Την έγκριση του Υπουργικού Συμβουλίου έλαβε σήμερα, Δευτέρα, το σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ και μέχρι το Μάρτιο ο Οργανισμός θα πρέπει να λειτουργεί με το νέο του οργανόγραμμα. Το πρώτο τρίμηνο του 2011 θα αποφασιστούν και οι αυξήσεις των εισιτηρίων και οι περικοπές δρομολογίων, αναλόγως της επιβατικής κίνησης...
Το αργότερο ένα εικοσαήμερο μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, που αναμένεται στις αρχές Νοεμβρίου, θα πρέπει να συμφωνηθούν με τους εργαζόμενους οι νέες συλλογικές συμβάσεις. Προβλέπονται περικοπές των επιπλέον αποδοχών, όπως εκτός έδρας και υπερωρίες, ώστε να μην ξεπερνούν το 10% των τακτικών αποδοχών. Θα εφαρμοστεί επίσης το διευθυντικό δικαίωμα. Το αργότερο ενάμισι μήνα μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου θα μπει σε εφαρμογή το σχέδιο μείωσης του προσωπικού. Τουλάχιστον 1.000 υπάλληλοι αναμένεται να συνταξιοδοτηθούν και άλλοι 1.350 θα μεταταχθούν. Σημαντικό στοιχείο του εγχειρήματος είναι η πώληση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και παραχώρηση του μάνατζμεντ. Μέχρι στιγμής ενδιαφέρον φέρεται να έχουν εκδηλώσει Κινέζοι, Γάλλοι, Γερμανοί και Ρώσοι.
«Γυρίζουμε οριστικά σελίδα και κλείνουμε μία χαίνουσα πληγή που κόστιζε αμύθητα ποσά στους Έλληνες πολίτες, χωρίς αυτοί να απολαμβάνουν και τις αντίστοιχες υπηρεσίες» δήλωσε ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου. Ο Οργανισμός δεν μπορεί να συνεχίσει να έχει συσσωρευμένα χρέη πάνω από 10 δισ. ευρώ, τόνισε στον ΑΝΤ1 ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου. Κάποιες ζημιογόνες γραμμές που δεν χρησιμοποιούνται θα κλείσουν, επιβεβαίωσε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι θα υπάρξουν μετατάξεις «ώστε να πάμε με τον πιο ανώδυνο τρόπο στην αναδιάρθρωση».
«Με συνταγή Ολυμπιακής ετοιμάζεται η εκποίηση του ΟΣΕ» σχολίασε ο ΛΑΟΣ. «Η κυβέρνηση επιλέγει τη γνωστή ‘συνταγή’ της απαξίωσης, της διάλυσης, της συκοφάντησης των εργαζομένων και στο τέλος της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού» τόνισε ο ΣΥΝ. * Εκλογές έγιναν για την ανάδειξη του νέου ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών. Έλαβαν ΠΑΣΚ-Σ 44 ψήφους, ή ποσοστό 51,1% και 14 έδρες. Ακολουθούν η ΔΑΚΕ-Σ με 31 ψήφους, ποσοστό 36% και 10 έδρες, η ΔΕΣΚ-Σ με 8 ψήφους, ποσοστό 9,4% και 2 έδρες και ΣΕΚ 3 ψήφους, ποσοστό 3,5% και 1 έδρα.
Το αργότερο ένα εικοσαήμερο μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, που αναμένεται στις αρχές Νοεμβρίου, θα πρέπει να συμφωνηθούν με τους εργαζόμενους οι νέες συλλογικές συμβάσεις. Προβλέπονται περικοπές των επιπλέον αποδοχών, όπως εκτός έδρας και υπερωρίες, ώστε να μην ξεπερνούν το 10% των τακτικών αποδοχών. Θα εφαρμοστεί επίσης το διευθυντικό δικαίωμα. Το αργότερο ενάμισι μήνα μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου θα μπει σε εφαρμογή το σχέδιο μείωσης του προσωπικού. Τουλάχιστον 1.000 υπάλληλοι αναμένεται να συνταξιοδοτηθούν και άλλοι 1.350 θα μεταταχθούν. Σημαντικό στοιχείο του εγχειρήματος είναι η πώληση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και παραχώρηση του μάνατζμεντ. Μέχρι στιγμής ενδιαφέρον φέρεται να έχουν εκδηλώσει Κινέζοι, Γάλλοι, Γερμανοί και Ρώσοι.
«Γυρίζουμε οριστικά σελίδα και κλείνουμε μία χαίνουσα πληγή που κόστιζε αμύθητα ποσά στους Έλληνες πολίτες, χωρίς αυτοί να απολαμβάνουν και τις αντίστοιχες υπηρεσίες» δήλωσε ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου. Ο Οργανισμός δεν μπορεί να συνεχίσει να έχει συσσωρευμένα χρέη πάνω από 10 δισ. ευρώ, τόνισε στον ΑΝΤ1 ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου. Κάποιες ζημιογόνες γραμμές που δεν χρησιμοποιούνται θα κλείσουν, επιβεβαίωσε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι θα υπάρξουν μετατάξεις «ώστε να πάμε με τον πιο ανώδυνο τρόπο στην αναδιάρθρωση».
«Με συνταγή Ολυμπιακής ετοιμάζεται η εκποίηση του ΟΣΕ» σχολίασε ο ΛΑΟΣ. «Η κυβέρνηση επιλέγει τη γνωστή ‘συνταγή’ της απαξίωσης, της διάλυσης, της συκοφάντησης των εργαζομένων και στο τέλος της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού» τόνισε ο ΣΥΝ. * Εκλογές έγιναν για την ανάδειξη του νέου ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών. Έλαβαν ΠΑΣΚ-Σ 44 ψήφους, ή ποσοστό 51,1% και 14 έδρες. Ακολουθούν η ΔΑΚΕ-Σ με 31 ψήφους, ποσοστό 36% και 10 έδρες, η ΔΕΣΚ-Σ με 8 ψήφους, ποσοστό 9,4% και 2 έδρες και ΣΕΚ 3 ψήφους, ποσοστό 3,5% και 1 έδρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου