(από την Καθημερινή)
Σε νέες αυξήσεις στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων, που μεσοσταθμικά κινούνται στο επίπεδο του 10%, προχώρησαν ήδη πολλές ασφαλιστικές εταιρείες το τρίτο τρίμηνο, ενώ ο χορός των ανατιμήσεων αναμένεται να συνεχιστεί και το 2010, σε μια προσπάθεια να εξορθολογιστούν τα τιμολόγια του κλάδου της αστικής ευθύνης αυτοκινήτου. Οι εταιρείες θεωρούν τις αυξήσεις επιβεβλημένες, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το αυξημένο κόστος αποζημιώσεων που συνεπάγεται... η εφαρμογή της 5ης κοινοτικής οδηγίας και η αύξηση των κατώτατων ορίων ασφαλιστικής κάλυψης, που εκτιμάται ότι θα εκτινάξουν το κόστος των αποζημιώσεων.
Σημειώνεται ότι από την 1η Ιουνίου τα ελάχιστα ποσά της ασφαλιστικής κάλυψης αναπροσαρμόστηκαν στις 500.000 ευρώ ανά θύμα σε περίπτωση σωματικής βλάβης και στις 500.000 ευρώ ανά ατύχημα σε περίπτωση υλικής ζημιάς. Πρόκειται για το πρώτο στάδιο της αναπροσαρμογής, που συνιστά ουσιαστική διαφορά σε σχέση με τα πρόσφατα όρια, που δεν συνέδεαν το ύψος της αποζημίωσης με τον αριθμό των θυμάτων ενός ατυχήματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι και τον Ιούνιο -μήνα αναπροσαρμογής των ορίων- το ποσό της ασφαλιστικής αποζημίωσης για σωματικές βλάβες περιοριζόταν στις 500.000 ευρώ ανά ατύχημα, ανεξάρτητα δηλαδή από τον αριθμό των θυμάτων του ατυχήματος και στις 100.000 ευρώ για υλικές ζημιές.
Μεταξύ των εταιρειών που έχουν προχωρήσει σε αυξήσεις από την 1η Ιουλίου είναι η Υδρόγειος και η Ευρωπαϊκή Πρόνοια, η Interasco, αλλά και οι εταιρείες Ασπίς Πρόνοια, Commercial Value, General Union και General Trust (Γενική Ενωση και Γενική Πίστη).
Η αναπροσαρμογή ασφαλίστρων από τις μικρότερες εταιρείες του κλάδου απηχεί και την ανάγκη κάλυψης των αυξημένων υποχρεώσεων για τεχνικά αποθέματα, αλλά και τον πόλεμο ανάκτησης μεριδίων αγοράς, που έχει ξεσπάσει στην αγορά, από τους μεγάλους κυρίως ομίλους. Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της εφαρμογής της νέας νομοθεσίας, το σύνολο των εταιρειών θα κληθεί να αυξήσει εκ νέου τα αποθέματα εντός του 2010 και ήδη αρκετές εταιρείες θεωρούν ότι τα ασφάλιστρα είναι ανεπαρκή. Στο πλαίσιο της πολιτικής εξορθολογισμού των τιμολογίων, ορισμένες εταιρείες καταργούν επίσης τις εκπτώσεις που έκαναν σε συγκεκριμένες κατηγορίες πληθυσμού ή για συγκεκριμένες διάρκειες.
Το μέσο ασφάλιστρο στην αστική ευθύνη για ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο μεσαίου κυβισμού ξεκινά σήμερα από 200 ευρώ το εξάμηνο και φθάνει έως και 300 ευρώ περίπου, χωρίς σε αυτό να συνυπολογίζεται και το κόστος των συμπληρωματικών καλύψεων.
Τα ελάχιστα ποσά της υποχρεωτικής ασφάλισης θα αναπροσαρμοστούν εκ νέου από την 1η Ιανουαρίου 2011 και σύμφωνα με το νόμο θα φτάσουν τα 750.000 ευρώ ανά θύμα σε περίπτωση σωματικής βλάβης και 750.000 ευρώ ανά ατύχημα σε περίπτωση υλικής ζημιάς.
Σημειώνεται ότι από την 1η Ιουνίου τα ελάχιστα ποσά της ασφαλιστικής κάλυψης αναπροσαρμόστηκαν στις 500.000 ευρώ ανά θύμα σε περίπτωση σωματικής βλάβης και στις 500.000 ευρώ ανά ατύχημα σε περίπτωση υλικής ζημιάς. Πρόκειται για το πρώτο στάδιο της αναπροσαρμογής, που συνιστά ουσιαστική διαφορά σε σχέση με τα πρόσφατα όρια, που δεν συνέδεαν το ύψος της αποζημίωσης με τον αριθμό των θυμάτων ενός ατυχήματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι και τον Ιούνιο -μήνα αναπροσαρμογής των ορίων- το ποσό της ασφαλιστικής αποζημίωσης για σωματικές βλάβες περιοριζόταν στις 500.000 ευρώ ανά ατύχημα, ανεξάρτητα δηλαδή από τον αριθμό των θυμάτων του ατυχήματος και στις 100.000 ευρώ για υλικές ζημιές.
Μεταξύ των εταιρειών που έχουν προχωρήσει σε αυξήσεις από την 1η Ιουλίου είναι η Υδρόγειος και η Ευρωπαϊκή Πρόνοια, η Interasco, αλλά και οι εταιρείες Ασπίς Πρόνοια, Commercial Value, General Union και General Trust (Γενική Ενωση και Γενική Πίστη).
Η αναπροσαρμογή ασφαλίστρων από τις μικρότερες εταιρείες του κλάδου απηχεί και την ανάγκη κάλυψης των αυξημένων υποχρεώσεων για τεχνικά αποθέματα, αλλά και τον πόλεμο ανάκτησης μεριδίων αγοράς, που έχει ξεσπάσει στην αγορά, από τους μεγάλους κυρίως ομίλους. Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της εφαρμογής της νέας νομοθεσίας, το σύνολο των εταιρειών θα κληθεί να αυξήσει εκ νέου τα αποθέματα εντός του 2010 και ήδη αρκετές εταιρείες θεωρούν ότι τα ασφάλιστρα είναι ανεπαρκή. Στο πλαίσιο της πολιτικής εξορθολογισμού των τιμολογίων, ορισμένες εταιρείες καταργούν επίσης τις εκπτώσεις που έκαναν σε συγκεκριμένες κατηγορίες πληθυσμού ή για συγκεκριμένες διάρκειες.
Το μέσο ασφάλιστρο στην αστική ευθύνη για ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο μεσαίου κυβισμού ξεκινά σήμερα από 200 ευρώ το εξάμηνο και φθάνει έως και 300 ευρώ περίπου, χωρίς σε αυτό να συνυπολογίζεται και το κόστος των συμπληρωματικών καλύψεων.
Τα ελάχιστα ποσά της υποχρεωτικής ασφάλισης θα αναπροσαρμοστούν εκ νέου από την 1η Ιανουαρίου 2011 και σύμφωνα με το νόμο θα φτάσουν τα 750.000 ευρώ ανά θύμα σε περίπτωση σωματικής βλάβης και 750.000 ευρώ ανά ατύχημα σε περίπτωση υλικής ζημιάς.
fimotro
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου