Ρεπορτάζ : Δήμητρα Σκούφου
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Ραγδαία πτώση σημειώνουν οι πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ τους πρώτους μήνες του 2010 που στο πρώτο τρίμηνο αγγίζει το 10%. Oπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, η τάση αυτή αναμένεται να επιδεινωθεί τους επόμενους μήνες, όταν οι...
καταναλωτές θα αντιμετωπίσουν εντονότερα τη μείωση του εισοδήματός τους. Οπως λένε, τα χειρότερα είναι μπροστά και επισημαίνουνότι από το τρίτο τρίμηνο και μετά θα αποτυπωθεί σε όλη της την έκταση η πτώση στην κατανάλωση, τόσο σε αξία όσο και σε όγκο. Τα ίδια στελέχη του λιανεμπορίου συμπληρώνουν επίσης ότι αναμένεται στην αγορά ακόμα μεγαλύτερη στροφή των καταναλωτών στα είδη ιδιωτικής ετικέτας. Την κατάσταση αυτή μάλιστα αποτυπώνει και διαδικτυακή έρευνα της επιστημονικής ομάδας «Διατροφή» με θέμα την επίδραση των οικονομικών μέτρων και συνθηκών στις διατροφικές και καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων. Σύμφωνα με την έρευνα, η οικονομική κρίση φαίνεται πως απειλεί το επίπεδο διατροφής των Ελλήνων, καθώς σχεδόν ένας στους τέσσερις (24%) δηλώνει ότι είναι έτοιμος να υποβαθμίσει την ποιότητα των προϊόντων που προμηθεύεται, ακόμα και αν αυτά αφορούν τη διατροφή των παιδιών του. Από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι, αν και η πλειονότητα των Ελλήνων (68%) προμηθεύεται τρόφιμα με κριτήριο την ποιότητα, ένα σημαντικό ποσοστό (29%) αποφασίζει για την αγορά ενός προϊόντος με βάση την τιμή. Κάνουν περικοπές Ηδη έχουν καταγραφεί αρκετά μεγάλες περικοπές σε καθημερινά είδη αλλά και σε προϊόντα ειδικών κατηγοριών, ενώ ένα ποσοστό 31% των ελλήνων καταναλωτών εκφράζει αδυναμία περαιτέρω περικοπών στην αγορά τροφίμων. Η έρευνα άρχισε στις 24 Μαΐου 2010 και τα πρώτα αποτελέσματα προέρχονται από δείγμα 687 απαντήσεων, στο οποίο περιλαμβάνονται 76% γυναίκες και 24% άντρες. Το μηνιαίο οικογενειακό εισόδημα ήταν για το 5% μικρότερο των 700 ευρώ, για το 30% μεταξύ 700-1.400 ευρώ, για το 40% μεταξύ 1.400-2.800 ευρώ και για το 25% πάνω από 2.800 ευρώ. Τα πρώτα συμπεράσματα σχετικά με τον τρόπο διασκέδασης έδειξαν ότι πριν από την οικονομική κρίση το 48% υπολόγιζε τα χρήματα που ξόδευε για διασκέδαση- φαγητό, ενώ μετά την κρίση το αντίστοιχο ποσοστό ανέβηκε στο 78%. Λιγότερες έξοδοι Εξάλλου, ένα σημαντικό ποσοστό (62%) περικόπτει τις εξόδους για φαγητό, ενώ το 67% μειώνει σημαντικά την παραγγελία του φαγητού από έξω (delivery). Αντίστοιχα έχουν μειωθεί και οι έξοδοι για ποτό (53%) και για καφέ (33%). Εντυπωσιακή είναι επίσης η μεταβολή του τρόπου συμπεριφοράς των Ελλήνων σε σχέση με την αγορά τροφίμων. Ενώ η χρήση λίστας για την αγορά τροφίμων από καταστήματα τροφίμων ήταν δεδομένη για το 71% πριν από την κρίση, μετά την κρίση είναι δεδομένη η χρήση της για το 87%. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 71% του δείγματος δηλώνει ότι έχει επηρεαστεί το εισόδημά του και προβλέπει ότι μελλοντικά η επίπτωση θα είναι ακόμη μεγαλύτερη, το 17% υποστηρίζει πως μπορεί τώρα να μην έχει επηρεαστεί αλλά στο μέλλον θα επηρεαστεί, και μόνο το 12% δηλώνει ότι δεν έχει επηρεαστεί το εισόδημά του.
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Ραγδαία πτώση σημειώνουν οι πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ τους πρώτους μήνες του 2010 που στο πρώτο τρίμηνο αγγίζει το 10%. Oπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, η τάση αυτή αναμένεται να επιδεινωθεί τους επόμενους μήνες, όταν οι...
καταναλωτές θα αντιμετωπίσουν εντονότερα τη μείωση του εισοδήματός τους. Οπως λένε, τα χειρότερα είναι μπροστά και επισημαίνουνότι από το τρίτο τρίμηνο και μετά θα αποτυπωθεί σε όλη της την έκταση η πτώση στην κατανάλωση, τόσο σε αξία όσο και σε όγκο. Τα ίδια στελέχη του λιανεμπορίου συμπληρώνουν επίσης ότι αναμένεται στην αγορά ακόμα μεγαλύτερη στροφή των καταναλωτών στα είδη ιδιωτικής ετικέτας. Την κατάσταση αυτή μάλιστα αποτυπώνει και διαδικτυακή έρευνα της επιστημονικής ομάδας «Διατροφή» με θέμα την επίδραση των οικονομικών μέτρων και συνθηκών στις διατροφικές και καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων. Σύμφωνα με την έρευνα, η οικονομική κρίση φαίνεται πως απειλεί το επίπεδο διατροφής των Ελλήνων, καθώς σχεδόν ένας στους τέσσερις (24%) δηλώνει ότι είναι έτοιμος να υποβαθμίσει την ποιότητα των προϊόντων που προμηθεύεται, ακόμα και αν αυτά αφορούν τη διατροφή των παιδιών του. Από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι, αν και η πλειονότητα των Ελλήνων (68%) προμηθεύεται τρόφιμα με κριτήριο την ποιότητα, ένα σημαντικό ποσοστό (29%) αποφασίζει για την αγορά ενός προϊόντος με βάση την τιμή. Κάνουν περικοπές Ηδη έχουν καταγραφεί αρκετά μεγάλες περικοπές σε καθημερινά είδη αλλά και σε προϊόντα ειδικών κατηγοριών, ενώ ένα ποσοστό 31% των ελλήνων καταναλωτών εκφράζει αδυναμία περαιτέρω περικοπών στην αγορά τροφίμων. Η έρευνα άρχισε στις 24 Μαΐου 2010 και τα πρώτα αποτελέσματα προέρχονται από δείγμα 687 απαντήσεων, στο οποίο περιλαμβάνονται 76% γυναίκες και 24% άντρες. Το μηνιαίο οικογενειακό εισόδημα ήταν για το 5% μικρότερο των 700 ευρώ, για το 30% μεταξύ 700-1.400 ευρώ, για το 40% μεταξύ 1.400-2.800 ευρώ και για το 25% πάνω από 2.800 ευρώ. Τα πρώτα συμπεράσματα σχετικά με τον τρόπο διασκέδασης έδειξαν ότι πριν από την οικονομική κρίση το 48% υπολόγιζε τα χρήματα που ξόδευε για διασκέδαση- φαγητό, ενώ μετά την κρίση το αντίστοιχο ποσοστό ανέβηκε στο 78%. Λιγότερες έξοδοι Εξάλλου, ένα σημαντικό ποσοστό (62%) περικόπτει τις εξόδους για φαγητό, ενώ το 67% μειώνει σημαντικά την παραγγελία του φαγητού από έξω (delivery). Αντίστοιχα έχουν μειωθεί και οι έξοδοι για ποτό (53%) και για καφέ (33%). Εντυπωσιακή είναι επίσης η μεταβολή του τρόπου συμπεριφοράς των Ελλήνων σε σχέση με την αγορά τροφίμων. Ενώ η χρήση λίστας για την αγορά τροφίμων από καταστήματα τροφίμων ήταν δεδομένη για το 71% πριν από την κρίση, μετά την κρίση είναι δεδομένη η χρήση της για το 87%. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 71% του δείγματος δηλώνει ότι έχει επηρεαστεί το εισόδημά του και προβλέπει ότι μελλοντικά η επίπτωση θα είναι ακόμη μεγαλύτερη, το 17% υποστηρίζει πως μπορεί τώρα να μην έχει επηρεαστεί αλλά στο μέλλον θα επηρεαστεί, και μόνο το 12% δηλώνει ότι δεν έχει επηρεαστεί το εισόδημά του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου