Ρεπορτάζ : Γιάννης Σαραντάκος
Η «γκρίζα διαφήμιση» φαίνεται ότι αποτελεί το τελευταίο «όπλο» της ΝΔ, προκειμένου να πετύχει την πολυπόθητη συσπείρωση των οπαδών της έστω και στο «παρά πέντε» της εκλογικής αναμέτρησης. Στη Ρηγίλλης, όπου από χθες μελετούν τις τελευταίες δημοσκοπήσεις, οι οποίες κατέγραψαν και τις αντιδράσεις της κοινής γνώμης μετά τις δύο τηλεμαχίες, ετοιμάζονται για μια εφ' όλης της ύλης επίθεση προσωπικά στον κ. Γ. Παπανδρέου. Πέρα από τις ομιλίες σε... ανοιχτές συγκεντρώσεις του κ. Καραμανλή την τελευταία εβδομάδα, που θα έχουν ως στόχο να πληγεί η αξιοπιστία του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, στη ΝΔ έχουν ήδη ετοιμάσει και την καμπάνια που περιλαμβάνει την προβολή αρνητικών μηνυμάτων για το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή η καμπάνια αποτελεί συνέχεια των μηνυμάτων που ήδη προβάλλονται στις τηλεοράσεις και τα οποία δείχνουν αποσπασματικά τις δεσμεύσεις του κ. Παπανδρέου. Παράλληλα, από την Παρασκευή προβάλλεται ακόμη ένα μήνυμα το οποίο περιγράφει με μελανά χρώματα την κυβερνητική πρόταση του ΠΑΣΟΚ (δείχνει ένα θόλο τοπίο που ο πολίτης δεν γνωρίζει πού καταλήγει ο δρόμος που καλείται να ακολουθήσει) και χαρακτηρίζονται ως μονόδρομος για τη χώρα οι προτάσεις του κ. Κ. Καραμανλή (δείχνει έναν ανηφορικό μεν, αλλά πιο καθαρό δρόμο). Ουσιαστικά με αυτήν την κίνηση τα στελέχη της ΝΔ έδωσαν εικόνα στο κινδυνολογικό δίλημμα που ο πρωθυπουργός θέτει όταν μιλά περί ανευθυνότητας και υπευθυνότητας.
ΜηνύματαΣτο συρτάρι των στελεχών της ΝΔ υπάρχουν διαφημιστικά μηνύματα που εμφανίζουν τον κ. Παπανδρέου από παλαιότερες ομιλίες του να ζητεί αυτοσυγκράτηση και υπεύθυνη πολιτική από τον κ. Καραμανλή και τμήματα δηλώσεών του κατά την προεκλογική περίοδο, όπου υπόσχεται αυξήσεις στους μισθούς και στις συντάξεις. Η ΝΔ θα εξακολουθήσει να ποντάρει επικοινωνιακά πάνω στη λέξη «ευθύνη» και η «γραμμή» που έχουν τα στελέχη της είναι να καταγγέλλουν για αναξιοπιστία και «κρυφό πρόγραμμα» τον κ. Παπανδρέου.
Στο Μέγαρο Μαξίμου υπάρχουν επίσης και εισηγήσεις για να τονιστεί το παρελθόν του ΠΑΣΟΚ ως κυβέρνηση και να υπάρξει απόπειρα τρομοκράτησης των αναποφάσιστων ότι δήθεν θα γίνει επέλαση στον δημόσιο τομέα από τα στελέχη του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης και διωγμοί εκείνων που ανήκουν σε άλλες πολιτικές παρατάξεις.
Ταυτόχρονα και πάντα με στόχο την αύξηση της συσπείρωσης των ψηφοφόρων της ΝΔ, ο κ. Καραμανλής θα επιχειρήσει μέσα από τις ομιλίες του να πολώσει ακόμη περισσότερο το κλίμα, ενώ κορυφαίοι υπουργοί που μέσα στο Σαββατοκύριακο θα περιοδεύσουν στην περιφέρεια θα εξαπολύσουν επίθεση και κατά του κ. Γ. Καρατζαφέρη, λέγοντας ότι «κάθε ψήφος στον ΛΑΟΣ είναι ψήφος στο ΠΑΣΟΚ».
Οι δημοσκοπήσειςΗ υιοθέτηση της τακτικής για «γκρίζα διαφήμιση» επιβεβαιώνει τις πληροφορίες που το «Εθνος» δημοσίευσε χθες ότι οι δημοσκοπήσεις μετά τις τηλεμαχίες δεν έδειξαν τα στοιχεία που οι επιτελείς της Ρηγίλλης ανέμεναν.
Προφανώς, η συσπείρωση παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, γεγονός που δεν δημιουργεί αισιοδοξία για ουσιαστική μείωση της διαφοράς που χωρίζει τα δύο κόμματα. Δεν είναι τυχαίο ότι όλα τα κορυφαία στελέχη της κυβέρνησης δηλώνουν δημόσια ότι το βασικό πρόβλημα που έχει η ΝΔ είναι η επιστροφή των πολιτών που την επέλεξαν το 2007 και σημειώνουν ότι για πρώτη φορά καταγράφονται σημαντικές διαρροές του κυβερνώντος κόμματος και προς τα αριστερά (ΠΑΣΟΚ) και προς τα δεξιά (ΛΑΟΣ).
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή η καμπάνια αποτελεί συνέχεια των μηνυμάτων που ήδη προβάλλονται στις τηλεοράσεις και τα οποία δείχνουν αποσπασματικά τις δεσμεύσεις του κ. Παπανδρέου. Παράλληλα, από την Παρασκευή προβάλλεται ακόμη ένα μήνυμα το οποίο περιγράφει με μελανά χρώματα την κυβερνητική πρόταση του ΠΑΣΟΚ (δείχνει ένα θόλο τοπίο που ο πολίτης δεν γνωρίζει πού καταλήγει ο δρόμος που καλείται να ακολουθήσει) και χαρακτηρίζονται ως μονόδρομος για τη χώρα οι προτάσεις του κ. Κ. Καραμανλή (δείχνει έναν ανηφορικό μεν, αλλά πιο καθαρό δρόμο). Ουσιαστικά με αυτήν την κίνηση τα στελέχη της ΝΔ έδωσαν εικόνα στο κινδυνολογικό δίλημμα που ο πρωθυπουργός θέτει όταν μιλά περί ανευθυνότητας και υπευθυνότητας.
ΜηνύματαΣτο συρτάρι των στελεχών της ΝΔ υπάρχουν διαφημιστικά μηνύματα που εμφανίζουν τον κ. Παπανδρέου από παλαιότερες ομιλίες του να ζητεί αυτοσυγκράτηση και υπεύθυνη πολιτική από τον κ. Καραμανλή και τμήματα δηλώσεών του κατά την προεκλογική περίοδο, όπου υπόσχεται αυξήσεις στους μισθούς και στις συντάξεις. Η ΝΔ θα εξακολουθήσει να ποντάρει επικοινωνιακά πάνω στη λέξη «ευθύνη» και η «γραμμή» που έχουν τα στελέχη της είναι να καταγγέλλουν για αναξιοπιστία και «κρυφό πρόγραμμα» τον κ. Παπανδρέου.
Στο Μέγαρο Μαξίμου υπάρχουν επίσης και εισηγήσεις για να τονιστεί το παρελθόν του ΠΑΣΟΚ ως κυβέρνηση και να υπάρξει απόπειρα τρομοκράτησης των αναποφάσιστων ότι δήθεν θα γίνει επέλαση στον δημόσιο τομέα από τα στελέχη του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης και διωγμοί εκείνων που ανήκουν σε άλλες πολιτικές παρατάξεις.
Ταυτόχρονα και πάντα με στόχο την αύξηση της συσπείρωσης των ψηφοφόρων της ΝΔ, ο κ. Καραμανλής θα επιχειρήσει μέσα από τις ομιλίες του να πολώσει ακόμη περισσότερο το κλίμα, ενώ κορυφαίοι υπουργοί που μέσα στο Σαββατοκύριακο θα περιοδεύσουν στην περιφέρεια θα εξαπολύσουν επίθεση και κατά του κ. Γ. Καρατζαφέρη, λέγοντας ότι «κάθε ψήφος στον ΛΑΟΣ είναι ψήφος στο ΠΑΣΟΚ».
Οι δημοσκοπήσειςΗ υιοθέτηση της τακτικής για «γκρίζα διαφήμιση» επιβεβαιώνει τις πληροφορίες που το «Εθνος» δημοσίευσε χθες ότι οι δημοσκοπήσεις μετά τις τηλεμαχίες δεν έδειξαν τα στοιχεία που οι επιτελείς της Ρηγίλλης ανέμεναν.
Προφανώς, η συσπείρωση παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, γεγονός που δεν δημιουργεί αισιοδοξία για ουσιαστική μείωση της διαφοράς που χωρίζει τα δύο κόμματα. Δεν είναι τυχαίο ότι όλα τα κορυφαία στελέχη της κυβέρνησης δηλώνουν δημόσια ότι το βασικό πρόβλημα που έχει η ΝΔ είναι η επιστροφή των πολιτών που την επέλεξαν το 2007 και σημειώνουν ότι για πρώτη φορά καταγράφονται σημαντικές διαρροές του κυβερνώντος κόμματος και προς τα αριστερά (ΠΑΣΟΚ) και προς τα δεξιά (ΛΑΟΣ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου