Ρεπορτάζ : Πάνος Μπουλούκος
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Tη Μεγάλη Εβδομάδα, ίσως και νωρίτερα, δηλαδή στο τέλος του μήνα, θα δοθεί στην κυκλοφορία, όπως όλα δείχνουν, ο δρόμος των Τεμπών, ο οποίος παραμένει κλειστός από τις 17 Δεκεμβρίου, μετά τη μεγάλη κατολίσθηση που στοίχισε τη ζωή στον ιταλό διευθυντή του έργου μετατροπής της εθνικής οδού Αθηνών- Θεσσαλονίκης σε αυτοκινητόδρομο. Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας έχει ζητήσει από την κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ, εφόσον... έχουν ολοκληρωθεί οι βασικές εργασίες και η διέλευση μπορεί να είναι και πάλι ασφαλής, να επισπευσθούν οι διαδικασίες για το άνοιγμα του δρόμου.
Τις τελευταίες ημέρες 40 ειδικοί μηχανικοί, γεωλόγοι και αλπινιστές δίνουν μάχη με τον καιρό και τον χρόνο προκειμένου να προλάβουν ως το Πάσχα να δώσουν με ασφάλεια στην κυκλοφορία το οδικό πέρασμα της κοιλάδας των Τεμπών και όπως όλα δείχνουν πλέον θα τα καταφέρουν. Εως σήμερα ολοκληρώθηκε ο καθαρισμός βράχων και σαθρών εδαφών που κινδύνευαν να κατρακυλήσουν, ενώ απομακρύνθηκαν εκατοντάδες βράχοι, πέτρες και χώματα επειδή δεν κρίθηκε επαρκής λύση η στερέωσή τους. Ολοκληρώθηκαν επίσης και οι εργασίες καθαρισμού της πλαγιάς από την οποία προήλθε η πτώση του τεράστιου βράχου που έκοψε τη χώρα στα δύο και απομακρύνθηκαν μόνο από αυτό το τμήμα του βουνού περίπου 750 τόνοι μπάζα.
Στη φάση αυτή οι ειδικοί με τη βοήθεια εξειδικευμένων μηχανημάτων τοποθετούν φράχτες και ειδικά ατσάλινα πλέγματα σε όλο το επικλινές του βουνού και κάνουν ό,τι επιτρέπει η σύγχρονη τεχνολογία προκειμένου να μειώσουν στο ελάχιστο την πιθανότητα να πέσουν ξανά πέτρες και βράχοι στο οδόστρωμα, ώστε η διέλευση των οχημάτων να γίνεται με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια. Στη συνέχεια θα γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές και θα δοθεί στην κυκλοφορία ο δρόμος, με παράλληλη εποπτεία της ασφάλειας και με καθημερινούς ελέγχους.
Οι γερμανοί και ελβετοί ειδικοί επιστήμονες, οι οποίοι εργάζονται από τις 25 Ιανουαρίου στα Τέμπη, θεωρούνται παγκοσμίως οι καλύτεροι και οι πιο εξειδικευμένοι. Η ελβετική εταιρεία Geobrugg ΑG, που ανέλαβε το έργο καθαρισμού και αντιστήριξης της πλαγιάς των Τεμπών, είναι από τις ελάχιστες εξειδικευμένες εταιρείες σε όλον τον κόσμο για εργασίες αυτού του είδους και κλήθηκε στην Ελλάδα από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ. Στο μεταξύ με αφορμή δηλώσεις του ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων κ. Μ. Τρεμόπουλου για την καθυστέρηση δρομολόγησης ειδικών οχημάτων κυλιόμενου αυτοκινητόδρομου (RoLΑ) και τη σιδηροδρομική μεταφορά φορτηγών οχημάτων, ο κ. Ρέππας σε απάντησή του τονίζει: «Λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων στην Κεντρική Ευρώπη δεν ήταν διαθέσιμα για ενοικίαση RoLΑ. Βρέθηκαν πρόσφατα διαθέσιμα RoLΑ που δεν χρησιμοποιούνταν στη Ρουμανία, αλλά είχαν ανάγκη συντήρησης που απαιτούσε περίπου 45 ημέρες. Δεδομένου ότι εν τω μεταξύ οι εργασίες στα Τέμπη προχωρούν με εντατικό ρυθμό, δεν κρίθηκε σκόπιμη η ενοικίαση και επισκευή των ρουμανικών RoLΑ».
Τέλος, ο κ. Ρέππας επισημαίνει ότι εξετάστηκε η δυνατότητα χρησιμοποίησης υφιστάμενων οχημάτων του ΟΣΕ για τη μεταφορά ΙΧ αυτοκινήτων. Εγιναν μάλιστα δοκιμαστικές φορτώσεις. Ωστόσο ο χρόνος που απαιτούνταν για τη φόρτωση και την εκφόρτωση ήταν υπερβολικά μεγάλος, με αποτέλεσμα να κριθεί ασύμφορη η λύση αυτή.
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Tη Μεγάλη Εβδομάδα, ίσως και νωρίτερα, δηλαδή στο τέλος του μήνα, θα δοθεί στην κυκλοφορία, όπως όλα δείχνουν, ο δρόμος των Τεμπών, ο οποίος παραμένει κλειστός από τις 17 Δεκεμβρίου, μετά τη μεγάλη κατολίσθηση που στοίχισε τη ζωή στον ιταλό διευθυντή του έργου μετατροπής της εθνικής οδού Αθηνών- Θεσσαλονίκης σε αυτοκινητόδρομο. Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας έχει ζητήσει από την κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ, εφόσον... έχουν ολοκληρωθεί οι βασικές εργασίες και η διέλευση μπορεί να είναι και πάλι ασφαλής, να επισπευσθούν οι διαδικασίες για το άνοιγμα του δρόμου.
Τις τελευταίες ημέρες 40 ειδικοί μηχανικοί, γεωλόγοι και αλπινιστές δίνουν μάχη με τον καιρό και τον χρόνο προκειμένου να προλάβουν ως το Πάσχα να δώσουν με ασφάλεια στην κυκλοφορία το οδικό πέρασμα της κοιλάδας των Τεμπών και όπως όλα δείχνουν πλέον θα τα καταφέρουν. Εως σήμερα ολοκληρώθηκε ο καθαρισμός βράχων και σαθρών εδαφών που κινδύνευαν να κατρακυλήσουν, ενώ απομακρύνθηκαν εκατοντάδες βράχοι, πέτρες και χώματα επειδή δεν κρίθηκε επαρκής λύση η στερέωσή τους. Ολοκληρώθηκαν επίσης και οι εργασίες καθαρισμού της πλαγιάς από την οποία προήλθε η πτώση του τεράστιου βράχου που έκοψε τη χώρα στα δύο και απομακρύνθηκαν μόνο από αυτό το τμήμα του βουνού περίπου 750 τόνοι μπάζα.
Στη φάση αυτή οι ειδικοί με τη βοήθεια εξειδικευμένων μηχανημάτων τοποθετούν φράχτες και ειδικά ατσάλινα πλέγματα σε όλο το επικλινές του βουνού και κάνουν ό,τι επιτρέπει η σύγχρονη τεχνολογία προκειμένου να μειώσουν στο ελάχιστο την πιθανότητα να πέσουν ξανά πέτρες και βράχοι στο οδόστρωμα, ώστε η διέλευση των οχημάτων να γίνεται με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια. Στη συνέχεια θα γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές και θα δοθεί στην κυκλοφορία ο δρόμος, με παράλληλη εποπτεία της ασφάλειας και με καθημερινούς ελέγχους.
Οι γερμανοί και ελβετοί ειδικοί επιστήμονες, οι οποίοι εργάζονται από τις 25 Ιανουαρίου στα Τέμπη, θεωρούνται παγκοσμίως οι καλύτεροι και οι πιο εξειδικευμένοι. Η ελβετική εταιρεία Geobrugg ΑG, που ανέλαβε το έργο καθαρισμού και αντιστήριξης της πλαγιάς των Τεμπών, είναι από τις ελάχιστες εξειδικευμένες εταιρείες σε όλον τον κόσμο για εργασίες αυτού του είδους και κλήθηκε στην Ελλάδα από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ. Στο μεταξύ με αφορμή δηλώσεις του ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων κ. Μ. Τρεμόπουλου για την καθυστέρηση δρομολόγησης ειδικών οχημάτων κυλιόμενου αυτοκινητόδρομου (RoLΑ) και τη σιδηροδρομική μεταφορά φορτηγών οχημάτων, ο κ. Ρέππας σε απάντησή του τονίζει: «Λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων στην Κεντρική Ευρώπη δεν ήταν διαθέσιμα για ενοικίαση RoLΑ. Βρέθηκαν πρόσφατα διαθέσιμα RoLΑ που δεν χρησιμοποιούνταν στη Ρουμανία, αλλά είχαν ανάγκη συντήρησης που απαιτούσε περίπου 45 ημέρες. Δεδομένου ότι εν τω μεταξύ οι εργασίες στα Τέμπη προχωρούν με εντατικό ρυθμό, δεν κρίθηκε σκόπιμη η ενοικίαση και επισκευή των ρουμανικών RoLΑ».
Τέλος, ο κ. Ρέππας επισημαίνει ότι εξετάστηκε η δυνατότητα χρησιμοποίησης υφιστάμενων οχημάτων του ΟΣΕ για τη μεταφορά ΙΧ αυτοκινήτων. Εγιναν μάλιστα δοκιμαστικές φορτώσεις. Ωστόσο ο χρόνος που απαιτούνταν για τη φόρτωση και την εκφόρτωση ήταν υπερβολικά μεγάλος, με αποτέλεσμα να κριθεί ασύμφορη η λύση αυτή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου