Με απόφαση της υπουργού Παιδείας, Άννας Διαμαντοπούλου ορίσθηκαν οι δεκατρείς νέοι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης μετά από ενδελεχή, δημόσια και αξιοκρατική διαδικασία, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.
“Είναι η πρώτη φορά” σημειώνεται στην ανακοίνωση, “ κατά την οποία η διαδικασία επιλογής έτυχε ευρείας δημοσιότητας στο πλαίσιο της εφαρμοζόμενης νέας κυβερνητικής πρακτικής. Παρότι ο νόμος παρέχει αποκλειστική αρμοδιότητα αξιολόγησης, κρίσης, επιλογής και απόφασης στον υπουργό Παιδείας, αποφασίστηκε η δημοσιοποίηση μέσω της ιστοσελίδας της ανοιχτής διακυβέρνησης www.opengov.gr, της ιστοσελίδας του υπουργείου Παιδείας www.ypepth.gr, αλλά και των έντυπων μέσων ενημέρωσης.
Υποβλήθηκαν συνολικά 973 αιτήσεις ηλεκτρονικά και 37 αιτήσεις στην υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας.
Επιτροπή υπό τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας και στελέχη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης έθεσε τα κριτήρια επιλογής και έκανε την περαιτέρω επεξεργασία των αιτήσεων με βάση:
Τα επιστημονικά προσόντα (Τίτλοι σπουδών - διδακτορικό, μεταπτυχιακό, μετεκπαίδευση, καταρτίσεις, συγγράμματα κλπ).
Τη διοικητική εμπειρία (προϋπηρεσία σε διευθυντικές θέσεις- σχολικές μονάδες, Δ/νσεις και γραφεία διοίκησης της εκπαίδευσης, υπηρεσιακά συμβούλια κλπ).
Την κοινωνική δραστηριότητα (συμμετοχή σε θεσμούς και όργανα αναπτυξιακής, κοινωνικής, επιστημονικής και εκπαιδευτικής δράσης).
Οι προεπιλεγέντες εκλήθησαν σε προφορική συνέντευξη που πραγματοποιήθηκε από την υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα Άννα Διαμαντοπούλου και κατέθεσαν το φάκελο των δικαιολογητικών τους προκειμένου να ελεγχθούν από την επιτροπή ως προς τη νομιμότητά τους.
Στην τελική επιλογή των 13 Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης εκτός των ανωτέρω κριτηρίων και διαδικασιών λήφθηκε υπόψη:
Η αναλογική συμμετοχή εκπαιδευτικών Α’ θμιας (7) και Β’ θμιας (6)
Η ενίσχυση της παρουσίας των γυναικών (4 γυναίκες-ποσοστό 30% των επιλεγέντων)
Η ενίσχυση της περιφερειακής εκπροσώπησης (όλοι οι επιλεγέντες υπηρετούν σε μονάδες ή του κέντρου της Περιφέρειας ή Νομού της Περιφέρειας για την οποία επιλέχτηκαν)
Η αντιπροσωπευτικότητα των κλάδων μαθηματικοί, φιλόλογοι, πληροφορικοί, φυσικές επιστήμες, ειδική αγωγή, τεχνική εκπαίδευση αλλά και των ειδικών μετεκπαιδεύσεων σε θέματα διοίκησης της εκπαίδευσης, νέων τεχνολογιών κλπ.
Τέλος, η ανωτέρω επεξεργασία των βιογραφικών αποτύπωσε την ύπαρξη ενός αξιολογότατου εκπαιδευτικού δυναμικού στη χώρα μας με πλούσια επιστημονικά, γνωστικά, διοικητικά προσόντα συνοδευόμενη από μια ευρύτατη κοινωνική δράση και παρουσία. Η ύπαρξη όλου αυτού του δυναμικού και προφανώς ενός ευρύτερου σώματος που δεν μετείχε στη συγκεκριμένη διαδικασία αποτελεί ένα αισιόδοξο και ελπιδοφόρο μήνυμα για την περαιτέρω αξιοποίηση των στελεχών της εκπαίδευσης που θα συμβάλλουν στη γενικότερη αναβάθμιση της παιδείας.”
Η υπουργός δήλωσε σχετικά :”Η ανοιχτή διαδικασία πρόσκλησης υποβολής υποψηφιοτήτων για Περιφερειακούς Διευθυντές έκανε εμφανή τον πλούτο των προσόντων σημαντικού τμήματος του εκπαιδευτικού κόσμου.
Αισθάνομαι περήφανη και αισιόδοξη γιατί πάνω από όλα η εκπαίδευση χρειάζεται εκπαιδευτικούς που δεν σταματούν να μαθαίνουν και που η προσφορά τους γίνεται δείγμα ζωής και πράξης.
Οι 13 Περιφερειακοί Διευθυντές και Διευθύντριες που επελέγησαν αναλαμβάνουν από σήμερα καθήκοντα με μια σαφή εντολή «Πρώτα ο μαθητής» παντού, σε κάθε επιλογή και πρωτοβουλία.”
“Είναι η πρώτη φορά” σημειώνεται στην ανακοίνωση, “ κατά την οποία η διαδικασία επιλογής έτυχε ευρείας δημοσιότητας στο πλαίσιο της εφαρμοζόμενης νέας κυβερνητικής πρακτικής. Παρότι ο νόμος παρέχει αποκλειστική αρμοδιότητα αξιολόγησης, κρίσης, επιλογής και απόφασης στον υπουργό Παιδείας, αποφασίστηκε η δημοσιοποίηση μέσω της ιστοσελίδας της ανοιχτής διακυβέρνησης www.opengov.gr, της ιστοσελίδας του υπουργείου Παιδείας www.ypepth.gr, αλλά και των έντυπων μέσων ενημέρωσης.
Υποβλήθηκαν συνολικά 973 αιτήσεις ηλεκτρονικά και 37 αιτήσεις στην υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας.
Επιτροπή υπό τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας και στελέχη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης έθεσε τα κριτήρια επιλογής και έκανε την περαιτέρω επεξεργασία των αιτήσεων με βάση:
Τα επιστημονικά προσόντα (Τίτλοι σπουδών - διδακτορικό, μεταπτυχιακό, μετεκπαίδευση, καταρτίσεις, συγγράμματα κλπ).
Τη διοικητική εμπειρία (προϋπηρεσία σε διευθυντικές θέσεις- σχολικές μονάδες, Δ/νσεις και γραφεία διοίκησης της εκπαίδευσης, υπηρεσιακά συμβούλια κλπ).
Την κοινωνική δραστηριότητα (συμμετοχή σε θεσμούς και όργανα αναπτυξιακής, κοινωνικής, επιστημονικής και εκπαιδευτικής δράσης).
Οι προεπιλεγέντες εκλήθησαν σε προφορική συνέντευξη που πραγματοποιήθηκε από την υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα Άννα Διαμαντοπούλου και κατέθεσαν το φάκελο των δικαιολογητικών τους προκειμένου να ελεγχθούν από την επιτροπή ως προς τη νομιμότητά τους.
Στην τελική επιλογή των 13 Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης εκτός των ανωτέρω κριτηρίων και διαδικασιών λήφθηκε υπόψη:
Η αναλογική συμμετοχή εκπαιδευτικών Α’ θμιας (7) και Β’ θμιας (6)
Η ενίσχυση της παρουσίας των γυναικών (4 γυναίκες-ποσοστό 30% των επιλεγέντων)
Η ενίσχυση της περιφερειακής εκπροσώπησης (όλοι οι επιλεγέντες υπηρετούν σε μονάδες ή του κέντρου της Περιφέρειας ή Νομού της Περιφέρειας για την οποία επιλέχτηκαν)
Η αντιπροσωπευτικότητα των κλάδων μαθηματικοί, φιλόλογοι, πληροφορικοί, φυσικές επιστήμες, ειδική αγωγή, τεχνική εκπαίδευση αλλά και των ειδικών μετεκπαιδεύσεων σε θέματα διοίκησης της εκπαίδευσης, νέων τεχνολογιών κλπ.
Τέλος, η ανωτέρω επεξεργασία των βιογραφικών αποτύπωσε την ύπαρξη ενός αξιολογότατου εκπαιδευτικού δυναμικού στη χώρα μας με πλούσια επιστημονικά, γνωστικά, διοικητικά προσόντα συνοδευόμενη από μια ευρύτατη κοινωνική δράση και παρουσία. Η ύπαρξη όλου αυτού του δυναμικού και προφανώς ενός ευρύτερου σώματος που δεν μετείχε στη συγκεκριμένη διαδικασία αποτελεί ένα αισιόδοξο και ελπιδοφόρο μήνυμα για την περαιτέρω αξιοποίηση των στελεχών της εκπαίδευσης που θα συμβάλλουν στη γενικότερη αναβάθμιση της παιδείας.”
Η υπουργός δήλωσε σχετικά :”Η ανοιχτή διαδικασία πρόσκλησης υποβολής υποψηφιοτήτων για Περιφερειακούς Διευθυντές έκανε εμφανή τον πλούτο των προσόντων σημαντικού τμήματος του εκπαιδευτικού κόσμου.
Αισθάνομαι περήφανη και αισιόδοξη γιατί πάνω από όλα η εκπαίδευση χρειάζεται εκπαιδευτικούς που δεν σταματούν να μαθαίνουν και που η προσφορά τους γίνεται δείγμα ζωής και πράξης.
Οι 13 Περιφερειακοί Διευθυντές και Διευθύντριες που επελέγησαν αναλαμβάνουν από σήμερα καθήκοντα με μια σαφή εντολή «Πρώτα ο μαθητής» παντού, σε κάθε επιλογή και πρωτοβουλία.”
nooz.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου