Όργιο φημών για αποχωρήσεις
Αθήνα
Την πρόθεση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας να συνεχίσει να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και να επενδύει στη χώρα, επιβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ζ. Μηνάς
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, μιλώντας στο πλαίσιο παρουσίασης της τρίτης έκθεσης Αειφορίας 2010-2011, είπε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία στηρίζει την ελληνική οικονομία δημιουργώντας προστιθέμενη αξία.
Όπως αναφέρθηκε, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, για μισό αιώνα «είναι εδώ», οικοδομώντας ισχυρές σχέσεις εμπιστοσύνης με τον Έλληνα καταναλωτή, παρέχοντας ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες, δημιουργώντας θέσεις απασχόλησης, πραγματοποιώντας σημαντικές επενδύσεις, υλοποιώντας προγράμματα ανταπόδοσης στην κοινωνία και αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την προστασία του περιβάλλοντος.
Όργιο φημών για αποχωρήσεις
Το τελευταίο διάστημα η ελληνική αγορά κατακλύζεται από φήμες περί αποχώρησης επιχειρήσεων από τη χώρα, έπειτα από τις αποφάσεις κορυφαίων ελληνικών επιχειρήσεων να μεταφέρουν την έδρα τους στο εξωτερικό.
Οι αποφάσεις της Coca-Cola 3E και της ΦΑΓΕ να μεταφέρουν την έδρα τους στο εξωτερικό (σε Ελβετία και Λουξεμβούργο αντίστοιχα) ενέτειναν αυτή τη φημολογία.
Οι ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν ισχυρή διεθνή παρουσία και πραγματοποιούν το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου τους στις ξένες αγορές, αλλάζουν έδρα κυρίως για λόγους που σχετίζονται με τη ρευστότητα τους.
Με έδρα την Ελλάδα, αδυνατούν να λάβουν φθηνά δάνεια από τις ξένες τράπεζες, οι οποίες συνυπολογίζουν το «ελληνικό ρίσκο», δηλαδή τον κίνδυνο εξόδου της χώρας από το ευρώ και την άτακτη χρεοκοπία.
Μολονότι τους τελευταίους μήνες παρατηρείται μία σημαντική αλλαγή, τουλάχιστον στη φρασεολογία των Ευρωποαίων ηγετών για το μέλλον της Ελλάδας στο ευρώ, ωστόσο μεγάλες επιχειρήσεις (όχι μόνο ελληνικές, αλλά και ξένες, όπως για παράδειγμα οι γαλλικές τράπεζες) αποφασίζουν να φύγουν, προφανώς εκτιμώντας ότι δεν υπάρχουν σημαντικά περιθώρια κερδών τα επόμενα έτη και τροφοδοτώντας παράλληλα σενάρια περί επικείμενης χρεοκοπίας.
Επιπλέον, αντικειμενικά υπονομεύεται η προσπάθεια για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων στη χώρα, καθώς -σχεδόν- κανένας δεν θα επενδύσει σε μία χώρα από την οποία φεύγουν οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις.
Fitch: Φαίνεται η ένταση της ελληνικής κρίσης
Η απόφαση της Coca-Cola Hellenic να μετακινηθεί από την Ελλάδα στην Ελβετία και η πρόσφατη παρόμοια απόφαση της ΦΑΓΕ ,αποτελούν «περιορισμένο προηγούμενο» προς το παρόν για άλλες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, αναφέρει σε έκθεσή της η Fitch.
Η αλλαγή έδρας, σε αντίθεση με την απλή εισαγωγή σε ξένα χρηματιστήρια, μπορεί να μετριάσει τον αντίκτυπο μιας ενδεχόμενης εξόδου από το ευρώ, για επιχειρήσεις με σημαντικές δραστηριότητες στο εξωτερικό και ταμειακές ροές που προέρχονται απ' αυτές, σημειώνει.
Μία τέτοια περίπτωση είναι αυτή της Coca-Cola Hellenic, αναφέρει η Fitch, αναφερόμενη στην απόφαση της να μετακινηθεί στην Ελβετία και να εισαχθεί για κύρια διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, τονίζοντας ότι η εταιρεία έχει παρουσία σε 28 χώρες.
Η κίνηση της Coca-Cola Hellenic, η οποία σε κάθε περίπτωση αποτελεί μια ιδιαίτερη και ξεχωριστή περίπτωση διαφοροποίησης δραστηριοτήτων πέραν της μητρικής αγοράς, όπως και η κίνηση της ΦΑΓΕ, αντανακλούν την ένταση της κρίσης που πλήττει την Ελλάδα, σύμφωνα με τους αναλυτές του οίκου.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, μιλώντας στο πλαίσιο παρουσίασης της τρίτης έκθεσης Αειφορίας 2010-2011, είπε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία στηρίζει την ελληνική οικονομία δημιουργώντας προστιθέμενη αξία.
Όπως αναφέρθηκε, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, για μισό αιώνα «είναι εδώ», οικοδομώντας ισχυρές σχέσεις εμπιστοσύνης με τον Έλληνα καταναλωτή, παρέχοντας ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες, δημιουργώντας θέσεις απασχόλησης, πραγματοποιώντας σημαντικές επενδύσεις, υλοποιώντας προγράμματα ανταπόδοσης στην κοινωνία και αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την προστασία του περιβάλλοντος.
Όργιο φημών για αποχωρήσεις
Το τελευταίο διάστημα η ελληνική αγορά κατακλύζεται από φήμες περί αποχώρησης επιχειρήσεων από τη χώρα, έπειτα από τις αποφάσεις κορυφαίων ελληνικών επιχειρήσεων να μεταφέρουν την έδρα τους στο εξωτερικό.
Οι αποφάσεις της Coca-Cola 3E και της ΦΑΓΕ να μεταφέρουν την έδρα τους στο εξωτερικό (σε Ελβετία και Λουξεμβούργο αντίστοιχα) ενέτειναν αυτή τη φημολογία.
Οι ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν ισχυρή διεθνή παρουσία και πραγματοποιούν το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου τους στις ξένες αγορές, αλλάζουν έδρα κυρίως για λόγους που σχετίζονται με τη ρευστότητα τους.
Με έδρα την Ελλάδα, αδυνατούν να λάβουν φθηνά δάνεια από τις ξένες τράπεζες, οι οποίες συνυπολογίζουν το «ελληνικό ρίσκο», δηλαδή τον κίνδυνο εξόδου της χώρας από το ευρώ και την άτακτη χρεοκοπία.
Μολονότι τους τελευταίους μήνες παρατηρείται μία σημαντική αλλαγή, τουλάχιστον στη φρασεολογία των Ευρωποαίων ηγετών για το μέλλον της Ελλάδας στο ευρώ, ωστόσο μεγάλες επιχειρήσεις (όχι μόνο ελληνικές, αλλά και ξένες, όπως για παράδειγμα οι γαλλικές τράπεζες) αποφασίζουν να φύγουν, προφανώς εκτιμώντας ότι δεν υπάρχουν σημαντικά περιθώρια κερδών τα επόμενα έτη και τροφοδοτώντας παράλληλα σενάρια περί επικείμενης χρεοκοπίας.
Επιπλέον, αντικειμενικά υπονομεύεται η προσπάθεια για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων στη χώρα, καθώς -σχεδόν- κανένας δεν θα επενδύσει σε μία χώρα από την οποία φεύγουν οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις.
Fitch: Φαίνεται η ένταση της ελληνικής κρίσης
Η απόφαση της Coca-Cola Hellenic να μετακινηθεί από την Ελλάδα στην Ελβετία και η πρόσφατη παρόμοια απόφαση της ΦΑΓΕ ,αποτελούν «περιορισμένο προηγούμενο» προς το παρόν για άλλες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, αναφέρει σε έκθεσή της η Fitch.
Η αλλαγή έδρας, σε αντίθεση με την απλή εισαγωγή σε ξένα χρηματιστήρια, μπορεί να μετριάσει τον αντίκτυπο μιας ενδεχόμενης εξόδου από το ευρώ, για επιχειρήσεις με σημαντικές δραστηριότητες στο εξωτερικό και ταμειακές ροές που προέρχονται απ' αυτές, σημειώνει.
Μία τέτοια περίπτωση είναι αυτή της Coca-Cola Hellenic, αναφέρει η Fitch, αναφερόμενη στην απόφαση της να μετακινηθεί στην Ελβετία και να εισαχθεί για κύρια διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, τονίζοντας ότι η εταιρεία έχει παρουσία σε 28 χώρες.
Η κίνηση της Coca-Cola Hellenic, η οποία σε κάθε περίπτωση αποτελεί μια ιδιαίτερη και ξεχωριστή περίπτωση διαφοροποίησης δραστηριοτήτων πέραν της μητρικής αγοράς, όπως και η κίνηση της ΦΑΓΕ, αντανακλούν την ένταση της κρίσης που πλήττει την Ελλάδα, σύμφωνα με τους αναλυτές του οίκου.
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου