Την πώληση σε στρατηγικό επενδυτή του 49% που κατέχει στο Καζίνο Mont Parnes το δεύτερο τρίμηνο του 2011, την παράταση σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, την πώληση ποσοστού των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων σε στρατηγικό επενδυτή, την...
πώληση ποσοστού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε στρατηγικό επενδυτή, και την πώληση 4 Airbus A340 προβλέπει, μεταξύ άλλων, το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων για το 2011. Όπως αναφέρεται στον προϋπολογισμό του 2011 και με βάση και το Μνημόνιο, η διαχείριση της περιουσίας του Δημοσίου μέσω ιδιωτικοποιήσεων και μετοχοποιήσεων θα αποδώσουν περίπου ένα δισ. ευρώ κάθε έτος στο διάστημα 2011-2013, ενώ ο εξορθολογισμός ζημιογόνων δραστηριοτήτων μέσω αναδιαρθρώσεων είναι δυνατόν να οδηγήσει σε μείωση ζημιών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ κάθε έτος για το ίδιο διάστημα. Πιο συγκεκριμένα, η στρατηγική της κυβέρνησης στον τομέα αποκρατικοποιήσεων και διαχείρισης της περιουσίας του Δημοσίου όπως περιγράφεται στον προϋπολογισμό του 2011 είναι η ακόλουθη: Τράπεζες: Αγροτική Τράπεζα Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, Τράπεζα Αττικής Υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες, η κυβέρνηση θα διαχειριστεί τη συμμετοχή του Δημοσίου στον τραπεζικό τομέα ως στρατηγικής σημασίας για τη διαφύλαξη της συστημικής ευστάθειας. Σε αυτό το πλαίσιο η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην αναδιάρθρωση της Αγροτικής Τράπεζας στο πλαίσιο των υποχρεώσεων που απορρέουν από το Πρόγραμμα Οικονομικής πολιτικής και των πολιτικών ανταγωνισμού της ΕΕ. Η κυβέρνηση έχει ήδη δηλώσει την πρόθεσή της να συμμετάσχει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Αγροτικής Τράπεζας. Επίσης, εντός του 2001 η κυβέρνηση θα προχωρήσει στον επανασχεδιασμό της πολιτικής παρακαταθηκών καθώς και του ρόλου του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων για την αξιοποίησή του ως παράγοντα σταθερότητας στο χρηματοπιστωτικό σύστημα. Η αξιοποίηση των συμμετοχών του Δημοσίου στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και την Τράπεζα Αττικής θα σχεδιαστεί εντός του 2011 με πρωταρχικό γνώμονα τη διαφύλαξη της συστημικής ευστάθειας και με βάση την εκπεφρασμένη πολιτική της κυβέρνησης για τη διατήρηση ενός δημοσίου πυλώνα στο τραπεζικό σύστημα, στοχεύοντας σε μια διακριτική αλλά αποτελεσματική παρουσία στο τραπεζικό σύστημα. Υποδομές, μεταφορές και επικοινωνίες: Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΔΑΑ , Περιφερειακά αεροδρόμια, ΟΣΕ Αυτοκινητόδρομοι, Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ), Φάσμα Συχνοτήτων Η πολιτική της κυβέρνησης προωθεί εντός του 2011 την παράταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ καθώς και τη μελέτη των βέλτιστων επιλογών για την αξιοποίηση της συμμετοχής του Δημοσίου στην εταιρεία. Το σύνολο των αεροδρομίων της χώρας αποτελεί ένα ιδιαίτερα αξιόλογο χαρτοφυλάκιο και εργαλείο για την ανάπτυξη της οικονομίας, και θα αποτελέσει εντός του 2011 αντικείμενο μελέτης στρατηγικής για τη βέλτιστη εταιρική δομή του ώστε να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη από τις συνέργειες των συστατικών του στοιχείων και να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι. Επίσης, εντός του έτους προωθείται η σταδιακή διαχειριστική αυτονόμηση των περιφερειακών αεροδρομίων από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και η δημιουργία εταιρικών δομών, οι οποίες θα δίνουν τη δυνατότητα σύναψης συμβάσεων παραχώρησης κατά τα πρότυπα του ΔΑΑ. Πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι ενώ η εγκατάσταση των διαδικασιών αξιοποίησης των αεροδρομίων της χώρας θα πραγματοποιηθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2011, η ωρίμανση των επενδυτικών σχεδίων και η πραγματοποίηση υπεραξιών για το Δημόσιο θα λαμβάνει χώρα με αυξανόμενο ρυθμό τα επόμενα χρόνια. Η ταχύτητα ωρίμανσης των επενδυτικών σχεδίων εν πολλοίς εξαρτάται από την ταχύτητα των αδειοδοτήσεων από μέρους του κράτους. Σε σχέση με το σιδηροδρομικό σύστημα, εντός του 2011, ΟΣΕ και ΤΡΕΝΟΣΕ θα λειτουργούν υπό αυστηρό εξορθολογισμό, ενώ προωθείται η μερική ιδιωτικοποίηση της ΤΡΕΝΟΣΕ και αξιοποίηση ακινήτων με συμβάσεις παραχώρησης. Επιπλέον, εντός του έτους 2011, η κυβέρνηση θα αξιοποιήσει το νέο αυτοκινητόδρομο ΕΓΝΑΤΙΑ μέσω συμβάσεων παραχώρησης. Το έργο αυτό έχει ολοκληρωθεί με δανειακές συμβάσεις οι οποίες αναμένεται ότι θα εξυπηρετούνται πλήρως μέσω των συμβάσεων παραχώρησης ενώ επίσης θα πραγματοποιηθούν υπεραξίες υπέρ του Δημοσίου. Για τα ΕΛΤΑ η πολιτική της κυβέρνησης προωθεί την είσοδο στρατηγικού εταίρου με μειοψηφική συμμετοχή και δικαιώματα διαχείρισης. Η στρατηγική ανάπτυξης των ΕΛΤΑ θα αξιοποιήσει το υφιστάμενο δυναμικό τους, την τεχνογνωσία, καθώς και το εκτεταμένο δίκτυο και τις δυνατότητες εταιρικής συνεργασίας σε κεντρικούς τομείς της οικονομικής δραστηρίοτητας, οδηγώντας την εταιρία σε σταθερή τροχιά ανάπτυξης. Για το φάσμα συχνοτήτων συμπεριλαμβανομένου του «ψηφιακού μερίσματος» η πολιτική της κυβέρνησης προωθεί την αξιοποίηση μέσω συμβάσεων παραχώρησης στον ιδιωτικό τομέα. Η αξιοποίηση του φάσματος συχνοτήτων για την εκπομπή ψηφιακού σήματος δίδει νέες δυνατότητες ανάπτυξης προϊόντων στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου και πρόκειται να κινητοποιήσει πληθώρα επενδυτικών σχεδίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου