Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

Επιχειρήσεις - κολοσσοί "ψηφίζουν" Πειραιά ως πύλη εισόδου στην Ευρώπη



Ενδιαφέρον της Samsung για προώθηση των προϊόντων της στην Ευρώπη μέσω του λιμανιού του Πειραιά. Ακολουθούν και άλλες επιχειρήσεις το παράδειγμα
Ένας ακόμα τεχνολογικός κολοσσός, η νοτιοκορεατική Samsung, φαίνεται πως εξετάζει σοβαρά την προώθηση των προϊόντων της στις αγορές της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης, μέσω του λιμανιού του Πειραιά και συγκεκριμένα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρικής της κινεζικής Cosco στην ελληνική αγορά.
Για τον σκοπό αυτό, θα διεξαχθούν συναντήσεις μεταξύ στελεχών της ΣΕΠ και εκ των ανώτατων στελεχών της Samsung Electronics, προκειμένου η πρώτη να παρουσιάσει το μοντέλο συνεργασίας που έχει συνάψει με τη Hewlett Packard και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Τις εν λόγω εξελίξεις σηματοδοτεί η αυριανή άφιξη του Μπου-Κέουν Γιουν, ο οποίος ηγείται του κλάδου καταναλωτικών ηλεκτρονικών προϊόντων της Samsung.
Σύμφωνα με στελέχη της ΣΕΠ, έχουν ήδη διεξαχθεί οι πρώτες επαφές με τα εν Ελλάδι στελέχη της Samsung, όπου καταγράφηκε το ζωηρό ενδιαφέρον του νοτιοκορεατικού ομίλου να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα του λιμανιού του Πειραιά, αναφορικά με τη δυνατότητά του να λειτουργήσει ως πύλη εισόδου εμπορευμάτων που προορίζονται για τις ευρωπαϊκές αγορές.
Η έλευση του κ. Γιουν, αναμφίβολα, αναμένεται να αποτελέσει ένα ακόμα βήμα προς την επίτευξη συμφωνίας. Πάντως, πηγές εντός της ΣΕΠ, επισήμαναν πως, επί του παρόντος, οι όποιες συζητήσεις είναι καθαρά διερευνητικού χαρακτήρα.
Άλλωστε, όπως συνέβη και με τη Hewlett Packard, τέτοιου είδους συμφωνίες απαιτούν σημαντικό χρόνο έως ότου ωριμάσουν, ενώ πολλά θα εξαρτηθούν και από τη βελτίωση της οικονομίας της χώρας και την ακόμα μεγαλύτερη σταθεροποίησή της εντός της Ευρωζώνης.
Βέβαια μια τέτοια κίνηση, αν γίνει, θα χρειαστεί αρκετό χρόνο ωρίμανσης, αλλά και βεβαιότητα ότι η χώρα μας μπορεί να αντεπεξέλθει.
Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός πως η χρήση του ΟΛΠ, σε σχέση με άλλα μεγάλα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, όπως το Ρότερνταμ και η Αμβέρσα, εξοικονομεί τουλάχιστον έξι ημέρες, αποτελεί ένα πλεονέκτημα, που δύσκολα μπορούν να αγνοήσουν οι μεγάλοι πολυεθνικοί όμιλοι καταναλωτικών ειδών.
Επιπλέον, η επικείμενη ενεργοποίηση της συμφωνίας με τη Hewlett Packard κι εν συνεχεία και οι αντίστοιχες με τους κινεζικούς ομίλους τηλεπικοινωνιακών ειδών Huawei και ZTE, αναμένεται να αυξήσουν το ενδιαφέρον και από άλλες εταιρείες, που θα μπορούν πλέον να δουν και στην πράξη, τα οφέλη της συνεργασίας με τη ΣΕΠ και το λιμάνι του Πειραιά.
Αναφορικά με την πορεία της υλοποίησης της συμφωνίας μεταξύ Cosco και Hewlett Packard, όλα δείχνουν πως έχει εισέλθει στο τελικό στάδιο εφαρμογής.
Όπως έχει προαναγγείλει και η Cosco, η επίσημη έναρξη της συμφωνίας έχει τοποθετηθεί χρονικά εντός του πρώτου τριμήνου, όταν και θα ξεκινήσουν τα σιδηροδρομικά δρομολόγια από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ολοκληρώσει τις πιλοτικές δοκιμές της σχετικής σιδηροδρομικής γραμμής και εντός των επόμενων εβδομάδων θα υπογράψει εξάμηνη πιλοτική συμφωνία δρομολόγησης ενός-δύο συρμών την εβδομάδα από τον εμπορευματικό σταθμό της Cosco στον Πειραιά έως την Τσεχία, όπου διαθέτει εργοστάσιο συναρμολόγησης προϊόντων η HP.
Huawei και ΖΤΕ στρέφονται στον Πειραιά
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό κι εφόσον όλα εξελιχθούν ομαλά, αναμένεται να διακινούνται έως 76 εμπορευματοκιβώτια της HP εβδομαδιαίως, χωρίς μάλιστα να γίνεται διαχωρισμός και αποθήκευση των προϊόντων πριν από την προώθησή τους στον τελικό προορισμό.
Εν συνεχεία, σειρά θα λάβουν τόσο η Huawei, όσο και η ΖΤΕ, οι οποίες και αυτές έχουν ξεκινήσει τις απαιτούμενες προετοιμασίες.
Πριν από ένα μήνα, η Huawei ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε την πιλοτική λειτουργία του νέου κέντρου διανομής της στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ).
Με τον τρόπο αυτό, αξιοποιώντας τις εγκαταστάσεις της θυγατρικής της Cosco, ΣΕΠ Α.Ε., που διαθέτουν ετήσια δυναμικότητα της τάξεως των τεσσάρων εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων, η Huawei, αναμένεται να δημιουργήσει μια «πύλη» εισόδου των προϊόντων της στην ευρωπαϊκή αγορά.
Με τη σειρά της και η ΖΤΕ, πέραν της πρόθεσής της να καταστήσει το λιμάνι του Πειραιά διαμετακομιστικό κέντρο για την προώθηση των προϊόντων της στην Ευρώπη, έχει εκφράσει και την επιθυμία της να δημιουργήσει επισκευαστικό κέντρο στην Ελλάδα, το οποίο προβλέπεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του τους αμέσως επόμενους μήνες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: