Παράταση 20 ημερών έδωσε ο υπουργός Εργασίας στις διαβουλεύσεις κοινοπραξίας - εργαζομένων για να...
αποτρέψει τις ομαδικές απολύσεις που έχουν ζητήσει -και εν μέρει- υλοποιήσει οι εργολάβοι
Ο νέος υπουργός Εργασίας Πάνος Σκουρλέτης κλήθηκε να ...κολυμπήσει στα βαθιά από την πρώτη μέρα στο υπουργείο Εργασίας, καθώς βρήκε στο γραφείο του δύο αιτήματα από την ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική για ομαδικές απολύσεις περισσότερων από 280 εργαζόμενων στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
Η πρώτη αντίδραση του νέου υπουργού, ο οποίος έχει δεσμευθεί για την επαναφορά όλων των προστατευτικών διατάξεων που αφορούν στις ομαδικές απολύσεις, ήταν να "μπλοκάρει" τη διαδικασία. Με απόφαση που υπογράφει η αρμόδια Γενική Γραμματέας Απασχόλησης Άννα Στρατινάκη (παραμένει στη θέση της μέχρις ότου ανακοινωθεί ο αντικαταστάτης της) δίνεται παράταση 20 ημερών στις διαβουλεύσεις μεταξύ της εργοδότριας εταιρείας και των εκπροσώπων των εργαζομένων σε αυτή.
Το αίτημα της ΑΕΓΕΚ για ομαδικές απολύσεις έρχεται ως συνέπεια των εξελίξεων σε ένα άκρως προβληματικό έργο. Η κοινοπραξία ζήτησε τη διάλυση της σύμβασης με την Αττικό Μετρό, η οποία με τη σειρά της απέρριψε το αίτημα, αντιπροτείνοντας την υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης. Οι εργασίες κατασκευής του Μετρό της Θεσσαλονίκης έχουν σταματήσει εντελώς.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία κατέθεσε στην Περιφερειακή Διεύθυνση Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων Κεντρικής Μακεδονίας, στις 20 Ιανουαρίου (αρ. πρωτ. 86/22-1-2015), πρακτικό διαβούλευσης, από το οποίο προκύπτει η ολοκλήρωση της διαδικασίας των διαβουλεύσεων και η μη επίτευξη συμφωνίας. Μόλις την περασμένη Τετάρτη, με αίτημά τους προς το υπουργείο Εργασίας, η επιτροπή εργαζομένων ζήτησε παράταση των διαβουλεύσεων για 20 ημέρες, όπως και έγινε, λίγες ώρες πριν από την παρέλευση της προβλεπόμενης διορίας.
Στόχος του υπουργείου, όπως αναφέρεται στην απόφαση είναι να εξαντληθούν όλα τα περιθώρια εύρεσης από κοινού λύσεων για την αποφυγή ή μείωση των σχεδιαζόμενων ομαδικών απολύσεων και την άμβλυνση των δυσμενών συνεπειών τους.
Οι εκπρόσωποι των σωματείων εργαζομένων, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, χθες, κατήγγειλαν ότι, μέχρι στιγμής, έχουν απολυθεί 50 άτομα και 150 οδεύουν προς απόλυση ως τη Δευτέρα, με στόχο να παραμείνουν από τους 345 συνολικά, μόνο ένα ελάχιστο προσωπικό ασφαλείας.
Μετά την παράταση, σε κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν το «Σωματείο Εργαζομένων στον Κατασκευαστικό Τομέα Μετρό Θεσσαλονίκης» και το «Σωματείο Εργαζομένων Μετρό Θεσσαλονίκης», εκτιμούν ότι το χρονικό αυτό διάστημα θα φανεί αρκετό, ώστε να ενημερωθούν οι νέες ηγεσίες των αρμόδιων υπουργείων, για τα πραγματικά προβλήματα του έργου, αλλά -όπως υπογραμμίζουν- και να αναπτυχθούν οι πολιτικές πρωτοβουλίες, προκειμένου να λυθεί ο γόρδιος δεσμός του έργου, που παραμένει «παγωμένο».
Για σήμερα, Παρασκευή οι εργαζόμενοι εξήγγειλαν στάση εργασίας και συγκέντρωση διαμαρτυρίας, έξω από τα γραφεία της κοινοπραξίας, στη Θεσσαλονίκη...
euro2day.gr
αποτρέψει τις ομαδικές απολύσεις που έχουν ζητήσει -και εν μέρει- υλοποιήσει οι εργολάβοι
Ο νέος υπουργός Εργασίας Πάνος Σκουρλέτης κλήθηκε να ...κολυμπήσει στα βαθιά από την πρώτη μέρα στο υπουργείο Εργασίας, καθώς βρήκε στο γραφείο του δύο αιτήματα από την ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική για ομαδικές απολύσεις περισσότερων από 280 εργαζόμενων στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
Η πρώτη αντίδραση του νέου υπουργού, ο οποίος έχει δεσμευθεί για την επαναφορά όλων των προστατευτικών διατάξεων που αφορούν στις ομαδικές απολύσεις, ήταν να "μπλοκάρει" τη διαδικασία. Με απόφαση που υπογράφει η αρμόδια Γενική Γραμματέας Απασχόλησης Άννα Στρατινάκη (παραμένει στη θέση της μέχρις ότου ανακοινωθεί ο αντικαταστάτης της) δίνεται παράταση 20 ημερών στις διαβουλεύσεις μεταξύ της εργοδότριας εταιρείας και των εκπροσώπων των εργαζομένων σε αυτή.
Το αίτημα της ΑΕΓΕΚ για ομαδικές απολύσεις έρχεται ως συνέπεια των εξελίξεων σε ένα άκρως προβληματικό έργο. Η κοινοπραξία ζήτησε τη διάλυση της σύμβασης με την Αττικό Μετρό, η οποία με τη σειρά της απέρριψε το αίτημα, αντιπροτείνοντας την υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης. Οι εργασίες κατασκευής του Μετρό της Θεσσαλονίκης έχουν σταματήσει εντελώς.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία κατέθεσε στην Περιφερειακή Διεύθυνση Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων Κεντρικής Μακεδονίας, στις 20 Ιανουαρίου (αρ. πρωτ. 86/22-1-2015), πρακτικό διαβούλευσης, από το οποίο προκύπτει η ολοκλήρωση της διαδικασίας των διαβουλεύσεων και η μη επίτευξη συμφωνίας. Μόλις την περασμένη Τετάρτη, με αίτημά τους προς το υπουργείο Εργασίας, η επιτροπή εργαζομένων ζήτησε παράταση των διαβουλεύσεων για 20 ημέρες, όπως και έγινε, λίγες ώρες πριν από την παρέλευση της προβλεπόμενης διορίας.
Στόχος του υπουργείου, όπως αναφέρεται στην απόφαση είναι να εξαντληθούν όλα τα περιθώρια εύρεσης από κοινού λύσεων για την αποφυγή ή μείωση των σχεδιαζόμενων ομαδικών απολύσεων και την άμβλυνση των δυσμενών συνεπειών τους.
Οι εκπρόσωποι των σωματείων εργαζομένων, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, χθες, κατήγγειλαν ότι, μέχρι στιγμής, έχουν απολυθεί 50 άτομα και 150 οδεύουν προς απόλυση ως τη Δευτέρα, με στόχο να παραμείνουν από τους 345 συνολικά, μόνο ένα ελάχιστο προσωπικό ασφαλείας.
Μετά την παράταση, σε κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν το «Σωματείο Εργαζομένων στον Κατασκευαστικό Τομέα Μετρό Θεσσαλονίκης» και το «Σωματείο Εργαζομένων Μετρό Θεσσαλονίκης», εκτιμούν ότι το χρονικό αυτό διάστημα θα φανεί αρκετό, ώστε να ενημερωθούν οι νέες ηγεσίες των αρμόδιων υπουργείων, για τα πραγματικά προβλήματα του έργου, αλλά -όπως υπογραμμίζουν- και να αναπτυχθούν οι πολιτικές πρωτοβουλίες, προκειμένου να λυθεί ο γόρδιος δεσμός του έργου, που παραμένει «παγωμένο».
Για σήμερα, Παρασκευή οι εργαζόμενοι εξήγγειλαν στάση εργασίας και συγκέντρωση διαμαρτυρίας, έξω από τα γραφεία της κοινοπραξίας, στη Θεσσαλονίκη...
euro2day.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου