Τρίτη 14 Ιουλίου 2009

ΟΙ ΚΡΥΦΕΣ ΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΕΝΤΑΨΗΦΙΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ


Ρεπορτάζ : Κώστας Ντελέζος
(από ΤΑ ΝΕΑ)


«Πενταψήφια» χαράτσια σε ανυποψίαστους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας, ερευνά η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), που το τελευταίο διάστημα δέχεται βροχή παραπόνων για ύποπτες χρεώσεις που φουσκώνουν τους λογαριασμούς των κινητών.
Το σύνολο των συνδρομητών που προσέφυγαν στην ΕΕΤΤ κατήγγειλαν ότι ενώ έστειλαν ένα απλό μήνυμα (SΜS) μέσω του κινητού τους σε έναν από τους πενταψήφιους αριθμούς 54ΧΧΧ, προκειμένου να...

συμμετάσχουν σε κάποιον διαγωνισμό ή ψηφοφορία (π.χ. με έπαθλα αυτοκίνητα, τηλεοράσεις, ταξίδια κ.λπ.), βρέθηκαν να χρεώνονται κάθε φορά που δέχονταν απαντητικά μηνύματα!
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα συνδρομητή από τη Δυτική Αθήνα. Η περιπέτειά του ξεκίνησε όταν έστειλε από το κινητό του SΜS σε πενταψήφιο αριθμό, προκειμένου να διεκδικήσει μία τηλεόραση που κλήρωνε τηλεοπτική εκπομπή. Αμέσως μετά το μήνυμα που έστειλε στον πενταψήφιο αριθμό, άρχισε να δέχεται «βροχή» SΜS από το συγκεκριμένο πενταψήφιο νούμερο, που τον καλούσαν να συμμετάσχει και σε άλλους διαγωνισμούς. Μόλις ο συνδρομητής έλαβε τον λογαριασμό της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας, έκπληκτος διαπίστωσε ότι στην αναλυτική κατάσταση υπήρχαν χρεώσεις με την ένδειξη «απαντητικό μήνυμα υπηρεσίας». Για καθένα από τα πέντε μηνύματα που είχε λάβει από τον συγκεκριμένο πενταψήφιο αριθμό, η χρέωση ήταν 1,68 ευρώ! Όπως ο ίδιος κατήγγειλε στην ΕΕΤΤ, η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στην οποία απευθύνθηκε έριξε την ευθύνη στην εταιρεία- φάντασμα που διαχειρίζεται τον πενταψήφιο αριθμό, η οποία όμως ποτέ δεν απάντησε στις κλήσεις του συνδρομητή.
Σημειώνεται ότι η ΕΕΤΤ έχει λάβει τους τελευταίους μήνες πάνω από 400 καταγγελίες μόνο για τις λεγόμενες Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) που παρέχονται μέσω αποστολής και λήψης SΜS στους σύντομους κωδικούς της σειράς 54ΧΧΧ. Παραδείγματα τέτοιων υπηρεσιών είναι, μεταξύ άλλων, οι ψηφοφορίες, οι διαγωνισμοί, οι αγορές (downloading) ringtones, logos, videos και παιχνιδιών μέσω SΜS, όπως και οι συνομιλίες μέσω SΜS (chat).
Στελέχη της ΕΕΤΤ διερευνούν το περιεχόμενο των συγκεκριμένων καταγγελιών και ελέγχουν εάν υφίσταται παράβαση της τηλεπικοινωνιακής νομοθεσίας από τους παρόχους στους οποίους έχουν εκχωρηθεί οι σύντομοι κωδικοί της σειράς 54ΧΧΧ.
Οι 5 συμβουλές της ΕΕΤΤ
1 Μην καταχωρείτε τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου σε ιστοσελίδες, αν δεν έχετε πρώτα διαβάσει προσεκτικά όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις με τους οποίους παρέχεται η υπηρεσία που σας ενδιαφέρει. Διαφημίσεις για δωρεάν προσφορές ή συμμετοχή σε κληρώσεις, ενδέχεται να συνοδεύουν συνδρομητικές υπηρεσίες.
2 Το συνηθέστερο μοντέλο Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης είναι οι συνδρομητικές υπηρεσίες, για τις οποίες ενδέχεται να πληρώνετε ένα ποσό εφάπαξ ή ανά εβδομάδα, για να λαμβάνετε υπηρεσίες, όπως είναι η τακτική λήψη wallpaper ή η συχνή αγορά ringtones.
3 Διαβάζετε προσεκτικά όλους τους όρους των σχετικών διαφημιστικών καταχωρήσεων, προκειμένου να πληροφορηθείτε αν αφορά συνδρομητικές υπηρεσίες ή υπηρεσίες που ολοκληρώνονται σε ένα ή περισσότερα SΜS κ.λπ.
4 Η χρέωση του SΜS μιας Υπηρεσίας Πολυμεσικής Πληροφόρησης μπορεί να αφορά είτε την αποστολή είτε τη λήψη του SΜS. Η χρέωση με τη λήψη του SΜS αφορά συνήθως τις συνδρομητικές υπηρεσίες. Σε κάθε περίπτωση, το κόστος που εμφανίζεται στις διαφημίσεις είναι αυτό με το οποίο θα πρέπει να χρεωθείτε για την υπηρεσία, ανεξαρτήτως αν ο πάροχος κινητής τηλεφωνίας σας χρεώνει με το εισερχόμενο ή το εξερχόμενο SΜS.
5 Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των συνδρομητών, οι πάροχοι Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης υποχρεούνται να διαθέτουν γραμμή βοήθειας- παραπόνων (Ηelp Line), όχι πρόσθετης χρέωσης, η οποία πρέπει να αναφέρεται στις ανακοινώσεις- διαφημίσεις της υπηρεσίας. Συγκρατήστε τον αριθμό αυτό για την εξυπηρέτησή σας.
fimotro

Δεν υπάρχουν σχόλια: