Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2009

ΤΑ LAPTOP ΕΓΙΝΑΝ ΝΕΤΒΟΟΚ


Ρεπορτάζ : Μαρία Βασιλείου
(από ΤΑ ΝΕΑ)

Με μπαράζ δώρων και προσφορών από τις αλυσίδες ηλεκτρονικών και πολυμέσων, αλλά και με ενστάσεις για την αξία και το εξαιρετικά μικρό τους μέγεθος αρχίζουν να λαμβάνουν από αύριο και μέχρι το τέλος Οκτωβρίου τους επιδοτούμενους μίνι υπολογιστές οι μαθητές...
της Α΄ γυμνασίου. Oι αρχικές ανακοινώσεις του αρμόδιου υπουργείου Οικονομίας έκαναν λόγο για φορητούς υπολογιστές και όχι για τα ιδιαίτερα μικρότερα μίνι laptops, τα επονομαζόμενα netbooks, τα οποία έχουν τοποθετηθεί ήδη στα ράφια των αλυσίδων ηλεκτρονικών για να αγοραστούν από τους 120.000 μαθητές της Α΄ γυμνασίου, οι οποίοι θα εξαργυρώσουν το επιδοτούμενο κουπόνι των 450 ευρώ, που έχουν αρχίσει να λαμβάνουν από τα σχολεία τους από τα μέσα Σεπτεμβρίου. Έτσι, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι τα «μαθητικά» netbooks αντιστοιχούν σε χαμηλότερο κόστος και υποστηρίζουν ότι οι εταιρείες θα μπορούσαν με το ίδιο κουπόνι να διαθέτουν μεγαλύτερους φορητούς υπολογιστές, τα επονομαζόμενα laptops. «Η συγκεκριμένη διαδικασία άρχισε πριν από περίπου ένα χρόνο, όταν οι τιμές των netbooks ήταν υψηλότερες», παρατηρεί ο κ. Γιώργος Γεράρδος, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Πλαίσιο, η οποία διαθέτει και δική της σειρά netbooks για τους μαθητές της Α΄ γυμνασίου. Εξού και η δυνατότητα, όπως υποστηρίζει ο κ. Γεράρδος, των αλυσίδων λιανικής πώλησης να προχωρήσουν στην παροχή πλήθους δώρων και προσφορών, που λαμβάνουν διάφορες μορφές, ανάλογα με την πολιτική των εταιρειών. Άλλωστε, οι αλυσίδες προετοιμάζονταν πυρετωδώς από την αρχή του καλοκαιριού για τα πακέτα προσφορών που θα συνόδευαν τον μαθητικό υπολογιστή. «Οι δωδεκάχρονοι μαθητές αποτελούν μια εν δυνάμει αγορά», παρατηρεί ο κ. Γιώργος Καράμπελας, διευθυντής μάρκετινγκ της αλυσίδας Κωτσόβολος. «Αν μείνουν ευχαριστημένοι, θα επιστρέφουν για αρκετά χρόνια στο ίδιο κατάστημα». Τις έντονες προετοιμασίες των αλυσίδων σκιάζουν οι ενστάσεις που εκφράζονται από παράγοντες της αγοράς. Κατά τον κ. Νίκο Βασιλάκο, εκπρόσωπο του Ιnternetnow, που αποτελεί φορέα διάδοσης του Ιnternet: «με τα χρήματα του κουπονιού οι γονείς και τα παιδιά θα μπορούσαν να αγοράσουν φορητό υπολογιστή. Γιατί αναγκάζονται να αγοράσουν έναν υποφορητό υπολογιστή, ένα netbook από συγκεκριμένες μάρκες και δεν έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν σε συνθήκες ελεύθερου ανταγωνισμού το φορητό laptop, που θέλουν».


Δεν υπάρχουν σχόλια: