Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2009

ΕΒΑΛΑΝ ΚΟΡΙΟ ΣΤΟ ΜAIL ΜΟΥ...


Ρεπορτάζ : Χάρης Καρανίκας
(από ΤΑ ΝΕΑ)

Στις 7 Οκτωβρίου η Μαρία Γαλανοπούλου, υπάλληλος της Κομισιόν στις Βρυξέλλες, έλαβε το εξής μήνυμα από τον Αμερικανό γαμπρό της Μαρκ Σεβερίνο: «Κάτι φρικτό μού συνέβη κατά τη διάρκεια πρόσφατου ταξιδιού μου στη Μεγάλη Βρετανία. Μου λήστεψαν όλα μου τα υπάρχοντα στο ξενοδοχείο όπου διέμενα και επιπλέον έχασα και το κινητό μου». «Είναι αδύνατον... να επικοινωνήσω με το σπίτι μου. Ήρθα σε επαφή με την πρεσβεία και δεν δραστηριοποιούνται με αποτελεσματικό τρόπο. Επίσης ανέφερα το συμβάν στη βρετανική αστυνομία. Παρακαλώ δανείστε μου 1.350 βρετανικές λίρες, αποστείλετέ τις μέσω Western Union Μoney Τransfer, ώστε να μπορέσω να επιστρέψω σπίτι. Ακολουθούν οι πληροφορίες που θα χρειαστείτε για να μου αποστείλετε τα χρήματα...». Όπως έμαθε αργότερα, το ίδιο ακριβώς μήνυμα είχαν λάβει και άλλοι Έλληνες συγγενείς του: η Σίσυ Γαλανοπούλου, ο Βασίλης και η Μαρία Γιαννουδά. Αστείρευτη αποδεικνύεται η ευρηματικότητα των επιτήδειων που επιχειρούν να αποσπάσουν από Έλληνες και ξένους χρήστες του Ίντερνετ μεγάλα χρηματικά ποσά παραπλανώντας τους με ψυχολογικά τρικ και «αριστοτεχνικές» μεθόδους. Τελευταίο κρούσμα, η υποκλοπή χιλιάδων κωδικών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που διατίθεται ως υπηρεσία από τις εταιρείες Υahoo, Goοgle και άλλους κολοσσούς του Διαδικτύου: Ο Μαρκ Σεβερίνο που ζει στις ΗΠΑ και οι Έλληνες συγγενείς του πρόσφατα παρ΄ ολίγον να πέσουν θύματα μιας από τις πιο εξελιγμένες» online απάτες. Το πλέον παράξενο στη συγκεκριμένη υπόθεση ήταν ότι το ηλεκτρονικό μήνυμα είχε την ψηφιακή υπογραφή του Μαρκ Σεβερίνο. Κανείς από τους συγγενείς δεν έστειλε χρήματα- κάποιοι από τους αποδέκτες του e-mail απάντησαν ζητώντας να μάθουν τι ακριβώς έχει συμβεί και αν ο Μαρκ είναι καλά. Όπως αποκαλύπτει ο κ. Σεβερίνο, «ο λογαριασμός του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μου υποκλάπηκε ολόκληρος. Αυτό που με παραξένεψε ήταν ότι κάποια στιγμή πριν από λίγες ημέρες προσπάθησα να μπω στον λογαριασμό αλλά δεν δεχόταν τον κωδικό». Σύμφωνα με ειδικούς σε θέματα ασφάλειας υπολογιστών, στην κατοχή των δραστών περιήλθε η λίστα των διευθύνσεων e-mail που είχε αποθηκευμένες στον λογαριασμό του- ανάμεσα σε αυτές και των συγγενών του. «Πιθανώς οι χάκερ να χρησιμοποίησαν ως δούρειο ίππο για να μπουν στον λογαριασμό μου ένα ύποπτο ηλεκτρονικό μήνυμα που εστάλη από έναν Άγγλο καθηγητή, ο οποίος ενδιαφερόταν για μία αγγελία που είχα καταχωρίσει σε ιστοσελίδα. Αν και δεν υπήρχε κάποιο επισυναπτόμενο αρχείο στο μέιλ, το γεγονός ότι το άνοιξα και απάντησα είναι πιθανό να έπαιξε ρόλο στην υποκλοπή της λίστας διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου», λέει ο κ. Σεβερίνο που έχει διερευνήσει το θέμα με τεχνικούς.

fimotro

Δεν υπάρχουν σχόλια: