Παρά την επιστράτευση, ιδιοκτήτες φορτηγών…
Ο κύβος ερρίφθη μετά την απόφαση της κυβέρνησης για επίταξη των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων, δίνοντας ένα τέλος στο αδιέξοδο που είχε διαμορφωθεί μετά τις άκαρπες διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Υποδομών.
«Ο θεός να βάλλει το χέρι του» δήλωσε αμέσως μετά την ανακοίνωση της επιστράτευσης ο Πρόεδρος των ιδιοκτητών βυτιοφόρων κ. Γιώργος Τσάμος κάνοντας έκκληση προς τους οδηγούς να συμβουλευτούν για τις επόμενες κινήσεις τους την Ομοσπονδία.
Από την άλλη, στις τάξεις των συνδικαλιστών, ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα, εκφράζονται απειλές ότι δεν θα υπογράψουν τα χαρτιά της επιστράτευσης, ενώ εκφράζονται και απειλές περί αποκλεισμού των εθνικών οδών με τα φορτηγά!
Προφανώς από το πρωί της Πέμπτης θα βρίσκεται σε εξέλιξη μία “μάχη” για την αποτελεσματικότερη δυνατή αποκατάσταση του εφοδιασμού. Στην πλέον δεινή θέση μέχρι αργά το βράδυ βρισκόταν η Πελοπόννησος, όπου βενζίνη υπήρχε μόνο σε ένα ανά 15 πρατήρια.
Περιορισμένη άρση των αποκλεισμών είχε γίνει χτες από τους απεργούς για την πρόσβαση στα διυλιστήρια της Θεσσαλονίκης.
Ήταν μονόδρομος
Είναι φανερό πάντως ότι η επίταξη ήταν μονόδρομος για την κυβέρνηση προκειμένου να αρθεί η ομηρία των πολιτών από την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, όπως μονόδρομος φαντάζει και η συμμετοχή των οδηγών στο τελεσίγραφο της κυβέρνησης.
Σε διαφορετική περίπτωση τους οδηγούς περιμένουν τσουχτερά πρόστιμα, αυτόφωρη διαδικασία, ακόμη και αφαίρεση της άδειας.
«Δεν μπορώ να συμβουλεύσω τους οδηγούς να πάνε φυλακή» είπε ο κ. Τσάμος μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA και δήλωσε ότι απαίτηση των σωματείων ήταν συνάντηση με τον υπουργό κ. Δημήτρη Ρέππα και όχι με τον Γενικό Γραμματέα.
Από την πλευρά του, το υπουργείο υποστηρίζει ότι ο υπουργός σε συνάντηση που είχε με τους ελεγκτές της Τρόικας το μεσημέρι της Τετάρτης, ζήτησε να αλλάξει το μεταβατικό στάδιο των αδειών χρήσης από τα τρία χρόνια που είναι στα πέντε, ωστόσο αυτό δεν έγινε δεκτό.
Προσθέτουν επίσης ότι αν και η επίταξη είχε υπογραφεί από τον Πρωθυπουργό από το μεσημέρι, όπως αποκάλυψε το protothema gr., περίμεναν μέχρι αργά το απόγευμα ώστε να γίνει ένα θετικό βήμα από τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων.
Το βήμα αυτό δεν έγινε ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου κ. Χάρης Τσιόκας τονίζοντας ότι με την επίταξη δεν σταματά ο διάλογος.
Η ψήφιση του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών τοποθετείται προς τα τέλη Αυγούστου, γεγονός που όπως σημειώνεται είναι ένα εύλογο διάστημα, το οποίο το υπουργείο δέχεται να συζητήσει για αλλαγές σε θέματα αναπτυξιακού, οικονομικού και συνταξιοδοτικού χαρακτήρα για την μετάβαση στα νέα δεδομένα που δημιουργεί το νομοσχέδιο.
Επισημαίνουν όμως ότι οι αλλαγές αυτές δεν μπορούν να συνοδευτούν με την αλλαγή της φιλοσοφίας του νομοσχεδίου που είναι το άνοιγμα του επαγγέλματος.
«Η κυβέρνηση δεν θα μπορούσε να αφήσει μία μερίδα επαγγελματιών να κρατά σε ομηρία όλη τη χώρα. Ο κλάδος των μεταφορών ήταν ένα κλειστό επάγγελμα που πρέπει να απελευθερωθεί γιατί αυτό θα είναι προς όφελος του ανταγωνισμού και της ανάπτυξης της χώρας» δήλωσε στη βουλή ο υπουργός Οικονομικών κ. Γιώργος Παπακωνταντίνου.
«Ο θεός να βάλλει το χέρι του» δήλωσε αμέσως μετά την ανακοίνωση της επιστράτευσης ο Πρόεδρος των ιδιοκτητών βυτιοφόρων κ. Γιώργος Τσάμος κάνοντας έκκληση προς τους οδηγούς να συμβουλευτούν για τις επόμενες κινήσεις τους την Ομοσπονδία.
Από την άλλη, στις τάξεις των συνδικαλιστών, ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα, εκφράζονται απειλές ότι δεν θα υπογράψουν τα χαρτιά της επιστράτευσης, ενώ εκφράζονται και απειλές περί αποκλεισμού των εθνικών οδών με τα φορτηγά!
Προφανώς από το πρωί της Πέμπτης θα βρίσκεται σε εξέλιξη μία “μάχη” για την αποτελεσματικότερη δυνατή αποκατάσταση του εφοδιασμού. Στην πλέον δεινή θέση μέχρι αργά το βράδυ βρισκόταν η Πελοπόννησος, όπου βενζίνη υπήρχε μόνο σε ένα ανά 15 πρατήρια.
Περιορισμένη άρση των αποκλεισμών είχε γίνει χτες από τους απεργούς για την πρόσβαση στα διυλιστήρια της Θεσσαλονίκης.
Ήταν μονόδρομος
Είναι φανερό πάντως ότι η επίταξη ήταν μονόδρομος για την κυβέρνηση προκειμένου να αρθεί η ομηρία των πολιτών από την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, όπως μονόδρομος φαντάζει και η συμμετοχή των οδηγών στο τελεσίγραφο της κυβέρνησης.
Σε διαφορετική περίπτωση τους οδηγούς περιμένουν τσουχτερά πρόστιμα, αυτόφωρη διαδικασία, ακόμη και αφαίρεση της άδειας.
«Δεν μπορώ να συμβουλεύσω τους οδηγούς να πάνε φυλακή» είπε ο κ. Τσάμος μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA και δήλωσε ότι απαίτηση των σωματείων ήταν συνάντηση με τον υπουργό κ. Δημήτρη Ρέππα και όχι με τον Γενικό Γραμματέα.
Από την πλευρά του, το υπουργείο υποστηρίζει ότι ο υπουργός σε συνάντηση που είχε με τους ελεγκτές της Τρόικας το μεσημέρι της Τετάρτης, ζήτησε να αλλάξει το μεταβατικό στάδιο των αδειών χρήσης από τα τρία χρόνια που είναι στα πέντε, ωστόσο αυτό δεν έγινε δεκτό.
Προσθέτουν επίσης ότι αν και η επίταξη είχε υπογραφεί από τον Πρωθυπουργό από το μεσημέρι, όπως αποκάλυψε το protothema gr., περίμεναν μέχρι αργά το απόγευμα ώστε να γίνει ένα θετικό βήμα από τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων.
Το βήμα αυτό δεν έγινε ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου κ. Χάρης Τσιόκας τονίζοντας ότι με την επίταξη δεν σταματά ο διάλογος.
Η ψήφιση του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών τοποθετείται προς τα τέλη Αυγούστου, γεγονός που όπως σημειώνεται είναι ένα εύλογο διάστημα, το οποίο το υπουργείο δέχεται να συζητήσει για αλλαγές σε θέματα αναπτυξιακού, οικονομικού και συνταξιοδοτικού χαρακτήρα για την μετάβαση στα νέα δεδομένα που δημιουργεί το νομοσχέδιο.
Επισημαίνουν όμως ότι οι αλλαγές αυτές δεν μπορούν να συνοδευτούν με την αλλαγή της φιλοσοφίας του νομοσχεδίου που είναι το άνοιγμα του επαγγέλματος.
«Η κυβέρνηση δεν θα μπορούσε να αφήσει μία μερίδα επαγγελματιών να κρατά σε ομηρία όλη τη χώρα. Ο κλάδος των μεταφορών ήταν ένα κλειστό επάγγελμα που πρέπει να απελευθερωθεί γιατί αυτό θα είναι προς όφελος του ανταγωνισμού και της ανάπτυξης της χώρας» δήλωσε στη βουλή ο υπουργός Οικονομικών κ. Γιώργος Παπακωνταντίνου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου