Μια ανάσα πριν «τιναχτεί στον αέρα» βρέθηκε το πρόγραμμα της ΕΛΒΟ που αφορά στην κατασκευή 309 στρατιωτικών οχημάτων για τις Ένοπλες Δυνάμεις της Κύπρου, συνολικού προϋπολογισμού 38 εκ. ευρώ.
Η σχετική παραγγελία, που σε ένα μέρος της έχει, ήδη εξυπηρετηθεί, ενώ το υπόλοιπο θα πρέπει να παραδοθεί μέχρι το τέλος του έτους, παρέμεινε για πάνω από 2 μήνες «παγωμένη», εξαιτίας της αδυναμίας της ΕΛΒΟ να αγοράσει τα απαραίτητα υλικά ή ανταλλακτικά, ελέω έλλειψης ρευστού.
Μπροστά στον ορατό κίνδυνο να μην πληρωθούν οι συμβατικές χρονικές δεσμεύσεις της επιχείρησης ως προς την τμηματική παράδοση οχημάτων και να υποχρεωθεί σε καταβολή υπέρογκων ρητρών που θα τη «βύθιζαν» ακόμη περισσότερο στο οικονομικό αδιέξοδο, τη λύση αποφάσισε, έστω και μερικώς, να τη δώσει ο όμιλος της Τράπεζας Πειραιώς.
Σύμφωνα με πληροφορίες το συγκεκριμένο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα με απόφασή του «βγάζει από τη λάσπη», τρόπον τινά, το πρόγραμμα για το όχημα της Κύπρου, παρέχοντάς του την απαιτούμενη ρευστότητα ώστε να εκτελεστεί κανονικά. Όπως, μάλιστα, επισημαίνεται από πηγές στην ΕΛΒΟ, η «παρτίδα μπορεί να σωθεί», καθώς υπάρχει αρκετός χρόνος για την επόμενη συμβατική υποχρέωση παράδοσης υλικού στη μεγαλόνησο, η οποία έχει προσδιοριστεί για τον Απρίλιο.
Βέβαια, τα κεφάλαια κίνησης που θα διαθέσει η Πειραιώς στην ΕΛΒΟ, αφορούν μόνο στην κάλυψη αναγκών σε υλικά και ανταλλακτικά, που χρειάζονται στη γραμμή παραγωγής του συγκεκριμένου προγράμματος και πουθενά αλλού. Πρακτικά, δηλαδή, η διοίκηση της εταιρείας δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα μέρος τους προκειμένου να ξεκινήσει το άλλο πρόγραμμα ανακατασκευής οχημάτων του ελληνικού στρατού, που επίσης, είναι «παγωμένο» το τελευταίο σχεδόν δίμηνο. Ούτε, βεβαίως, για να πληρώσει τους μισθούς του προσωπικού, το οποίο εργάζεται αυτή τη στιγμή «έναντι», με προοπτική να αμειφθεί όταν, με την παράδοση κάποιων οχημάτων, εισρεύσουν πόροι από την Κύπρο.
Έτσι, σήμερα οι σχεδόν 500 εργαζόμενοι στην ΕΛΒΟ παραμένουν για το μήνα Φεβρουάριο απλήρωτοι και το χειρότερο είναι ότι δεν γνωρίζουν τι τους περιμένει εφεξής। Το παράδοξο στην υπόθεσή τους, μάλιστα, είναι ότι αποτελούν απτό παράδειγμα που αποδεικνύει ότι ήδη το δημόσιο έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμών, αφού κατέχει το 51% του μετοχικού κεφαλαίου της ΕΛΒΟ και μόλις αποδεχθεί και το 43% που του χαρίζει ο Μυτιληναίος έναντι 1 ευρώ θα ανεβάσει τη συμμετοχή του στο 94%. Μια καθαρή ΔΕΚΟ, δηλαδή.
voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου