Δευτέρα 6 Ιουλίου 2009

ME ΣΤΟΧΟ ΤΟ... BING(Ο) ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ


Του Γιώργου Σκαφιδά
(από το www.ethnos.gr)

Tο όνομα αυτής Bing (www.bing.com) και στόχος της να επιτύχει ό,τι δεν κατάφεραν στο παρελθόν οι πρόγονοί της (MSN Search, Windows Live Search και Live Search), κοινώς να ξεκολλήσει, σε πρώτη φάση, από την τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης των search engines (στην οποία βρίσκεται σταθερά, κάτω από τη «χρυσή» Google και την «ασημένια» Yahoo!) και να καταστεί εν συνεχεία το δημοφιλέστερο...
«ψαχτήρι» του Διαδικτύου.
Tα αποκαλυπτήριά της έγιναν στις 28 Mαΐου στο πλαίσιο του συνεδρίου «All Things Digital» της Microsoft στο Σαν Nτιέγκο των Hνωμένων Πολιτειών για να ακολουθήσει το ντεμπούτο της στον Iστό λίγες ημέρες μετά. H Bing, η οποία έρχεται να αντικαταστήσει τη Live Search, αποτελεί «ένα νέο και πιο δυναμικό είδος υπηρεσίας» η οποία πλασάρεται όχι ως μηχανή αναζήτησης αλλά ως «μηχανή λήψης αποφάσεων» («de­cision engine»).
Eφοδιασμένη με ένα λιτό, καλαίσθητο περιβάλλον (το φόντο του οποίου αλλάζει σε ημερήσια βάση) και μια σειρά από εξειδικευμένα, «διαισθητικά» εργαλεία αναζήτησης, η Bing καυχιέται πως συμβάλλει στη διαδικασία λήψης ταχύτερων (όπερ σημαίνει λιγότερα κλικ) και ορθότερων αποφάσεων εκ μέρους των χρηστών.
Ουσιαστική αναζήτησηΔεδομένου ότι ο όγκος των online πληροφοριών δεν σταματά να αυξάνεται από τη μία (υπάρχουν περισσότερες από 200 εκατ. ιστοσελίδες παγκοσμίως), ενώ το 66% των κυβερνοναυτών καταλήγει σε περίπλοκες αποφάσεις με τη βοήθεια διαδικτυακών αναζητήσεων από την άλλη, η Microsoft έρχεται να ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα όχι απλά παρέχοντας «εξαιρετικά αποτελέσματα» (μέσω της τεχνολογίας Powerset), αλλά επιτρέποντας την ουσιαστικότερη περιήγηση σε αυτά. Πώς; Aπλοποιώντας τις διαδικασίες αναζήτησης, εμβαθύνοντας στα παρεχόμενα αποτελέσματα, «καταλαβαίνοντας» τις βαθύτερες προθέσεις κάθε ερωτήματος και προβάλλοντας τις ζητούμενες πληροφορίες χωρίς να χρειαστεί ο χρήστης να εγκαταλείψει τον χώρο της.
Σύνθετη αναζήτησηΗ Bing επιτρέπει τόσο τις σύνθετες αναζητήσεις όσο και την κατηγοριοποίηση των αποτελεσμάτων. Παράλληλα, μέσω της λειτουργίας Instant Answers αναλαμβάνει να δίνει «άμεσες απαντήσεις».
ΠΡΩΤΗ ΣΤΙΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΧΡΗ­ΣΤΩΝ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ Η GOOGLE O σχετικός ενθουσιασμός (ή μήπως πρόκειται για απλή περιέργεια;) με τον οποίο υποδέχθηκε η ιντερνετική κοινότητα τη νέα υπηρεσία, σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει το τέλος της Google κυριαρχίας στον χώρο των online αναζητήσεων. Σημειωτέον πως προκειμένου να αλλάξουν οι συσχετισμοί στην εν λόγω αγορά, «η Bing οφείλει να είναι εντυπωσιακά καλύτερη από την Google, απλώς με το να είναι εξίσου καλή δεν πρόκειται να αποσπάσει χρήστες».
Πλήθος νέων υπηρεσιών προσφέρει η Microsoft Μία σειρά από υπη­ρεσίες ανα­λαμ­βάνει να πλαι­σιώσει και να εμπλου­­­τίσει τις αναζητήσεις με πλήθος συνο­δευτικών πληρο­φοριών αγοραστικού (Bing Shopping και Cashback), ταξιδιωτικού (Bing Travel στην οποία έχει ενσωματωθεί ο ιστοχώρος Farecast), ιατρικού (Bing Health), γεωγραφικού (Bing Maps), τοπικού (Bing Local) και ειδησε­ογραφικού ενδιαφέροντος (Bing News) προσδίδοντας στη μηχανή λήψης αποφάσεων της Microsoft χαρακτηριστικά παγκό­σμιου ηλε­κτρονικού Xρυσού Oδηγού.
H ανα­­ζήτηση επί παρα­δείγματι ενός προϊόντος συ­νο­­­­­­δεύ­­εται από κριτικές και παρουσίαση σημείων πώλησης αυτού, ενώ η αναζήτηση μιας αερο­πορικής πτήσης περι­στοιχίζεται από πληροφορίες ταξιδιω­τικών προο­ρι­σμών, πίνακες σύγκρισης τιμών και υπηρεσιών links ξενο­δοχείων, δελτία καιρού, καθώς και χρήσιμες προ­βλέψεις.
Σημειωτέων πως η ελ­­­­­­­λη­­­­­νική beta έκδοση δεν διαθέτει, ­προς το παρόν τουλάχιστον, τις πε­ρισσό­τερες από τις παραπάνω δυ­­­­νατό­τητες, γεγονός το οποίο προ­φανώς δεν της δίνει στα μάτια του Eλληνα κυβερνοναύτη κανένα προ­βάδισμα έναντι των ανταγω­νιστών της.

pressmme.

Δεν υπάρχουν σχόλια: