«Αγγίζουν» 270.000 ιδιοκτήτες ακινήτων...Επιφυλάξεις για το κατά πόσο θα αφήσουν ανεπηρέαστο το στόχο των εσόδων, εκφράζουν τεχνοκράτες των δανειστών, κρατώντας στα χέρια τους τις προτάσεις του υπουργείου Οικονομικών για τις αλλαγές στο ΕΝΦΙΑ. Η βασική...
ένσταση είναι ότι αν αλλάξεις τη... δοσολογία του φόρου, δηλαδή εάν επιβαρύνεις κάποιους υπέρμετρα, τότε υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να εισπράξεις λιγότερα από πέρσι, δηλαδή να μειωθεί το ποσοστό εισπραξιμότητας κάτω από το 82% του 2014, άρα να διευρυνθεί ακόμα περισσότερο η "τρύπα" στα φορολογικά έσοδα.
Η βασική ιδέα του υπουργείου είναι να ελαφρύνει το φορτίο του ΕΝΦΙΑ για μικρές ή μικρής αξίας ιδιοκτησίες. Για να συμβεί κάτι τέτοιο, το βάρος θα πρέπει να περάσει σε κάποιους άλλους ιδιοκτήτες, αφού το τελικό αποτέλεσμα δεν μπορεί να είναι μικρότερο από 2,650 δισ ευρώ. Θα πρέπει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι η ιδέα ενός μικρού έστω αφορολόγητου "πνίγηκε" εν τη γενέσει της, καθώς θα έμεναν εκτός φόρου πολλές χιλιάδες ιδιοκτήτες. Αρκεί να αναφέρει κανείς ότι 2.769.177 ιδιοκτήτες έχουν ακίνητα αξίας ως 50.000 ευρώ!
Και κάπου εδώ αρχίζουν τα σενάρια, με το επικρατέστερο- επειδή είναι πιο εύκολα υλοποιήσιμο- να προβλέπει το... "τσίμπημα" του Συμπληρωματικού Φόρου. Σήμερα, με αφορολόγητο 300.000 ευρώ, ο Συμπληρωματικός Φόρος "πιάνει" 291.322 ιδιοκτήτες. Αν μειωθεί, όμως, το αφορολόγητο στις 200.000 ευρώ, ο Φόρος θα πιάσει άλλους 270.000 ιδιοκτήτες.
Το δεύτερο σενάριο, που μπορεί να λειτουργήσει συνδυαστικά με το πρώτο, προβλέπει αύξηση των συντελεστών του Συμπληρωματικού Φόρου. Για παράδειγμα, για ακίνητα 600.000 ευρώ, το 2014 ο Συμπληρωματικός φόρος 2014 ήταν 600 ευρώ. Με αύξηση των συντελεστών κατά 0,5%, ο φόρος θα φτάσει στα 750 ευρώ, ενώ σε συνδυασμό με τη μείωση του αφορολογήτου μπορεί να φτάσει στα 850 ευρώ.
Τα έσοδα από το Συμπληρωματικό Φόρο υπολογίζονται στα περίπου 700 εκατ. ευρώ. Αν το υπουργείο Οικονομικών επιχειρήσει τη μετατόπιση βάρους 300 εκατ. ευρώ επιπλέον, τότε πολιτικά θα μπορεί να υποστηρίξει ότι ο ΕΝΦΙΑ είναι πιο ισορροπημένος, πιο δίκαιος. Ωστόσο, πάνω απ' όλα θα πρέπει να πείσει τους δανειστές ότι η εισπραξιμότητα θα παραμείνει στα ομολογουμένως υψηλά ποσοστά του 82%, πράγμα που φαντάζει μάλλον δύσκολο με τις δεδομένες συνθήκες...
ένσταση είναι ότι αν αλλάξεις τη... δοσολογία του φόρου, δηλαδή εάν επιβαρύνεις κάποιους υπέρμετρα, τότε υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να εισπράξεις λιγότερα από πέρσι, δηλαδή να μειωθεί το ποσοστό εισπραξιμότητας κάτω από το 82% του 2014, άρα να διευρυνθεί ακόμα περισσότερο η "τρύπα" στα φορολογικά έσοδα.
Η βασική ιδέα του υπουργείου είναι να ελαφρύνει το φορτίο του ΕΝΦΙΑ για μικρές ή μικρής αξίας ιδιοκτησίες. Για να συμβεί κάτι τέτοιο, το βάρος θα πρέπει να περάσει σε κάποιους άλλους ιδιοκτήτες, αφού το τελικό αποτέλεσμα δεν μπορεί να είναι μικρότερο από 2,650 δισ ευρώ. Θα πρέπει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι η ιδέα ενός μικρού έστω αφορολόγητου "πνίγηκε" εν τη γενέσει της, καθώς θα έμεναν εκτός φόρου πολλές χιλιάδες ιδιοκτήτες. Αρκεί να αναφέρει κανείς ότι 2.769.177 ιδιοκτήτες έχουν ακίνητα αξίας ως 50.000 ευρώ!
Και κάπου εδώ αρχίζουν τα σενάρια, με το επικρατέστερο- επειδή είναι πιο εύκολα υλοποιήσιμο- να προβλέπει το... "τσίμπημα" του Συμπληρωματικού Φόρου. Σήμερα, με αφορολόγητο 300.000 ευρώ, ο Συμπληρωματικός Φόρος "πιάνει" 291.322 ιδιοκτήτες. Αν μειωθεί, όμως, το αφορολόγητο στις 200.000 ευρώ, ο Φόρος θα πιάσει άλλους 270.000 ιδιοκτήτες.
Το δεύτερο σενάριο, που μπορεί να λειτουργήσει συνδυαστικά με το πρώτο, προβλέπει αύξηση των συντελεστών του Συμπληρωματικού Φόρου. Για παράδειγμα, για ακίνητα 600.000 ευρώ, το 2014 ο Συμπληρωματικός φόρος 2014 ήταν 600 ευρώ. Με αύξηση των συντελεστών κατά 0,5%, ο φόρος θα φτάσει στα 750 ευρώ, ενώ σε συνδυασμό με τη μείωση του αφορολογήτου μπορεί να φτάσει στα 850 ευρώ.
Τα έσοδα από το Συμπληρωματικό Φόρο υπολογίζονται στα περίπου 700 εκατ. ευρώ. Αν το υπουργείο Οικονομικών επιχειρήσει τη μετατόπιση βάρους 300 εκατ. ευρώ επιπλέον, τότε πολιτικά θα μπορεί να υποστηρίξει ότι ο ΕΝΦΙΑ είναι πιο ισορροπημένος, πιο δίκαιος. Ωστόσο, πάνω απ' όλα θα πρέπει να πείσει τους δανειστές ότι η εισπραξιμότητα θα παραμείνει στα ομολογουμένως υψηλά ποσοστά του 82%, πράγμα που φαντάζει μάλλον δύσκολο με τις δεδομένες συνθήκες...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου