Ρεπορτάζ : Προκόπης Γιόγιακας
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Με κλειστά τα χαρτιά τους και χωρίς να αποκλείεται το ενδεχόμενο- λόγω δημοσιονομικών προβλημάτων- να μη δοθεί το μπόνους για την αγορά νέου αυτοκινήτου- ιδίως για τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα- οι υπουργοί Οικονομικών και Περιβάλλοντος κ.κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου και Τίνα Μπιρμπίλη αναμένεται να ανακοινώσουν σήμερα το μεσημέρι το νέο... πρόγραμμα για την απόσυρση και τα νέα περιβαλλοντικά τέλη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι στιγμής το επικρατέστερο σενάριο είναι να γίνει 2 ταχυτήτων η απόσυρση: Οι δύο υπουργοί εξετάζουν το ενδεχόμενο όσοι από τους ιδιοκτήτες απέσυραν ήδη το Ι.Χ. τους να πληρωθούν σύμφωνα με τα όσα προβλέπει η ρύθμιση Σουφλιά και οι υπόλοιποι να περιοριστούν σε λιγότερα. Έτσι, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι το μπόνους των 1.000 ευρώ που προέβλεπε η νομοθετική ρύθμιση θα μειωθεί με δέλεαρ- τουλάχιστον στον αγοραστή μικρού κυβισμού αυτοκινήτου- 2 ετήσιες κάρτες απεριόριστων διαδρομών.
Μέχρι στιγμής, 63.000 αυτοκίνητα- σε σύνολο 730.000 προς απόσυρση οχημάτων - έχουν οδηγηθεί για ανακύκλωση αλλά οι ιδιοκτήτες τους δεν έχουν ακόμη πληρωθεί επειδή έχει «μπλοκάρει»- λόγω έλλειψης χρημάτων- ο κωδικός στην Εφορία. Ωστόσο, η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι οι πολίτες αυτοί θα εισπράξουν κανονικά το «πριμ» της απόσυρσης.
Από τα δύο υπουργεία πάντως συζητείται επίσης- εξαιτίας της έλλειψης των χρημάτων- το μέτρο της απόσυρσης να διαρκέσει μόνο για έναν χρόνο και όχι έως το 2012, όπως προβλέπεται από τη νομοθετική ρύθμιση της προηγούμενης κυβέρνησης.
Σε 4 κατηγορίες
Σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, αυτά χωρίζονται σε 4 κατηγορίες ανάλογα με την παλαιότητα του οχήματος (κλάσεις Α, Β, Γ και Δ) όπως προέβλεπε και η ρύθμιση Σουφλιά. Ωστόσο, το ύψος των τελών αναμένεται να είναι μειωμένο περισσότερο στους κατόχους αυτοκινήτων έως 1.400 κυβικά και αισθητά πιο αυξημένο για παλαιά οχήματα άνω των 2.000 κυβικών.
Η εισήγηση από το νεοσύστατο υπουργείο Περιβάλλοντος είναι να αλλάξει το σύστημα και να μη δίνονται κίνητρα για τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα. Για την ακρίβεια, να είναι μηδενική η επιδότηση για αγορά αυτοκινήτου πάνω από 2.000 κυβικά. «Στόχος είναι να αμβλύνουμε την κοινωνική αδικία έτσι ώστε οι κάτοχοι μικρού κυβισμού αυτοκινήτων να πληρώνουν μικρότερα ποσά», έλεγαν στελέχη του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
Υπενθυμίζεται ότι οι ιδιοκτήτες οχημάτων άνω των 1.929 κυβικών, εκτός από τα νέα τέλη κυκλοφορίας, θα κληθούν να πληρώσουν και το ειδικό ετήσιο τέλος, το οποίο κυμαίνεται από 150 έως 650 ευρώ, ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου. Ο Πράσινος Δακτύλιος
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, εξετάζεται από την αρχή ο Πράσινος Δακτύλιος που προβλέπει η νομοθετική ρύθμιση Σουφλιά. Όπως έλεγαν πηγές του υπουργείου, «το μέτρο θα εξεταστεί από την αρχή επειδή περιβαλλοντικά δεν προσφέρει τίποτα. Στόχος είναι η μείωση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. αυτοκινήτων και η αύξηση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς».
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Με κλειστά τα χαρτιά τους και χωρίς να αποκλείεται το ενδεχόμενο- λόγω δημοσιονομικών προβλημάτων- να μη δοθεί το μπόνους για την αγορά νέου αυτοκινήτου- ιδίως για τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα- οι υπουργοί Οικονομικών και Περιβάλλοντος κ.κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου και Τίνα Μπιρμπίλη αναμένεται να ανακοινώσουν σήμερα το μεσημέρι το νέο... πρόγραμμα για την απόσυρση και τα νέα περιβαλλοντικά τέλη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι στιγμής το επικρατέστερο σενάριο είναι να γίνει 2 ταχυτήτων η απόσυρση: Οι δύο υπουργοί εξετάζουν το ενδεχόμενο όσοι από τους ιδιοκτήτες απέσυραν ήδη το Ι.Χ. τους να πληρωθούν σύμφωνα με τα όσα προβλέπει η ρύθμιση Σουφλιά και οι υπόλοιποι να περιοριστούν σε λιγότερα. Έτσι, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι το μπόνους των 1.000 ευρώ που προέβλεπε η νομοθετική ρύθμιση θα μειωθεί με δέλεαρ- τουλάχιστον στον αγοραστή μικρού κυβισμού αυτοκινήτου- 2 ετήσιες κάρτες απεριόριστων διαδρομών.
Μέχρι στιγμής, 63.000 αυτοκίνητα- σε σύνολο 730.000 προς απόσυρση οχημάτων - έχουν οδηγηθεί για ανακύκλωση αλλά οι ιδιοκτήτες τους δεν έχουν ακόμη πληρωθεί επειδή έχει «μπλοκάρει»- λόγω έλλειψης χρημάτων- ο κωδικός στην Εφορία. Ωστόσο, η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι οι πολίτες αυτοί θα εισπράξουν κανονικά το «πριμ» της απόσυρσης.
Από τα δύο υπουργεία πάντως συζητείται επίσης- εξαιτίας της έλλειψης των χρημάτων- το μέτρο της απόσυρσης να διαρκέσει μόνο για έναν χρόνο και όχι έως το 2012, όπως προβλέπεται από τη νομοθετική ρύθμιση της προηγούμενης κυβέρνησης.
Σε 4 κατηγορίες
Σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, αυτά χωρίζονται σε 4 κατηγορίες ανάλογα με την παλαιότητα του οχήματος (κλάσεις Α, Β, Γ και Δ) όπως προέβλεπε και η ρύθμιση Σουφλιά. Ωστόσο, το ύψος των τελών αναμένεται να είναι μειωμένο περισσότερο στους κατόχους αυτοκινήτων έως 1.400 κυβικά και αισθητά πιο αυξημένο για παλαιά οχήματα άνω των 2.000 κυβικών.
Η εισήγηση από το νεοσύστατο υπουργείο Περιβάλλοντος είναι να αλλάξει το σύστημα και να μη δίνονται κίνητρα για τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα. Για την ακρίβεια, να είναι μηδενική η επιδότηση για αγορά αυτοκινήτου πάνω από 2.000 κυβικά. «Στόχος είναι να αμβλύνουμε την κοινωνική αδικία έτσι ώστε οι κάτοχοι μικρού κυβισμού αυτοκινήτων να πληρώνουν μικρότερα ποσά», έλεγαν στελέχη του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
Υπενθυμίζεται ότι οι ιδιοκτήτες οχημάτων άνω των 1.929 κυβικών, εκτός από τα νέα τέλη κυκλοφορίας, θα κληθούν να πληρώσουν και το ειδικό ετήσιο τέλος, το οποίο κυμαίνεται από 150 έως 650 ευρώ, ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου. Ο Πράσινος Δακτύλιος
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, εξετάζεται από την αρχή ο Πράσινος Δακτύλιος που προβλέπει η νομοθετική ρύθμιση Σουφλιά. Όπως έλεγαν πηγές του υπουργείου, «το μέτρο θα εξεταστεί από την αρχή επειδή περιβαλλοντικά δεν προσφέρει τίποτα. Στόχος είναι η μείωση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. αυτοκινήτων και η αύξηση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς».
fimotro
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου