Ως πραγματικές αιτίες λοιπόν αναφέρονται κυρίως δύο θέματα. Από τη μια οι μεγάλες ζημιές που παρουσιάζει η μεγαλύτερη θυγατρική και εισηγμένη στα χρηματιστήρια του Χονγκ Κονγκ και της Σαγκάης, Cosco Holdings...
η οποία διαχειρίζεται τον κινεζικό στόλο. Η εταιρεία έχει ζημιές περίπου 3 δισ. δολαρίων, τα δύο τελευταία χρόνια, και αν κλείσει και φέτος με ζημιές θα «κατέβει» από το ταμπλό. Σημειώνεται ο capt Wei είχε παραδώσει από πέρσι τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου Cosco που κατείχε μαζί με τη θέση του προέδρου, ενώ και ομάδα μικρομετόχων της Cosco Holding είχε κινηθεί νομικά κατά της διοίκησης εταιρείας ουσιαστικά για κακοδιαχείριση.
Ταυτόχρονα όμως ρόλο διαδραμάτισαν και οι αλλαγές στην πολιτική ηγεσία της χώρας, μετά την ανάληψη της προεδρίας της Κίνας από το Σι Τζινπίνγκ, αφού ο κ. Jiafu ανδρώθηκε με το προηγούμενο καθεστώς.
Ο Πειραιάς
Ωστόσο, όπως επισημαίνουν στη «Ν» άνθρωποι που έχουν γνωρίσει από κοντά τον τρόπο λειτουργίας τόσο της Cosco όσο και της Κίνας γενικότερα, υπογραμμίζουν στη «Ν» ότι η πολιτική του ομίλου σε σχέση με το λιμάνι του Πειραιά δεν πρόκειται να αλλάξει. Και αυτό γιατί, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν, πρόκειται ίσως για την πιο επιτυχημένη επενδυτική κίνηση της Cosco επί προεδρίας του Wei Jiafu και εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο της κινεζικής στρατηγικής να αποκτήσει μια βάση στην Ευρώπη, για να ενισχύσει τις προσπάθειες της Κίνας για εξαγωγές προς την Ευρώπη.
Στόχος της Cosco, ο οποίος και δεν αναμένεται να αλλάξει είναι να γίνει το λιμάνι του Πειραιά το μεγαλύτερο της Μεσογείου και κεντρική πύλη του εμπορίου Κίνας - Ευρώπης. Ηδη τα σχέδια της Cosco είναι να φτάσει το Σ.ΕΜΠΟ χωρίς τον προβλήτα του ΟΛΠ στα 6,5 εκατ. teu ετησίως, εφόσον βέβαια ολοκληρωθεί και γίνει αποδεκτή και από τις δύο πλευρές (ΟΛΠ - Cosco) η φιλική διευθέτηση.
Από την άλλη πλευρά, κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει με βεβαιότητα, αν και εφόσον Cosco και ΟΛΠ τα βρούνε με τη φιλική διευθέτηση, και η Cosco πάρει την επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ σε συνδυασμό με τη αναστολή του εγγυημένου ανταλλάγματος, θα ενδιαφερθεί τελικά και για την αγορά των μετοχών του ΟΛΠ, εφόσον η κυβέρνηση αποφασίσει το συγκεκριμένο μοντέλο. Σημειώνεται ότι μέχρι τώρα η Cosco είχε δείξει ενδιαφέρον για τις μετοχές του ΟΛΠ.
Οι άλλες επενδύσεις
Με ένα ερωτηματικό όμως μένουν και οι υπόλοιπες επενδύσεις που προγραμμάτιζε να διεκδικήσει ο κινεζικός όμιλος στην Ελλάδα, όπως είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο ΟΛΘ. Ο νέος πρόεδρος της Cosco αναγνωρίζεται ως γνώστης τόσο της ναυτιλίας - containerships όσο και της λιμενικής βιομηχανίας, και αναμένεται να έχει σχηματίσει άποψη σε συνεργασία με τη διοίκηση της εταιρείας σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Οι σχέσεις
«Θα ενθαρρύνω τις κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα», ανέφερε ο capt Wei Jiafu κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στη χώρα μας την προηγούμενη εβδομάδα.
Η συγκεκριμένη δήλωση κινδυνεύει να μείνει χωρίς αντίκρισμα διότι ο capt Wei είχε αναπτύξει προσωπικές σχέσεις με την Ελλάδα, κάτι που ευνοούσε και τις σχέσεις των δύο κρατών, αφού ήταν ψηλά και στην πολιτική ιεραρχία της Κίνας.
Χαρακτηριστική ήταν και η δήλωση που έκανε στα εγκαίνια του προβλήτα ΙΙΙ: «Τα δύο κράτη έχουν κοινή ιστορία στο εμπόριο και τις μεταφορές», ενώ είχε προσθέσει ότι «οι δύο λαοί μοιράζονται τα ίδια όνειρα για ένα καλύτερο μέλλον». Οι σχέσεις των δύο χωρών, παρουσία του Wei Jiafu, είχαν αναπτυχθεί σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα, ο ίδιος διατηρούσε και φιλικές σχέσεις με πολλούς Ελληνες πολιτικούς και επιχειρηματίες, αρχής γενομένης από τη στενή φιλία που είχε με τον αείμνηστο καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο.
Είναι άγνωστο αν ο νέος πρόεδρος της Cosco, Ma Zehua, θα ακολουθήσει ανάλογη πολιτική και θα αναπτύξει και αυτός στενές σχέσεις με την Ελλάδα όπως ο προκάτοχός του.
«Δυσαρέσκεια για τις ζημιές»
Με αφορμή την απομάκρυνση του capt Wei από την προεδρεία της Cosco, ο οποίος παρασημοφορήθηκε από τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Ευάγγελο Βανιζέλο, την προηγούμενη εβδομάδα, ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή του τονίζει σύμφωνα με δημοσιεύματα ότι σηματοδοτεί τη δυσαρέσκεια της κινεζικής κυβέρνησης για τη ζημιογόνο πορεία της Cosco τα τελευταία δύο χρόνια.
«Το κινεζικό κράτος κάνει τη δουλειά του, προσπαθώντας να εξυπηρετήσει τα συμφέροντά του. Το ερώτημα είναι, τι κάνει η ελληνική κυβέρνηση για να διασφαλίσει το δημόσιο συμφέρον; Με ποια κριτήρια προτίθεται να παραχωρήσει το Ελληνικό, το σιδηρόδρομο της χώρας μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι, με την παραχώρηση των μετοχών του ΟΛΠ, σε μια ζημιογόνο εταιρεία; Ποιες είναι οι διασφαλίσεις, για τη μελλοντική λειτουργία αυτών των ζωτικών υποδομών, για την ελληνική οικονομία;», αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Πηγή : naftemporiki.gr
η οποία διαχειρίζεται τον κινεζικό στόλο. Η εταιρεία έχει ζημιές περίπου 3 δισ. δολαρίων, τα δύο τελευταία χρόνια, και αν κλείσει και φέτος με ζημιές θα «κατέβει» από το ταμπλό. Σημειώνεται ο capt Wei είχε παραδώσει από πέρσι τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου Cosco που κατείχε μαζί με τη θέση του προέδρου, ενώ και ομάδα μικρομετόχων της Cosco Holding είχε κινηθεί νομικά κατά της διοίκησης εταιρείας ουσιαστικά για κακοδιαχείριση.
Ταυτόχρονα όμως ρόλο διαδραμάτισαν και οι αλλαγές στην πολιτική ηγεσία της χώρας, μετά την ανάληψη της προεδρίας της Κίνας από το Σι Τζινπίνγκ, αφού ο κ. Jiafu ανδρώθηκε με το προηγούμενο καθεστώς.
Ο Πειραιάς
Ωστόσο, όπως επισημαίνουν στη «Ν» άνθρωποι που έχουν γνωρίσει από κοντά τον τρόπο λειτουργίας τόσο της Cosco όσο και της Κίνας γενικότερα, υπογραμμίζουν στη «Ν» ότι η πολιτική του ομίλου σε σχέση με το λιμάνι του Πειραιά δεν πρόκειται να αλλάξει. Και αυτό γιατί, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν, πρόκειται ίσως για την πιο επιτυχημένη επενδυτική κίνηση της Cosco επί προεδρίας του Wei Jiafu και εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο της κινεζικής στρατηγικής να αποκτήσει μια βάση στην Ευρώπη, για να ενισχύσει τις προσπάθειες της Κίνας για εξαγωγές προς την Ευρώπη.
Στόχος της Cosco, ο οποίος και δεν αναμένεται να αλλάξει είναι να γίνει το λιμάνι του Πειραιά το μεγαλύτερο της Μεσογείου και κεντρική πύλη του εμπορίου Κίνας - Ευρώπης. Ηδη τα σχέδια της Cosco είναι να φτάσει το Σ.ΕΜΠΟ χωρίς τον προβλήτα του ΟΛΠ στα 6,5 εκατ. teu ετησίως, εφόσον βέβαια ολοκληρωθεί και γίνει αποδεκτή και από τις δύο πλευρές (ΟΛΠ - Cosco) η φιλική διευθέτηση.
Από την άλλη πλευρά, κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει με βεβαιότητα, αν και εφόσον Cosco και ΟΛΠ τα βρούνε με τη φιλική διευθέτηση, και η Cosco πάρει την επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ σε συνδυασμό με τη αναστολή του εγγυημένου ανταλλάγματος, θα ενδιαφερθεί τελικά και για την αγορά των μετοχών του ΟΛΠ, εφόσον η κυβέρνηση αποφασίσει το συγκεκριμένο μοντέλο. Σημειώνεται ότι μέχρι τώρα η Cosco είχε δείξει ενδιαφέρον για τις μετοχές του ΟΛΠ.
Οι άλλες επενδύσεις
Με ένα ερωτηματικό όμως μένουν και οι υπόλοιπες επενδύσεις που προγραμμάτιζε να διεκδικήσει ο κινεζικός όμιλος στην Ελλάδα, όπως είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο ΟΛΘ. Ο νέος πρόεδρος της Cosco αναγνωρίζεται ως γνώστης τόσο της ναυτιλίας - containerships όσο και της λιμενικής βιομηχανίας, και αναμένεται να έχει σχηματίσει άποψη σε συνεργασία με τη διοίκηση της εταιρείας σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Οι σχέσεις
«Θα ενθαρρύνω τις κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα», ανέφερε ο capt Wei Jiafu κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στη χώρα μας την προηγούμενη εβδομάδα.
Η συγκεκριμένη δήλωση κινδυνεύει να μείνει χωρίς αντίκρισμα διότι ο capt Wei είχε αναπτύξει προσωπικές σχέσεις με την Ελλάδα, κάτι που ευνοούσε και τις σχέσεις των δύο κρατών, αφού ήταν ψηλά και στην πολιτική ιεραρχία της Κίνας.
Χαρακτηριστική ήταν και η δήλωση που έκανε στα εγκαίνια του προβλήτα ΙΙΙ: «Τα δύο κράτη έχουν κοινή ιστορία στο εμπόριο και τις μεταφορές», ενώ είχε προσθέσει ότι «οι δύο λαοί μοιράζονται τα ίδια όνειρα για ένα καλύτερο μέλλον». Οι σχέσεις των δύο χωρών, παρουσία του Wei Jiafu, είχαν αναπτυχθεί σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα, ο ίδιος διατηρούσε και φιλικές σχέσεις με πολλούς Ελληνες πολιτικούς και επιχειρηματίες, αρχής γενομένης από τη στενή φιλία που είχε με τον αείμνηστο καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο.
Είναι άγνωστο αν ο νέος πρόεδρος της Cosco, Ma Zehua, θα ακολουθήσει ανάλογη πολιτική και θα αναπτύξει και αυτός στενές σχέσεις με την Ελλάδα όπως ο προκάτοχός του.
«Δυσαρέσκεια για τις ζημιές»
Με αφορμή την απομάκρυνση του capt Wei από την προεδρεία της Cosco, ο οποίος παρασημοφορήθηκε από τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Ευάγγελο Βανιζέλο, την προηγούμενη εβδομάδα, ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή του τονίζει σύμφωνα με δημοσιεύματα ότι σηματοδοτεί τη δυσαρέσκεια της κινεζικής κυβέρνησης για τη ζημιογόνο πορεία της Cosco τα τελευταία δύο χρόνια.
«Το κινεζικό κράτος κάνει τη δουλειά του, προσπαθώντας να εξυπηρετήσει τα συμφέροντά του. Το ερώτημα είναι, τι κάνει η ελληνική κυβέρνηση για να διασφαλίσει το δημόσιο συμφέρον; Με ποια κριτήρια προτίθεται να παραχωρήσει το Ελληνικό, το σιδηρόδρομο της χώρας μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι, με την παραχώρηση των μετοχών του ΟΛΠ, σε μια ζημιογόνο εταιρεία; Ποιες είναι οι διασφαλίσεις, για τη μελλοντική λειτουργία αυτών των ζωτικών υποδομών, για την ελληνική οικονομία;», αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Πηγή : naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου