Παρασκευή, 28 Ιανουαρίου 2011

Ανάβει φωτιές το νομοσχέδιο


Με έξι τροποποιήσεις που αφορούν κυρίως τα εργασιακά, αλλά και ριζικές ανατροπές στην οργάνωση και τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών, κατατέθηκε τελικώς αργά χθες το βράδυ στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών

Με έξι τροποποιήσεις που αφορούν κυρίως τα εργασιακά, αλλά και ριζικές ανατροπές στην οργάνωση και τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών και ενώ συνεχίζεται ο διάλογος που έχει ξεκινήσει μεταξύ εργαζομένων και κυβέρνησης, κατατέθηκε τελικώς αργά χθες το βράδυ στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.

Για αιφνιδιασμό στην κατάθεση του νομοσχεδίου κατηγορούν την κυβέρνηση οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες και απειλούν με κινητοποιήσεις
Για αιφνιδιασμό στην κατάθεση του νομοσχεδίου κατηγορούν την κυβέρνηση οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες και απειλούν με κινητοποιήσεις

Η σημαντικότερη από τις τροποποιήσεις αφορά την αλλαγή της διατύπωσης περί κατάργησης των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, καθώς το τελικό κείμενο μιλά για αντικατάστασή τους. Ωστόσο, οι εργαζόμενοι χαρακτηρίζουν τις αλλαγές ελλιπείς και απειλούν με νέες απεργιακές κινητοποιήσεις από την ερχόμενη εβδομάδα.

Κύκλοι του υπουργείου, πάντως, διεμήνυαν χθες ότι ο διάλογος δεν τελείωσε και πως υπάρχουν περιθώρια αλλαγών και βελτιώσεων κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου στη Βουλή: «Θετικά αντιμετωπίζονται και μια σειρά άλλων θεμάτων, που μπορεί να ενσωματωθούν κατά την επεξεργασία του νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής», τόνιζαν χαρακτηριστικά.

Συγκεκριμένα, οι αλλαγές που έγιναν στο νομοσχέδιο αφορούν:

  • Την αφαίρεση του όρου περί «κατάργησης» Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας. Το νέο κείμενο μιλά πλέον για «αντικατάσταση» των Συλλογικών Συμβάσεων στο πλαίσιο των νέων Οργανισμών.
  • Την εξαίρεση από τις υποχρεωτικές μετατάξεις όσων εργαζομένων θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του έτους και έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους να κάνουν χρήση του δικαιώματός τους αυτού. Πρόκειται για ένα αίτημα το οποίο είχαν υποβάλει οι εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ, όπου παρατηρείται και ο μεγαλύτερος μέσος όρος ηλικίας.
  • Τη διευκρίνιση ότι η διαγραφή χρεών αφορά και τα χρέη του ΟΑΣΑ.
  • Τη διευκρίνιση ότι μετά τις εθελοντικές μετατάξεις θα ακολουθήσουν κατά προτεραιότητα οι μετατάξεις των ήδη αποσπασμένων εκτός Ομίλου ΟΑΣΑ.
  • Την αφαίρεση της πρόβλεψης για σύμπραξη του ΟΑΣΑ με Νομικά Πρόσωπα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης προκειμένου να καταρτίζουν από κοινού δρομολόγια.
  • Την ισχύ των αρχικών οργανογραμμάτων των δύο νέων συγκοινωνιακών φορέων που θα συσταθούν. Τα νέα οργανογράμματα δεν θα ισχύουν υποχρεωτικά για τρία χρόνια όπως προβλεπόταν. Πρακτικά τα οργανογράμματα θα μπορούν να αλλάξουν και ύστερα από έναν χρόνο.

Στο πλαίσιο αυτό έγινε αποδεκτή και η πρόταση για μελέτη εντός ενός χρόνου, του μοντέλου λειτουργίας μιας εταιρείας.

ΔΕΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΡΙΤΗ
48ωρη απεργία σε όλα τα μέσα

Με απεργιακό μπαράζ από την ερχόμενη Δευτέρα σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς απειλούν οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίοι κατηγορούν την κυβέρνηση για «αιφνιδιασμό» λόγω της κατάθεσης του νομοσχεδίου πριν ολοκληρωθεί ο διάλογος.

Συνδικαλιστικοί κύκλοι έλεγαν χθες πως η πρώτη κίνηση θα είναι η πραγματοποίηση 48ωρης απεργίας τη Δευτέρα και την Τρίτη σε όλα τα μέσα.

Οι εργαζόμενοι αντιδρούν σε βασικά σημεία του νομοσχεδίου, το οποίο προβλέπει μέσω της συγχώνευσης των σημερινών πέντε εταιρειών σε δύο νέους φορείς, έναν για τα οδικά μέσα και έναν για τα μέσα σταθερής τροχιάς και με την επίκληση «εξαιρετικών λόγων δημοσίου συμφέροντος», αλλαγές στις εργασιακές τους σχέσεις και μείωση των αποδοχών κυρίως στις παλαιότερες συγκοινωνιακές εταιρείες (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος). Παράλληλα το νομοσχέδιο δρομολογεί την αποχώρηση συνολικά περίπου 2.000 εργαζομένων (από το σύνολο των 11.800 εργαζομένων των εταιρειών του ομίλου ΟΑΣΑ), μέσω περίπου 1.500 μετατάξεων και συνταξιοδοτήσεων.

ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: