Σάββατο 25 Ιουλίου 2009

Η ΜΑΥΡΗ ΛΙΣΤΑ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΔΑΚΤΥΛΙΟΥ


Ρεπορτάζ : Πέτρος Πιτσίνης
(από ΤΑ ΝΕΑ)

Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CΟ2) έως 140 γρ./χλμ. θα αποτελέσουν το διαβατήριο των αυτοκινήτων για την είσοδο στον Δακτύλιο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Δείτε πόσο CΟ2εκπέμπουν όλα τα νέα μοντέλα της ελληνικής αγοράς και ποια από αυτά θα κυκλοφορούν στα κέντρα των πόλεων σε εικοσιτετράωρη βάση. Με κριτήριο τις εκπομπές του διοξειδίου του... άνθρακα θα αγοράζουν πλέον αρκετοί Έλληνες το νέο τους αυτοκίνητο, αφού όλα τα μοντέλα που εκπέμπουν έως 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο διαδρομής θα έχουν όλο το εικοσιτετράωρο πρόσβαση στον Πράσινο Δακτύλιο της πρωτεύουσας και της Θεσσαλονίκης. Αντίθετα, θα εξακολουθήσουν να ισχύουν τα μονά- ζυγά για τα μοντέλα με εκπομπές πάνω από 140 γρ./ χλμ. και για όσα πληρούν τις προδιαγραφές Εuro 2, 3, 4 και 5, ενώ τα ρυπογόνα μοντέλα της κλάσης Δ με ηλικία άνω των 15 ετών και νόρμες Εuro 1 και 0 θα αποκλείονται όλες τις ημέρες από τον Δακτύλιο κατά τις ώρες λειτουργίας του. Το συγκεκριμένο μέτρο ενδέχεται να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη σημασία στο μέλλον, εφόσον διευρυνθούν τα όρια του Πράσινου Δακτυλίου στην Αθήνα, όπως ενδέχεται να γίνει. Επίσης, είναι πολύ πιθανό να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Αθήνας και άλλοι δήμοι της χώρας, όπου δημιουργούνται επίσης Πράσινοι Δακτύλιοι κατόπιν απόφασης των δημοτικών τους αρχόντων. Όσοι θέλουν να αποφύγουν ένα τέτοιο ενδεχόμενο, θα στραφούν σε νέα μοντέλα με χαμηλές εκπομπές ρύπων και ιδίως του διοξειδίου του άνθρακα. Γι΄ αυτό ετοιμάσαμε έναν χρηστικό οδηγό με εκατοντάδες νέα μοντέλα και τις εκπομπές CΟ2για το καθένα, ώστε να μπορούν να αποκτήσουν οι αναγνώστες μας μία σφαιρική εικόνα της ελληνικής αγοράς. Όπως θα διαπιστώσετε, η συντριπτική πλειονότητα των πράσινων μοντέλων που εκπέμπουν CΟ2έως το συγκεκριμένο όριο ανήκει στις δύο μικρότερες κατηγορίες μοντέλων μίνι και σούπερ μίνι και ανάμεσά τους συναντούμε ελάχιστα μικρομεσαία αυτοκίνητα. Είναι λοιπόν ξεκάθαρο ότι τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, όσον αφορά τους χώρους και την απόδοση του κινητήρα, δεν καλύπτουν τις ανάγκες ενός οικογενειάρχη που θα υποχρεωθεί να στραφεί σε μεγαλύτερα και πιο ενεργοβόρα. Τα υβριδικά. Μία άλλη κατηγορία αυτοκινήτων που θα αναπτυχθεί με βάση την οικολογία, είναι τα υβριδικά μοντέλα. Και εδώ θα γίνουν αρκετά λανσαρίσματα και μάλιστα σε όλες τις κατηγορίες, από μικρά μοντελάκια πόλης έως ογκώδη τετρακίνητα τζιποειδή και... επαγγελματικά φορτηγά. Μέσα στο 2010 θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής, τα οποία θα κοστίζουν αρχικά ακριβά, ενώ οι ενεργειακές κυψέλες θα ακολουθήσουν πιθανότατα σε μία δεκαετία. Σε κάθε περίπτωση παρατηρείται μία έντονη κινητικότητα, καθώς οι ρύποι έπαψαν πλέον να επηρεάζουν μόνον το περιβάλλον, αλλά καθορίζουν και το πορτοφόλι μας. Είναι και αυτός ένας τρόπος οικολογικής συνειδητοποίησης και μάλιστα εξαιρετικά αποτελεσματικός.
fimotro

Δεν υπάρχουν σχόλια: