Σχέδιο για την επιβολή φορολογικού «Τειρεσία» ενεργοποιεί το υπουργείο Οικονομικών και βάζει στο στόχαστρο επαγγελματίες και επιχειρήσεις που δεν αποδίδουν ΦΠΑ και όσους εκδίδουν εικονικά τιμολόγια.
Η διαδικασία που θα ακολουθήσει το ΥΠΟΙΚ αφορά την ηλεκτρονική «απενεργοποίηση» του ΑΦΜ της επιχείρησης που δεν υποβάλει περιοδική δήλωση ΦΠΑ για δύο συνεχόμενες περιόδους.
Ο Γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων, Χάρης Θεοχάρης έδωσε ένα παράδειγμα για να εξηγήσει καλύτερα την παραπάνω διαδικασία:
Έστω η εταιρεία «Α» υποβάλει τις συναλλαγές του μηνός Φεβρουαρίου 2014 μέσω της πλατφόρμας του ΥΠΟΙΚ και μέσα στις συναλλαγές αυτές υπάρχει και ο ΑΦΜ της εταιρείας «Β». Η εταιρεία «Β» δεν έχει υποβάλει δηλώσεις ΦΠΑ για δύο συνεχόμενα τρίμηνα και μπήκε στην «blacklist» της Γ.Γ.Π.Σ. Την πρώτη φορά που θα στείλει τις καταστάσεις δεν θα υπάρχει κάποιο πρόβλημα, θα αποδεχτούμε τις συναλλαγές. Όμως, η επιχείρηση «Α» θα ειδοποιηθεί από την Γ.Γ.Δ.Ε. ότι ο ΑΦΜ της εταιρείας «Β» είναι στην «blacklist» οπότε θα είναι ενήμερη.
Έστω η εταιρεία «Α» υποβάλει τις συναλλαγές του μηνός Φεβρουαρίου 2014 μέσω της πλατφόρμας του ΥΠΟΙΚ και μέσα στις συναλλαγές αυτές υπάρχει και ο ΑΦΜ της εταιρείας «Β». Η εταιρεία «Β» δεν έχει υποβάλει δηλώσεις ΦΠΑ για δύο συνεχόμενα τρίμηνα και μπήκε στην «blacklist» της Γ.Γ.Π.Σ. Την πρώτη φορά που θα στείλει τις καταστάσεις δεν θα υπάρχει κάποιο πρόβλημα, θα αποδεχτούμε τις συναλλαγές. Όμως, η επιχείρηση «Α» θα ειδοποιηθεί από την Γ.Γ.Δ.Ε. ότι ο ΑΦΜ της εταιρείας «Β» είναι στην «blacklist» οπότε θα είναι ενήμερη.
Μάλιστα, πρόσθεσε, στόχος είναι να δοθεί η δυνατότητα στις επιχειρήσεις να μπορούν μέσα από το λογισμικό που χρησιμοποιούν, να ενημερώνονται κατά την καταχώριση των τιμολογίων (μέσω της σύνδεσης με την Γ.Γ.Δ.Ε.), αν ο συγκεκριμένος ΑΦΜ είναι στην «blacklist».
Σημείωσε δε πως ενεργοποιείται μια σειρά από ηλεκτρονικές εφαρμογές, όπως :
- η επαναλειτουργία της ηλεκτρονικής εφαρμογής για την επαλήθευση στοιχείων των επιτηδευματιών προκειμένου να αποφεύγεται η έκδοση τιμολογίων σε ανύπαρκτους πελάτες
- η ηλεκτρονική υποβολή από τις επιχειρήσεις των στοιχείων πελατών και προμηθευτών τους προκειμένου να καταπολεμηθεί το φαινόμενο των εικονικών και πλαστών τιμολογίων (αρχίζει από Γενάρη και θα γίνεται κάθε μήνα)
- η νέα ηλεκτρονική υπηρεσία για τη θεώρηση των μισθωτηρίων συμβολαίων που αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή μέχρι το τέλος του έτους
- η εφαρμογή για την έκδοση παραβόλων κάθε μορφής και για την ηλεκτρονική πληρωμή φόρων.
- http://egiakoumis.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου