Πέμπτη 22 Ιουλίου 2010

«Υπογράψτε ότι δεν θα λαδώσετε!»

Βρήκε τη λύση για διαφάνεια στα έργα ο Δ.Ρέππας

protothema.gr
Ένα πρωτότυπο τρόπο για να δεσμεύσει τις εταιρείες που θα συμμετέχουν σε έργα του δημοσίου ότι δεν θα χρησιμοποιούν αθέμιτα μέσα για να κερδίσουν ένα διαγωνισμό, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων των νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που αφορά το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις αναθέσεις δημοσίων έργων.

Η λύση βρέθηκε στο επονομαζόμενο «σύμφωνο ακεραιότητας», το οποίο θα αποτελέσει ένα είδος δήλωσης που θα υποχρεώνει όλους τους συμμετέχοντες ενός διαγωνισμού να καταθέσουν, προκειμένου να δεσμευτούν ότι δεν θα χρησιμοποιήσουν πλάγιους τρόπους για να επικρατήσουν σε ένα διαγωνισμό.

Όπως δήλωσε χθες ο υπουργός κ. Δημήτρης Ρέππας αμέσως μετά την συνεδρίαση της Επιτροπής για τα μεγάλα έργα, η δέσμευση κατά τα πρότυπα «υπογράψτε ότι δεν θα λαδώσετε», θα συνεπάγεται κυρώσεις για όσους την παραβαίνουν.

Πρόκειται για ένα ευρηματικό τρόπο «ξεκαρφώματος», ο οποίος εντάσσεται στην προσπάθεια της κυβέρνησης να υιοθετήσει καινούριους κανόνες διαφάνειας στα δημόσια έργα.

Στο πλαίσιο, αυτό, ο υπουργός Υποδομών αποκάλυψε χθες ότι πρόταση της Επιτροπής είναι να επιβληθούν κυρώσεις στην Siemens για την ζημία που υπέστη το δημόσιο αλλά και η εικόνα της χώρας από τα έργα που έχει αναλάβει. Όπως είπε, η Επιτροπή θα καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις στο υπουργικό συμβούλιο το επόμενο διάστημα.

Τα σκουπίδια

Στη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μεγάλων Έργων, συζητήθηκε επίσης η διαχείριση των απορριμμάτων στην Αττική, όπου συμφωνήθηκε να προχωρήσουν τα έργα από τον ΕΣΔΚΝΑ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η υπουργός Περιβάλλοντος κ. Τίνα Μπιρμπίλη επεσήμανε στον υπουργό Εσωτερικών κ. Γιάννη Ραγκούση, ότι ο φορέας που διαχειρίζεται τα αστικά απόβλητα της Αττικής (ΕΣΔΚΝΑ) έχει καθυστερήσει αδικαιολόγητα την υλοποίηση του περιφερειακού σχεδιασμού για την δημιουργία τεσσάρων μονάδων μηχανικής και βιολογικής επεξεργασίας σύμμεικτων απορριμμάτων.

Η επιτροπή συμφώνησε επίσης στην τοποθέτηση ηλεκτρονικών διοδίων ώστε μέσα στα επόμενα 2,5 χρόνια τα 2/3 των αυτοκινητόδρομων να λειτουργούν ηλεκτρονικά αλλά και μια σειρά από παρεμβάσεις που θα αναβαθμίσουν την οδική ασφάλεια.

Για το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ, ο κ. Ρέππας ανέφερε ότι έχει κατατεθεί στην ΕΕ για παρατηρήσεις, και σε ότι αφορά τους εργαζόμενους ότι θα «πρέπει να το αντιληφθούν και εκείνοι ότι κάτι θα χάσουν».

Δεν υπάρχουν σχόλια: