Συνεδριάζει την Τετάρτη η Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, προκειμένου να καθορίσει το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του 2011. Στην εν λόγω συνεδρίαση αναμένεται να τεθεί προς εξέταση και ο σχεδιασμός της περιόδου 2011 - 2013, διάστημα κατά το οποίο θα πρέπει να αντληθούν 7 δισ. ευρώ από τις ιδιωτικοποιήσεις. Με βάση και το Μνημόνιο η διαχείριση της περιουσίας του Δημοσίου θα αποδίδει περίπου 1 δισ. ευρώ κάθε έτος στο διάστημα 2011-2013.
Η κυβέρνηση προωθεί εντός του 2011 την οργάνωση ενιαίας διαχείρισης της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου. Η προτεινόμενη μέθοδος αξιοποίησης αφορά κυρίως σε συμβάσεις παραχώρησης και το σχηματισμό ομοιογενών χαρτοφυλακίων ακινήτων, εμπορικών, αστικών ή τουριστικών περιοχών, τα οποία σε συνδυασμό με ιδιωτικά κεφάλαια θα δύναται να οδηγήσουν σε νέα ανάπτυξη και δυνατότητες για μετέπειτα εισαγωγή στο χρηματιστήριο.
Στο τραπεζικό τομέα, εφόσον οι συνθήκες στην αγορά εξομαλυνθούν θα προωθηθεί η αξιοποίηση των συμμετοχών του Δημοσίου στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο (34%) και την Τράπεζα Αττικής (45%), με γνώμονα τη διαφύλαξη της συστημικής ευστάθειας του τραπεζικού συστήματος.
Επίσης, η κυβέρνηση προωθεί εντός του 2011 την πλήρη αποκρατικοποίηση του Καζίνο Πάρνηθας, τη διερεύνηση της παράτασης της σύμβασης παραχώρησης παιγνίων του ΟΠΑΠ, καθώς και τη διαχείριση των κρατικών λαχείων με τη μορφή συμβάσεων παραχώρησης
Η κυβέρνηση θα διαχειριστεί τη συμμετοχή του Δημοσίου στη ΔΕΠΑ και το ΔΕΣΦΑ στο πλαίσιο της πολιτικής δέσμευσης για τον έλεγχο των δικτύων διανομής. Η αξιοποίηση της συμμετοχής του Δημοσίου στις εταιρείες αυτές θα λάβει χώρα εντός του 2011 και περιλαμβάνει σε πρώτο στάδιο τη μελέτη της βέλτιστης εταιρικής δομής καθώς και την αποτίμηση του δικαιώματος προαίρεσης της ΔΕΗ για το 30% της συμμετοχής του Δημοσίου στις εταιρείες.
Στα άμεσα σχέδια βρίσκεται και η παράταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, καθώς και τη μελέτη των βέλτιστων επιλογών για την αξιοποίηση της συμμετοχής του Δημοσίου στο Αεροδρόμιο. Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, το σύνολο των αεροδρομίων της χώρας αποτελεί ένα ιδιαίτερα αξιόλογο χαρτοφυλάκιο και εργαλείο για την ανάπτυξη της οικονομίας, και θα αποτελέσει εντός του 2011 αντικείμενο μελέτης στρατηγικής.
Σε σχέση με το σιδηροδρομικό σύστημα, ΟΣΕ και ΤΡΕΝΟΣΕ θα λειτουργούν τους επόμενους μήνες υπό αυστηρό εξορθολογισμό, ενώ προωθείται η μερική ιδιωτικοποίηση της ΤΡΕΝΟΣΕ και αξιοποίηση ακινήτων με συμβάσεις παραχώρησης.
Επίσης, εντός του έτους 2011, η κυβέρνηση θα αξιοποιήσει την Εγνατία Οδό μέσω συμβάσεων παραχώρησης. Το έργο αυτό έχει ολοκληρωθεί με δανειακές συμβάσεις οι οποίες αναμένεται ότι θα εξυπηρετούνται πλήρως μέσω των συμβάσεων παραχώρησης, ενώ επίσης θα πραγματοποιηθούν υπεραξίες υπέρ του Δημοσίου.
Για τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ), την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) και την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ) εξετάζεται αναδιάρθρωση και είσοδος στρατηγικών εταίρων με πλειοψηφική συμμετοχή έως 65% του μετοχικού κεφαλαίου και δικαιώματα διοίκησης.
Για τα ΕΛΤΑ η πολιτική της κυβέρνησης προωθεί την είσοδο στρατηγικού εταίρου με μειοψηφική συμμετοχή και δικαιώματα διαχείρισης.
Τέλος, για το Φάσμα συχνοτήτων συμπεριλαμβανομένου του «ψηφιακού μερίσματος» η κυβέρνηση προωθεί την αξιοποίηση μέσω συμβάσεων παραχώρησης, με στόχο να εισπράξει περίπου 350 εκατ। ευρώ στο δεύτερο εξάμηνο του 2011.
tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου