι φανερό ότι το Μετρό καταγράφει μεγαλύτερες εισπράξεις, αφού έχει το καλύτερο σύστημα διάθεσης.
Θέτει όμως και μία άλλη παράμετρο: την κρατική επιδότηση. Τα ετήσια λειτουργικά έσοδα διαμορφώνονται στα 300 εκατ. ευρώ και με βάση τον νόμο 3920/2011 η συμβολή του Δημοσίου είχε οριστεί στο 40%.
Για το 2016 έχει περιοριστεί στα 80 εκατ. ευρώ, κάτω από το 30%, όταν σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις διαμορφώνεται στο 55%, ακόμη και στο Λονδίνο όπου οι συγκοινωνίες έχουν ιδιωτικοποιηθεί...
Χαρά Τζαναβάρα, efsyn.gr
άνοδος στα εισιτήρια ξεπέρασε το 3% και στις κάρτες το 5%.
«Εκτιμούμε ότι θα έχουμε καλά αποτελέσματα και τον Οκτώβριο, που ακόμη δεν υπάρχει πλήρης εικόνα», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο Γιάννης Σκουμπούρης, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), που παραδέχθηκε ότι τους προηγούμενους μήνες η εικόνα δεν ήταν ανάλογη.
Θεωρεί ότι το επιβατικό κοινό υποδέχθηκε θετικά τις «έξυπνες» στάσεις και την ενημέρωση για τα δρομολόγια μέσω του ίντερνετ, που εξυπηρετεί πάνω από 110.000 επιβάτες, και προαναγγέλλει ότι λίγο μετά την Πρωτοχρονιά οι συγκοινωνίες της πρωτεύουσας θα μπουν σε «ευρωπαϊκή» τροχιά.
Οι αλλαγές δεν θα αφορούν μόνον το ηλεκτρονικό εισιτήριο, που θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τα λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ και Ηλεκτρικό, ενώ έξι μήνες αργότερα θα επεκταθεί στο Μετρό.
«Ως το τέλος του 2017 το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα αντικαταστήσει πλήρως τα χάρτινα και αυτό θα μας βοηθήσει να διαμορφώσουμε μια άλλη πολιτική», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ.
Τα σενάρια που εξετάζονται προβλέπουν μείωση του εισιτηρίου για κοντινές διαδρομές, αλλά και αναδιάρθρωση λεωφορειακών γραμμών ανάλογα με τα στοιχεία στην επιβατική κίνηση που θα συγκεντρωθούν.
Ο Γ. Σκουμπούρης έχει διαφορετική προσέγγιση σε θέματα που αφορούν τα έσοδα των συγκοινωνιών για το 2015 και τα αρνητικά δημοσιεύματα επ’ αυτού.
«Η κυβέρνηση εφάρμοσε μια κοινωνική πολιτική για τους ανέργους, που μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους», μας εξηγεί και προσθέτει ότι τα οικονομικά αποτελέσματα αποτυπώνουν δύο γεγονότα:
♦Την αύξηση του ΦΠΑ, που σε αυτό το διάστημα αναπροσαρμόστηκε δύο φορές και από το 14% έφτασε στο 24%. Ως έναν βαθμό απορροφήθηκε, με πιο χαρακτηριστικό τη διατήρηση του φοιτητικού-μαθητικού εισιτηρίου στα 60 λεπτά και κυρίως των μηνιαίων καρτών στα 30 ευρώ.
♦Τη δωρεάν μεταφορά των ανέργων, που ξεπερνούν το 22% του ενεργού πληθυσμού. Εχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις για να καλυφθούν τα έσοδα από προγράμματα υπουργείων που ασκούν κοινωνική πολιτική.
«Αυτό δεν σημαίνει ότι οι συγκοινωνίες καταρρέουν, όπως υποστηρίζουν ορισμένοι. Πιστεύουμε στις δημόσιες συγκοινωνίες και δίνουμε μάχη για να τις βελτιώσουμε, σε δύσκολες συνθήκες», διαβεβαιώνει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ και τονίζει ότι δεν ισχύουν οι εκτιμήσεις πως καταρρέει η ΟΣΥ, ο φορέας των λεωφορείων και των τρόλεϊ.
Υπενθυμίζει ότι πλέον τα έσοδα από εισιτήρια και κάρτες αφορούν ολόκληρο τον όμιλο, αφού με τις ενιαίες τιμές δεν νοούνται χωριστά οικονομικά στοιχεία για ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ. Είναι φανερό ότι το Μετρό καταγράφει μεγαλύτερες εισπράξεις, αφού έχει το καλύτερο σύστημα διάθεσης.
Θέτει όμως και μία άλλη παράμετρο: την κρατική επιδότηση. Τα ετήσια λειτουργικά έσοδα διαμορφώνονται στα 300 εκατ. ευρώ και με βάση τον νόμο 3920/2011 η συμβολή του Δημοσίου είχε οριστεί στο 40%.
Για το 2016 έχει περιοριστεί στα 80 εκατ. ευρώ, κάτω από το 30%, όταν σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις διαμορφώνεται στο 55%, ακόμη και στο Λονδίνο όπου οι συγκοινωνίες έχουν ιδιωτικοποιηθεί...
Χαρά Τζαναβάρα, efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου