(από το imerisia.gr )
Μία νέα «πύλη» εισόδου και εξόδου εμπορευμάτων από την χώρα μας, μετά τον Πειραιά, που θα διεκδικήσει κομμάτι της πίτας των εμπορευματικών μεταφορών ...
από την Τουρκία θα δημιουργήσει μέσα στο 2014 η ελληνική κυβέρνηση. Η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε προχωρεί άμεσα στη δημοπράτηση σύνδεσης του νέου προβλήτα λιμένα Αλεξανδρούπολης με την κύρια σιδηροδρομική γραμμή. Το έργο θα έχει προϋπολογισμό 4 εκατ. ευρώ και η προθεσμία ολοκλήρωσης είναι 12 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
Η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με την υπάρχουσα γραμμή θα συνδέσει το σιδηροδρομικό δίκτυο με τη Βουλγαρία (Βάρνα), ουσιαστικά παρακάμπτοντας τη θαλάσσια μεταφορά μέσω Βοσπόρου. Η απευθείας σύνδεση με Βάρνα θα λειτουργήσει σαν εναλλακτικό πέρασμα των προϊόντων από τον Βόσπορο μειώνοντας τις περίπου 2,5 ημέρες που χρειάζεται σήμερα η μεταφορά σε περίπου 6 ώρες.
Η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Αλεξανδρούπολης, με το διεθνές δίκτυο θα καταστήσει λιμάνι υψίστης στρατηγικής σημασίας με το σιδηροδρομικό άξονα Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης μέσω του οποίου θα παρακάμπτονται τα στενά του Βοσπόρου, για διάφορα φορτία και κυρίως κοντέινερ. Η σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τα δύο λιμάνια υπάρχει εδώ και δεκαετίας και μάλιστα το βουλγαρικό της τμήμα αναβαθμίζεται με κοινοτικά κονδύλια, αλλά για 300 μέτρα η σύνδεση του δικτύου του ΟΣΕ με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δεν έχει ολοκληρωθεί. Όπως αναφέρεται από την ΕΡΓΟΣΕ το έργο αυτό είναι μεγάλη αναπτυξιακή παρέμβαση για τη Θράκη και για τη χώρα ολόκληρη. Με το έργο αυτό αναβαθμίζεται το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και ισχυροποιείται η θέση της χώρας ως είσοδος των εμπορευματικών μεταφορών προς την Ευρώπη.
Θέσεις εργασίας
«Η νέα σύνδεση θα αυξήσει την εμπορευματική κίνηση και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. Το ενδιαφέρον για την αξιοποίηση του λιμανιού είναι τεράστιο καθώς θα μειώσει το κόστος, αλλά και τον χρόνο των μεταφορών» τονίζεται χαρακτηριστικά. Σήμερα, η σύνδεση του Αιγαίου με τη Μαύρη Θάλασσα πραγματοποιείται μέσω των στενών του Βοσπόρου.
Η σύνδεση αυτή λόγω της μοναδικότητας, αλλά και της γεωγραφίας της (περιορισμένο πλάτος σε πολλά σημεία), συνοδεύεται από σειρά προβλημάτων. Μεταξύ αυτών, είναι το υψηλό κόστος (είτε με τη μορφή τελών διέλευσης είτε με τη μορφή αυξημένου χρόνου διέλευσης) και ο αυξημένος κίνδυνος ατυχημάτων ως αποτελέσματα της υψηλής συμφόρησής της.
http://fimotro.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου