Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2013

Αναβάθμιση των κλαδικών εκθέσεων Τέσσερις στόχοι για την ενιαία ΔΕΘ - Helexpo μετά τη συγχώνευση


Η ενοποιημένη ΔΕΘ-Helexpo ποντάρει στην αναβάθμιση των υφιστάμενων κλαδικών εκθέσεων και στη διοργάνωση νέων, προκειμένου να χτυπήσει τον ανταγωνισμό
Η ενοποιημένη ΔΕΘ-Helexpo ποντάρει στην αναβάθμιση των υφιστάμενων κλαδικών εκθέσεων και στη διοργάνωση νέων, προκειμένου να χτυπήσει τον ανταγωνισμό   (Φωτογραφία:  Αρχείο ΔΟΛ )

Θεσσαλονίκη
Με τέσσερις βασικούς στόχους για την πορεία της ενοποιημένης ΔΕΘ-Helexpo, εισέρχεται στη νέα εποχή του ο πάλαι ποτέ εθνικός εκθεσιακός φορέας, ενόψει της προγραμματισμένης συγχώνευσης των δύο εταιρειών του, μέχρι το τέλος Μαρτίου.
Συγκεκριμένα, ποντάρει στην αναβάθμιση των υφιστάμενων κλαδικών εκθέσεων και στη διοργάνωση νέων, προκειμένου να χτυπήσει τον ανταγωνισμό, σε ριζικό «ρετούς» και μετεξέλιξη της Γενικής Έκθεσης του Σεπτεμβρίου, στην αξιοποίηση του Εκθεσιακού και Συνεδριακού Κέντρου Αθηνών (ΕΣΚΑ), ώστε να δημιουργηθούν νέες πηγές εσόδων και στη διεθνοποίηση της ΔΕΘ-Helexpo.
Τα παραπάνω επισήμανε την Τετάρτη -σε συνέντευξη Τύπου για τη διεθνή έκθεση Zootechnia- ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, Αναστάσιος Τζήκας, διευκρινίζοντας ότι η διοίκηση της πρώην ΔΕΘ (η οποία τίθεται επικεφαλής του ενοποιημένου σχήματος, με απορρόφηση της Helexpo) δεν έχει λάβει ακόμη ενημέρωση αν θα απομακρυνθεί, οπότε συνεχίζει να σχεδιάζει μακροπρόθεσμα.
«Δεν έχουμε ενημέρωση ότι θα φύγουμε, είμαστε "επαγγελματικά θνητοί", αλλά τιμάμε τη δουλειά μας και σχεδιάζουμε με προοπτική», είπε χαρακτηριστικά ο κ.Τζήκας.
Αναλύοντας τον στρατηγικό σχεδιασμό της διοίκησης, ο κ. Τζήκας σημείωσε ότι στο εξής όλες οι κλαδικές εκθέσεις θα συνοδεύονται από «έξυπνα» υποστηρικτικά γεγονότα. Πρόσθεσε δε, ότι οι κλαδικές διοργανώσεις θα εξελιχθούν, κατά κάποιο τρόπο, σε «εκθέσεις φορέων» όχι μόνο της Θεσσαλονίκης, αλλά όλης της Ελλάδας, υπό την έννοια ότι η ενοποιημένη ΔΕΘ-Helexpo θα πραγματοποιήσει «επίθεση φιλίας» στους φορείς.
Βουτιά τζίρου στα 7,7 εκατ. ευρώ το 2012
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo, Θεόδωρος Σουμπάσης, αναφερόμενος στη συγχώνευση είπε:
«Παραλάβαμε μια νοικοκυρεμένη εταιρεία (σ.σ. τη Helexpo) σε επίπεδο διαχείρισης. Ωστόσο, τα οικονομικά της δεν είναι ανθηρά, λόγω της κρίσης και σειράς άλλων λόγων, χωρίς αυτό να το λέω με κριτική διάθεση για τις προηγούμενες διοικήσεις», σημείωσε. Ο τζίρος της Helexpo υπολογίζεται ότι συρρικνώθηκε πέρυσι σε περίπου 7,7 εκατ. ευρώ, έναντι 11 εκατ. ευρώ το 2011. 
Ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo σημείωσε επίσης ότι, με τη συγχώνευση, αντιμετωπίζεται και το «ψυχροπολεμικό» κλίμα που είχε υπάρξει στο παρελθόν μεταξύ των δύο επιχειρήσεων.
Παραμονή στο κέντρο της Θεσσαλονίκης
Ερωτηθείς για το νέο εκθεσιακό κέντρο, ο κ. Σουμπάσης απάντησε ότι βάσει μελέτης, που βρίσκεται σε εξέλιξη και παρότι η ΔΕΘ-Helexpo εξακολουθεί να θεωρεί τη μετεγκατάσταση στη Σίνδο ως ιδανική λύση, οι σημερινές συνθήκες συνηγορούν υπέρ της παραμονής στο κέντρο της πόλης.
«Η μελέτη, που έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, έδωσε ξεκάθαρο μήνυμα ότι η μόνη εφικτή λύση είναι η ανάπλαση του υφιστάμενου εκθεσιακού κέντρου, ταυτόχρονα με τη δημιουργία ανοιχτού, μητροπολιτικού πάρκου», σημείωσε. Στην παρούσα φάση, η μελέτη βρίσκεται στο τελικό της στάδιο, που αφορά τον εντοπισμό των χρηματοδοτικών εργαλείων για την υλοποίηση των απαιτούμενων παρεμβάσεων.
Συνεργασία με τον «νέο» ΟΠΕ
Εν αναμονή των εξελίξεων, ο νέος ενοποιημένος φορέας ανέλαβε -για πρώτη φορά από τη δεκαετία του 1990- τη διοργάνωση του ελληνικού περιπτέρου στην έκθεση πληροφορικής CeΒΙΤ στο Ανόβερο, γεγονός που αποτυπώνει και την πρόθεση της εταιρείας να μπει οργανωμένα σε διοργανώσεις του εξωτερικού, σε συνεργασία -και όχι σε αντιπαλότητα- με τον Οργανισμό Προώθησης Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ) (σ.σ. η ΔΕΘ και η Helexpo συγχωνεύονται σε έναν εθνικό εκθεσιακό οργανισμό, ενώ ο ΟΠΕ και η Invest in Greece ενώνονται εις σάρκαν μία ώς εθνικός οργανισμός εξωστρέφειας, ενώ αρχικά οι πρώτοι τρεις φορείς επρόκειτο να αποτελέσουν έναν ενιαίο οργανισμό, με έδρα τη Θεσσαλονίκη).
«Ο ΟΠΕ θα πρέπει να κάνει συμφωνία συνεργασίας με τη ΔΕΘ, άρα η εξέλιξή του μπορεί να δημιουργήσει νέα αντικείμενα για την εταιρεία στο εξωτερικό», πρόσθεσε ο κ. Σουμπάσης.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια: