Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2010

"Δεν υπάρχει σάλιο για το επίδομα ανεργίας"

"Βόμβες" για την κατάσταση των Ταμείων και τα ελλειμματικά ταμεία του δικού του υπουργείου, "έριξε" ο υπουργός Εργασίας Ανδρέας Λοβέρδος, κατά τη διάρκεια συνέντευξής του σε ραδιοφωνικό σταθμό.

"Στο υπουργείο Εργασίας, για να καταλάβετε την Τετάρτη τελειώνει το ρευστό, από Πέμπτη υπάρχει πρόβλημα να δώσουμε το επίδομα ανεργίας, τα ταμεία είναι άδεια κι όταν λέμε "είναι άδεια", είναι άδεια, δεν υπάρχει σάλιο, πώς να σας το πω αλλιώς;" είπε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στις συναντήσεις με τους ευρωπαίους αξιωματούχους, που βρέθηκαν στην Ελλάδα, δήλωσε ότι υπάρχουν χρήματα, τα οποία χρειάζονται να βρεθούν για να καλυφθεί το έλλειμμα, τα οποία, όπως είπε, "δεν ξέρω ακόμη που θα τα βρω και έχω δώσει την εντολή και ψάχνουμε κωδικό με κωδικό τι μπορούμε να περικόψουμε".

"Όταν ήρθαν εδώ οι Κοινοτικοί εγώ τους είπα τους αριθμούς αυτούς, τους είπα ότι η κυβέρνηση κάνει περικοπές 4 δισεκατομμυρίων ευρώ στον τομέα μου και εγώ τους μοίρασα τους πίνακες με τα δύο δισεκατομμύρια που έχω βρει πώς θα τα εξοικονομήσουμε".

"Αν υπάρχει μάγος να μου πει πως βγαίνει, να τον συγχαρώ και να του παραδώσω την αρμοδιότητα να το κάνει αυτός. Εγώ όμως, επειδή δεν είμαι μάγος και είμαι άνθρωπος, προσπαθώ τα δύο δισ. που δεν μπορώ ακόμα να βρω από πού θα τα κόψω, να τα κόψω από δράσεις τις οποίες θα περιορίσω και δε θα εξαφανίσω και με αυτόν τον τρόπο να πλησιάσω τις στοχεύσεις" συμπλήρωσε.

Ερωτηθείς, αν σε αυτό το κλίμα, θα χρειαστεί να θιγούν κοινωνικές κατηγορίες, ειδικά σε ό,τι αφορά το ασφαλιστικό, ο κ. Λοβέρδος δήλωσε: "Δε θα αλλάζαμε αυτά που παραδοσιακά πείραζαν στην Ελλάδα".

Δε θέλω να πειράξω ανθρώπους που έχουν 600, 700, 800 ευρώ μηνιαίες αποδοχές, δε βγαίνει από εκεί" τόνισε, αναφέροντας ότι σε αυτή την κλίμακα, ανήκει το 70% των Ελλήνων ασφαλισμένων.

"Από κει και πέρα αρχίζουμε σε κατηγορίες μεγαλύτερες, που ούτε τα 1.100 ευρώ που παίρνει μια δασκάλα συνταξιούχος είναι μία σύνταξη την οποία μπορείς να πετσοκόψεις".

Τα μέτρα για το ασφαλιστικό θα ληφθούν από Ιανουάριο και Φεβρουάριο, τόνισε ο υπουργός Εργασίας Ανδρέας Λοβέρδος. Τόνισε ότι "βάλαμε κάτω περίπου δέκα πηγές χρηματοδότησης", ποσοτικοποίησαν τα έσοδα και το Φεβρουάριο θα συζητηθεί η δομική αλλαγή του ασφαλιστικού.

"Παραλάβαμε μία δεκαετία αποτυχίας" δήλωσε ο υπουργός σχετικά με το ασφαλιστικό. Σημείωσε ότι ο ίδιος μίλησε στον κόσμο "με ευθύτητα, με ειλικρίνεια και ο κόσμος αντελήφθη και μας επιστρέφει αυτές φράσεις , δηλαδή "ωραία, τώρα πάρτε μέτρα".

"Τον Δεκέμβριο η κυβέρνηση εισηγήθηκε στον κοινωνικό διάλογο και στους ειδικούς επιστήμονες ποια είναι τα μέτρα που θα φέρουν λεφτά στο ασφαλιστικό σύστημα, ας πούμε αυτός ο άμεσος φόρος που έκανε εντύπωση και στους κοινοτικούς, η αρχή της ανταποδοτικότητας, τι πληρώνω και πόσο χρόνο αν δουλεύω τι θα πάρω" συμπλήρωσε, τονίζοντας ότι κάθε μέτρο είναι ήδη καταγεγραμμένο και έχει δημοσιοποιηθεί.
nooz.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: