(από το Βήμα της Κυριακής)
Η Ελληνική κρίση κρίση έφερε τα μέτρα και αυτά με τη σειρά τους διαμορφώνουν τώρα- και όχι μόνο για κακό - τα καταναλωτικά μας ήθη. Περικοπές, περιορισμοί, εκλογικεύσεις, μειώσεις είναι οι λέξεις-κλειδιά για να μαζευτούν τα «ξεχειλωμένα» οικονομικά του ελληνικού κράτους. Ετσι όμως σκέφτονται πια, εκόντες άκοντες και οι Ελληνες κάθε φορά που ανοίγουν το...
πορτοφόλι τους. Λιγότερες αγορές, μείωση των αποταμιεύσεων και σπανιότερες έξοδοι για διασκέδαση μέτρησε έρευνα της Focus Βari, υπολογίζοντας ότι επτά στους δέκα Ελληνες διαχειρίζονται σήμερα τα οικονομικά τους με φειδώ και σωφροσύνη. Ενας στους δύο από αυτούς μάλιστα για να τα βγάλει πέρα «τραβάει» και τις αποταμιεύσεις του που φύλαγε για μια δύσκολη ώρα στην τράπεζα. Οι έξοδοι για διασκέδαση, σινεμά και φαγητό περιορίστηκαν δραστικά έπειτα από πολλά χρόνια, ενώ την ίδια ώρα αυξάνονται οι αγορές ηλεκτρικών συσκευών- οι υποδομές, δηλαδή- που εξασφαλίζουν τη μεταφορά της διασκέδασης στο σπίτι. «Φθηνές αγορές στο Ιnternet» Αρκετές αγορές μέσω Ιnternet κάνει οΠροκόπης Πασχαλίδης:«Κάθε μήνα μπορεί να κάνω από μία ως και τρεις αγορές. Εμπιστεύομαι τις διαδικτυακές συναλλαγές αφού έχω δει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα,αρκεί να ψάχνω στα σωστά μέρη».Πριν από την οικονομική κρίση δεν αγόραζε συγκεκριμένες μάρκες:«Αγόραζα ό,τι καλύτερο έβλεπα, ό,τι κι αν έγραφε στο ταμπελάκι. Αρκεί να μου άρεσε ή να μου ταίριαζε. Πλέονόμως ίσως να χρειαστεί να κοιτάξω και να λάβω υπόψη και άλλους παράγοντες στις αγορές μου λόγω κρίσης».Αγοράζει συνήθως ηλεκτρονικά προϊόντα από το Διαδίκτυο και μπαίνει σε sites όπου μπορεί να συγκρίνει τιμές και προϊόντα για να επιτύχει αυτό που λέμε value for money, την καλύτερη σχέση ποιότητας- τιμής:«Μπαίνω συχνά και ενημερώνομαι για τις τιμές ακόμη και αν δεν αγοράσω εκείνη τη στιγμή για να παρακολουθήσω την πορεία της τιμής ενός προϊόντος.Πάντα πρόσεχα τις τιμές, όχι μόνο τώρα,λόγω κρίσης». «Διασκέδαση στο σπίτι» Ο κ.Νεκτάριος Καράκωσταςδεν χρειάστηκε να το σκεφθεί πολύ.Με τα πρώτα σημάδια της οικονομικής κρίσης περιόρισε σημαντικά τις πολλές εξόδους:«Δεν σου προσφέρουν πολλά παραπάνω από όσα μπορείς να προσφέρεις εσύ στον εαυτό σου.Μπορώ να ακούσω μουσική και να πιω κοκτέιλ, να δω ταινίες,να απολαύσω ένα υπέροχο γεύμα ή έναν παγωμένο καφέ και στο περιβάλλον του σπιτιού μου. Για αυτό ό,τι χρήματα εξοικονομώτα “ρίχνω” στο σπίτι. Αγόρασα στερεοφωνικό συγκρότημα με πολύ καλά ηχεία και προτζέκτορα για βραδιές σινεμά σε πολύ καλή τιμή.Το πέρασμα στην ψηφιακή εποχή της τηλεόρασης θα με βρει προετοιμασμένο γιατί τον Ιούλιο θα αγοράσω αποκωδικοποιητή mpeg-4 και...καλό καλοκαίρι!». Ο Ιούνιος περνάει παρακολουθώντας Μουντιάλ με φίλους,με την τηλεόραση στο μπαλκόνι,μπίρες και σπιτική πίτσα:«Με την παρέα μου μοιραζόμαστε τα έξοδα αφού θα βλέπουμε μπάλα σπίτι μου.Ελπίζω το επόμενο Μουντιάλ να το δούμε σε 3D τηλεόραση.
Η Ελληνική κρίση κρίση έφερε τα μέτρα και αυτά με τη σειρά τους διαμορφώνουν τώρα- και όχι μόνο για κακό - τα καταναλωτικά μας ήθη. Περικοπές, περιορισμοί, εκλογικεύσεις, μειώσεις είναι οι λέξεις-κλειδιά για να μαζευτούν τα «ξεχειλωμένα» οικονομικά του ελληνικού κράτους. Ετσι όμως σκέφτονται πια, εκόντες άκοντες και οι Ελληνες κάθε φορά που ανοίγουν το...
πορτοφόλι τους. Λιγότερες αγορές, μείωση των αποταμιεύσεων και σπανιότερες έξοδοι για διασκέδαση μέτρησε έρευνα της Focus Βari, υπολογίζοντας ότι επτά στους δέκα Ελληνες διαχειρίζονται σήμερα τα οικονομικά τους με φειδώ και σωφροσύνη. Ενας στους δύο από αυτούς μάλιστα για να τα βγάλει πέρα «τραβάει» και τις αποταμιεύσεις του που φύλαγε για μια δύσκολη ώρα στην τράπεζα. Οι έξοδοι για διασκέδαση, σινεμά και φαγητό περιορίστηκαν δραστικά έπειτα από πολλά χρόνια, ενώ την ίδια ώρα αυξάνονται οι αγορές ηλεκτρικών συσκευών- οι υποδομές, δηλαδή- που εξασφαλίζουν τη μεταφορά της διασκέδασης στο σπίτι. «Φθηνές αγορές στο Ιnternet» Αρκετές αγορές μέσω Ιnternet κάνει οΠροκόπης Πασχαλίδης:«Κάθε μήνα μπορεί να κάνω από μία ως και τρεις αγορές. Εμπιστεύομαι τις διαδικτυακές συναλλαγές αφού έχω δει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα,αρκεί να ψάχνω στα σωστά μέρη».Πριν από την οικονομική κρίση δεν αγόραζε συγκεκριμένες μάρκες:«Αγόραζα ό,τι καλύτερο έβλεπα, ό,τι κι αν έγραφε στο ταμπελάκι. Αρκεί να μου άρεσε ή να μου ταίριαζε. Πλέονόμως ίσως να χρειαστεί να κοιτάξω και να λάβω υπόψη και άλλους παράγοντες στις αγορές μου λόγω κρίσης».Αγοράζει συνήθως ηλεκτρονικά προϊόντα από το Διαδίκτυο και μπαίνει σε sites όπου μπορεί να συγκρίνει τιμές και προϊόντα για να επιτύχει αυτό που λέμε value for money, την καλύτερη σχέση ποιότητας- τιμής:«Μπαίνω συχνά και ενημερώνομαι για τις τιμές ακόμη και αν δεν αγοράσω εκείνη τη στιγμή για να παρακολουθήσω την πορεία της τιμής ενός προϊόντος.Πάντα πρόσεχα τις τιμές, όχι μόνο τώρα,λόγω κρίσης». «Διασκέδαση στο σπίτι» Ο κ.Νεκτάριος Καράκωσταςδεν χρειάστηκε να το σκεφθεί πολύ.Με τα πρώτα σημάδια της οικονομικής κρίσης περιόρισε σημαντικά τις πολλές εξόδους:«Δεν σου προσφέρουν πολλά παραπάνω από όσα μπορείς να προσφέρεις εσύ στον εαυτό σου.Μπορώ να ακούσω μουσική και να πιω κοκτέιλ, να δω ταινίες,να απολαύσω ένα υπέροχο γεύμα ή έναν παγωμένο καφέ και στο περιβάλλον του σπιτιού μου. Για αυτό ό,τι χρήματα εξοικονομώτα “ρίχνω” στο σπίτι. Αγόρασα στερεοφωνικό συγκρότημα με πολύ καλά ηχεία και προτζέκτορα για βραδιές σινεμά σε πολύ καλή τιμή.Το πέρασμα στην ψηφιακή εποχή της τηλεόρασης θα με βρει προετοιμασμένο γιατί τον Ιούλιο θα αγοράσω αποκωδικοποιητή mpeg-4 και...καλό καλοκαίρι!». Ο Ιούνιος περνάει παρακολουθώντας Μουντιάλ με φίλους,με την τηλεόραση στο μπαλκόνι,μπίρες και σπιτική πίτσα:«Με την παρέα μου μοιραζόμαστε τα έξοδα αφού θα βλέπουμε μπάλα σπίτι μου.Ελπίζω το επόμενο Μουντιάλ να το δούμε σε 3D τηλεόραση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου