Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2012

Τι αναφέρει στην απολογία του ο στενός συνεργάτης του Άκη Σμπώκος: Δεν είμαι εγώ ο… boskos

«Δεν είμαι εγώ το πρόσωπο που αναφέρει στις σημειώσεις του ο Άκης Τσοχατζόπουλος». «Το πρόσωπο στο οποίο αναφέρεται ο πρώην υπουργός δεν ταιριάζει με εμένα αφού εγώ δεν είχα ουδέποτε δεκαπεντάχρονη κυβερνητική συνεργασία μαζί του». «Αναφέρεται κωδικοποιημένα το όνομά μου και στην πραγματικότητα να εννοεί κάποιον άλλον». 

Αυτά υποστήριξε κατά τη διάρκεια της απολογίας του ο πρώην γενικός διευθυντής Εξοπλισμών Γιάννης Σμπώκος, απαντώντας στις απανωτές ερωτήσεις του ανακριτή, Γαβριήλ Μαλλή, για το πώς γίνεται ο Άκης Τσοχατζόπουλος, μέσα από δεκάδες χειρόγραφες σημειώσεις του, να τον εμφανίζει ως το πρόσωπου που του παρακρατεί ποσά που φτάνουν ακόμη και τα 80 εκατ. ευρώ. 

Ο Γιάννης Σμπώκος αρνείται κάθε εμπλοκή του στην υπόθεσης διακίνησης μαύρου πολιτικού χρήματος από εξοπλιστικά προγράμματα. Υποστηρίζει ότι ο πρώην υπουργός του ζητούσε χρήματα τα οποία θεωρούσε ότι εκείνος έχει «λάβει κάτω από το τραπέζι» κατά τη διάρκεια της θητείας του ως γενικός διευθυντής Εξοπλισμών. 

Μάλιστα, αναφέρει ότι δέχονταν απειλές και πιέσεις για να συνεργαστεί με τον Άκη Τσοχατζόπουλου, ενώ όπως υποστηρίζει κάποια στιγμή του τηλεφώνησε και η Βίκυ Σταμάτη και με απειλητικό ύφος του ζήτησε να βοηθήσει τον πρώην υπουργό. 

«Δεν γνωρίζω γιατί αναφέρει το όνομά μου»

«…Το πρόσωπο στο οποίο αναφέρεται ο πρώην υπουργός δεν ταιριάζει με εμένα αφού εγώ δεν είχα ουδέποτε δεκαπεντάχρονη κυβερνητική συνεργασία μαζί του, η κυβερνητική μας συνεργασία περιορίστηκε κατά τις περιόδους 1983-1986 και 1997 – 2000. Τα έτη που αναφέρονται στο χειρόγραφο του συμπίπτουν με τις εξής περιόδους κυβερνητικής θητείας του: Περίοδος 81-84 υπουργός δημοσίων έργων, περίοδος 94-95 υπουργός εσωτερικών το οποίο αναγράφεται στο χειρόγραφό του σε δυο σημεία με τη λέξη ΕΣ, περίοδος 1997 – 2004 υπουργός εθνικής Άμυνας και εν συνεχεία υπουργός Ανάπτυξης», υποστηρίζει ο Ι. Σμπώκος. 
Ανακριτής: Στα έγγραφα που εγώ σας αναφέρθηκα ο πρώην υπουργός αναφέρεται καθαρά στο δικό σας πρόσωπο. Τι λέτε γι αυτό; 
Ι. Σμπώκος: Έχω αναφέρει σχετικά στο υπόμνημά μου ότι δεν γνωρίζω για ποιο λόγο ο υπουργός αναφέρεται στο όνομά μου. Ενδεχομένως μια ερμηνεία που μπορώ να δώσω είναι να αναφέρεται κωδικοποιημένα το όνομά μου και στην πραγματικότητα να εννοεί κάποιον άλλον. Εξάλλου την τελευταία περίοδο από την άνοιξη του 2010 και μετά, ο πρώην υπουργός μου έδινε την εντύπωση ανθρώπου που δεν ήταν σε ήρεμη ψυχολογική κατάσταση. 


«Μου ζητούσε να τον βοηθήσω οικονομικά»

Ανακριτής: Στο απολογητικό σας υπόμνημα εκθέτετε και μια άλλη εκδοχή, ότι δηλαδή επειδή πιθανολογούσατε ότι έχετε λάβει κάποια χρήματα, λόγω της συμμετοχής σας σε πολλά εξοπλιστικά προγράμματα, ότι θεωρούσατε ότι μπορούσε να σας εκβιάσει. 
Ι. Σμπώκος: Κατά τη συνάντησή μας μέσα στο 2010, μου ζήτησε να τον βοηθήσω οικονομικά γιατί είχε μεγάλη οικονομική ανάγκη και όχι γιατί του όφειλα χρήματα. Πιθανολογώ ότι με αφορμή κατάλογο που μου έδειχνε με εξοπλιστικά προγράμματα που διεκπεραιώθηκαν επί θητείας μου, ότι θεωρούσε και άφηνε υπονοούμενα για δήθεν κάτω από το τραπέζι συναλλαγές μου. Αυτά τα υπονοούμενα ήθελαν να δείξουν ότι πιθανόν έχω χρήματα να τον βοηθήσω. 
Ανακριτής: Στα σημειώματά του όμως αναφέρεται καθαρά σε χρέος 1 εκατ. ευρώ και σε χρήματα που διαχειριστήκατε με απόδοση που εκτιμά περί τα 80 εκατ. ευρώ. Τι λέτε για αυτό; 
Ι. Σμπώκος: Έχω ήδη απαντήσει προγουμενά και στο υπόμνημά μου, ότι δεν ξέρω και δεν μπορώ να ερμηνεύσω για ποιο λόγο κάνει αυτές τις αναφορές στις σημειώσεις του. 


«Η Βίκυ μου ζητούσε να βοηθήσω τον Άκη»

Ανακριτής: Στο απολογητικό σας υπόμνημα  αναφέρεστε για επαφή της συζύγου του Τσοχατζόπουλου με εσάς για το θέμα των χρημάτων, που μάλιστα έγινε με απειλητικό τόνο εκ μέρους της. Τι ακριβώς συνέβη; 
Ι. Σμπώκος: Σε τηλεφωνική επικοινωνία μαζί μου η Β. Σταμάτη, με ασαφείς και δυσνόητους υπαινιγμούς, ζητούσε από εμένα να βοηθήσω το σύζυγό της οικονομικά αφού και αυτός με είχε τιμήσει με την επιλογή μου ως γενικό διευθυντή της διεύθυνσης εξοπλισμών. 
Ερώτηση: Όταν λέτε απειλητικό τόνο στο υπόμνημά σας τι εννοείτε και πόσα χρήματα σας ζήτησε;
Ι. Σμπώκος: Όταν λέω απειλητικό τόνο εννοώ ότι ο τόνος της φωνής της ήταν αυστηρός. Η σύζυγός του μου ζήτησε να τον βοηθήσω στη δύσκολη κατάσταση που βρίσκονταν χωρίς να διευκρινίσει αν εννοεί να το κάνω οικονομικά. 
Ανακριτής: Ο ίδιος ο υπουργός πόσα χρήματα σας ζητούσε;
Ι. Σμπώκος: Μου έλεγε ότι ήταν σε πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση αλλά ποτέ δεν μου καθόρισε συγκεκριμένο χρηματικό ποσό.
«Με απειλούσαν για να βοηθήσω τον Άκη»

Ο πρώην γενικός γραμματέας Εξοπλισμών αναφέρει στην απολογία του ότι δέχονταν απειλές για να «συνεργαστεί» με τον Άκη Τσοχατζόπουλο (σ.σ. ο πρώην υπουργός σε πολλές από τις σημειώσεις του, πάντως αναφέρεται στην ανάγκη δημιουργίας «ομάδας πίεσης» προς τον Γιάννη Σμπώκο) και υποστηρίζει ότι άγνωστοι είχαν κάψει το αυτοκίνητό του γιου του. 
Ανακριτής: Πιστεύετε ότι για τον εμπρησμό αυτόν ευθύνεται ο πρώην υπουργός; 
Ι. Σμπωκος: ….Εγώ προσωπικά του το υπαινίχτηκα ανοιχτά σε συνάντησή μας και μου απάντησε ότι «δεν έχω ιδέα». 
Ανακριτής: Είναι λογικό να σκεφτείτε ότι ο πρώην υπουργός μπορεί να ευθύνεται για τν εμπρησμό του αυτοκινήτου του γιου σας, μόνο και μόνο επειδή δεν τον βοηθούσατε οικονομικά, χωρίς ωστόσο να έχετε καμία υποχρέωση οικονομική απέναντί του, καμία συναλλαγή;
Ι. Σμπώκος: Έχω αναφέρει προηγούμενα για τους υπαινιγμούς του με τα εξοπλιστικά προγράμματα. Επίσης δεχόμουν  ανώνυμα τηλεφωνήματα για τη ζωή τη δική μου και της οικογένειάς μου και καταστροφή της κατοικίας μου αν δεν βοηθούσα τον πρώην υπουργό. 


«Γνώρισα τον Βλάσση Καμπούρογλου το 2004»

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ανακριτή ο Ι. Σμπώκος υποστηρίζει ότι δεν γνωρίζει τους Βασίλειο και Ταλιτά Τσεκούρα (ιδρυτής και εκπρόσωπος της off-shore Nobilis, αντιστοίχως) την λογίστρια του Άκη Τσοχατζόπουλου Ευφροσύνη Λαμπροπούλου, τον επιχειρηματία Γιώργο Σαχπατζίδη αλλά ούτε και τον Στυλιανό Αρβανίτη Έλληνα επιχειρηματία από το Καμερούν που φέρεται να πλήρωσε το 2001 περίπου 400.000 ευρώ για την αγορά του ακινήτου στην οδό Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Αντίθετα, παραδέχεται τη γνωριμία του με τον Βλάσση Καμπούρογλου (ο οποίος βρέθηκε νεκρός το περασμένο Σάββατο στο δωμάτιο του ξενοδοχείου του στην Τζακάρτα) τον οποίο, όπως λέει, γνώρισε το 2004 στο πλαίσιο της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής για τα εξοπλιστικά. 


«Δεν έχω σχέση με την Nobilis»

Στην απολογία του ο Γ. Σμπώκος αρνείται ότι έχει οποιαδήποτε σχέση με την Nobilis μέσω της οποίας κατέληξε στη Βίκυ Σταμάτη το νεοκλασικό της Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Ωστόσο, ο ανακριτής τον ρωτά για το πώς βρέθηκε στο καρνέ του το όνομα του και τα στοιχεία του Βασίλειου Τσεκούρα του δικηγόρου που φέρεται να είχε ιδρύσει τη συγκεκριμένη εταιρεία. 

«Υπέπεσαν στην αντίληψή μου φημολογίες και συζητήσεις γνωστών και φίλων γύρω από το ακίνητο της Δ. Αρεοπαγίτου την εμπλοκή ξένης εταιρείας στην αγορά του και ψίθυροι που προσπαθούσαν να συνδέσουν το όνομά μου με το ακίνητο και την εταιρεία» υποστηρίζει και προσθέτει: «Η καταχώρηση των στοιχείων του Βασίλειου Τσεκούρα έγινε από συνεργάτες μου, οι οποίοι με τους δικηγόρους μου διαχρονικά έκαναν έρευνα για να βρούνε στοιχεία για το δικηγορικό στοιχείο που ακούγονταν ότι συνέστησε την εταιρεία ποτ αφορούσε το ακίνητο της Δ. Αρεοπαγίτου. Δεν μπορώ να ξέρω πότε έγινε η καταχώρηση αυτή, εγώ ουδέποτε επικοινώνησα με το γραφείο Τσεκούρα. 

Ανακριτής: Γιατί ο κ. Ζήγρας και η κυρία Λαμπροπούλου επέλεξαν να συνδέσουν το όνομα σας με την Nobilis και όχι με την Torcaso η με την Bluebel  η με άλλη εταιρεία; 

Ι. Σμπώκος: Ο κ. Ζήγρας στη δεύτερη απολογία του αναφέρεται στην εταιρεία Nobilis και σε εμένα ότι του τα είπε ο πρώην υπουργός. Εγώ δεν γνωρίζω αν του τα είπε ή όχι και επομένως δεν είχε ιδία αντίληψη. Το αν αυτά ειπώθηκαν από τον πρώην υπουργό έτσι ή αλλιώς εγώ δεν θα μπορούσα να τα γνωρίζω. Το ίδιο ισχύει και για την κ. Λαμπροπούλου η οποία τα όσα αναφέρει της τα είπαν άλλοι και επομένως δε είχε ιδία αντίληψη. 

Εν τω μεταξύ, ελεύθερος χωρίς την επιβολή περιοριστικών όρων αφέθηκε ο ιδιοκτήτης του «Ιανού» Ν. Καρατζάς μετά την απολογία του στον ανακριτή, ο οποίος κατηγορείται για ξέπλυμα μαύρου χρήματος. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην απολογία του υποστήριξε ότι ο πρώην υπουργός του πρότεινε να επενδύσει στον «Ιανό» υποστηρίζοντας ότι λειτουργούσε για λογαριασμό εφοπλιστών.  protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: