Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2013

ΥΠΕΡΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΤΟ ν/σ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ''...

Με τη στήριξη της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ υπερψηφίστηκε επί της αρχής στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, το νομοσχέδιο του υπουργείου ... Μεταφορών για την απελευθέρωση της αγοράς των υπεραστικών επιβατικών συγκοινωνιών, των ταξί και των σιδηροδρόμων. Ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ καταψήφισαν το νομοσχέδιο, ενώ οι Ανεξάρτητοι Έλληνες επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν οριστικά στην Ολομέλεια. Η Χρυσή Αυγή δεν συμμετείχε στη συνεδρίαση, αλλά κατά τη χθεσινή της τοποθέτηση είχε εμφανιστεί αντίθετη σε αρκετές διατάξεις του. Κατά τη σημερινή ακρόαση των ενδιαφερόμενων φορέων, αποτυπώθηκαν τα αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα στην αγορά των υπεραστικών συγκοινωνιών, με τον πρόεδρο του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων Γιώργο Τελώνη να εκτιμά πως με το νομοσχέδιο διατηρούνται ακόμη συνθήκες που «μας οδηγούν εκ νέου σε ασφυκτικό ολιγοπωλιακό καθεστώς» ενώ ο εκπρόσωπος των λεωφορειούχων Σ. Φάτσιος, κατήγγειλε «τη βεβιασμένη απορρύθμιση ενός μοντέλου που δεν είχε κανένα κόστος στον κρατικό προϋπολογισμό». O εκπρόσωπος των οδηγών Θ. Αμπλάς τάχθηκε εναντίον του ενδεχόμενου να αυξηθεί το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης των οδηγών στα 69 έτη, ζητώντας να ισχύσει ό,τι και για τους οδηγούς σχολικών (65 έτη) ενώ ζήτησε να εκπροσωπηθούν και οι οδηγοί στην Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών, όπως και οι αυτοκινητιστές. Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκε ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στον ΟΣΕ Γ. Λεβέντης παρατηρώντας ότι τα τελευταία χρόνια ο ΟΣΕ έχει προβεί σε επενδύσεις 8 δισ. ευρώ. «Έρχεται σήμερα η Πολιτεία και ιδιωτικοποιεί σε εξευτελιστική τιμή έναν βραχίονα - και λέει πως ο κρατικός γαλλικός, ρωσικός, κινέζικος σιδηρόδρομος έρχεται να πάρει τις επενδύσεις της τελευταίας 20ετίας. Δεν γίνεται ιδιωτικοποίηση, αλλά αποελληνοποίηση των υποδομών», υποστήριξε. Τέλος, ο εκπρόσωπος των αυτοκινητιστών ταξί Θ. Λυμπερόπουλος κατηγόρησε τον υπουργό Μεταφορών ότι χωρίς διάλογο και προειδοποίηση, απέσυρε δύο ρυθμίσεις προστατευτικές των ραδιοταξί, κατόπιν εξωθεσμικών παρεμβάσεων: «Σε κάποιες πόλεις, δέκα άνθρωποι πάνε να διαλύσουν ολόκληρο κλάδο. Στα Χανιά δεν δουλεύει ταξίμετρο, πληρώνονται μόνον με το χιλιόμετρο. Οι ταξιτζήδες κάτω σφάζονται μεταξύ τους. Για το υπερβολικό κόμιστρο, υπάρχει αγορανομική διάταξη. Για το δόλιο κόμιστρο κάτω από το κόστος, δεν χρειάζεται να υπάρχει;», ρώτησε ο κ. Λυμπερόπουλος. Απαντώντας, ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ανέφερε πως «πάρα πολλοί ιδιοκτήτες, εφαρμόζουν άλλες μεθόδους, αποδοτικές για τον πελάτη, όπως π.χ. ραντεβού μέσω κινητού, ή δορυφορικών συστημάτων. Ο κ. πρόεδρος θέλει να κλείσουμε την αγορά, κάνοντας ένα ραδιοταξί ανά περιφέρεια, να περικλείσουμε ανά νομό και να προστατεύουμε ανά επιχείρηση. Γιατί να έχουμε ένα ραδιοταξί ανά περιφέρεια; Έχω πάρα πολλά τηλέφωνα από όλη την Ελλάδα από προοδευτικούς ανθρώπους - μεμονωμένους ή ομάδες ταξιτζήδων - που μου ζήτησαν να αποσύρω τις δύο διατάξεις. Αυτά δεν μπορεί να συνεχιστούν». Σχετικά με τον ΟΣΕ, ο κ. Χρυσοχοΐδης επέμεινε πως «δεν μπορεί να πληρώνει ο ελληνικός λαός τα ελλείμματα του ΟΣΕ, γιατί είχε παραπάνω εργαζόμενους, δεν είχε ανταγωνισμό και καλές υπηρεσίες. Αυτό δεν μπορεί να υπάρχει σήμερα». Συνεχίζοντας ο υπουργός ανέφερε: «Ανοιχτή στην αγορά σήμερα, είναι η Κίνα με 1 δισ. κατοίκους, η Ρωσία, η Ινδία, η Βραζιλία που ιδιωτικοποιεί τους σημαντικότερους τομείς για να φύγει ο κόσμος απ' την πείνα και για να γίνει η Βραζιλία σύγχρονη χώρα. Εδώ στην Ελλάδα, έχουμε άλλες λογικές, που προσπαθούν να τετραγωνίσουν τον κύκλο - να έχουμε και καλές υπηρεσίες και προστατευμένους εργαζόμενους και κλειστές αγορές και φθηνά προϊόντα». Καταλήγοντας τόνισε: «Αντιλαμβάνομαι πως επιχειρείτε να λαϊκίζετε ασύστολα, προσπαθώντας να χαϊδεύετε τις πλάτες όλων. Πουθενά στην Ευρώπη δεν είναι κρατικοί οι σιδηρόδρομοι ούτε στην τέως ανατολική Ευρώπη που θαυμάζατε. Μόνον οι υποδομές». Πηγή: ΑΜΠΕhttp://fimotro.blogspot.gr/2013/09/blog-post_6786.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: