Κυκλοφοριακό έμφραγμα
- Οι εργαζόμενοι δηλώνουν πως θα συνεχίσουν τον αγώνα τους και μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου (Φωτογραφία: Eurokinissi )
Αθήνα
«Χειρόφρενο» τραβούν σήμερα, Τρίτη, όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς ψηφίζεται στη Βουλή το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών. Λόγω της 24ωρης απεργίας, δεν ισχύει ο δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας. Κυκλοφοριακό κομφούζιο στους δρόμους.Συγκεκριμένα, ακινητοποιημένα θα μείνουν το μετρό, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και το τραμ.
Οι εργαζόμενοι θα πραγματοποιήσουν στις 16:00 το απόγευμα πορεία προς την Βουλή.
Οι ίδιοι δηλώνουν ανυποχώρητοι και τονίζουν πως θα συνεχίσουν τον αγώνα τους και μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών, Γ.Μαγκριώτης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, τόνισε ότι ο νόμος θα εφαρμοστεί «εάν θέλουμε να κρατήσουμε τις δημόσιες συγκοινωνίες και να διασφαλίσουμε τις θέσεις απασχόλησης».
Το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, συγχωνεύσεις οργανισμών, αποχωρήσεις εργαζομένων μέσω μετατάξεων και συνταξιοδοτήσεων, νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας και καινούργιο οργανόγραμμα.
Επίσης, περιλαμβάνει τροπολογία με την οποία ποινικοποιείται η άρνηση πληρωμής εισιτηρίου και διοδίων.
Ο κ.Μαγκριώτης εμφανίστηκε βέβαιος ότι από αύριο, Τετάρτη, θα σταματήσουν οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων και θα ξεκινήσει η δουλειά από τους εργαζόμενους για την αναγέννηση των αστικών συγκοινωνιών.
Την Τετάρτη οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ θα πραγματοποιήσουν γενική συνέλευση στην οποία θα αποφασίσουν το μέλλον των κινητοποιήσεών τους.
Λόγω της γενικής συνέλευσης, τα μπλε λεωφορεία δεν θα κινηθούν από τις 11:00 έως τις 16:00.
Ο Προαστιακός θα λειτουργεί κανονικά.
Σημειώνεται ότι από τη Δευτέρα ισχύουν οι νέες αυξημένες τιμές στα εισιτήρια του προαστιακού, με το εισιτήριο να εξομοιώνεται με αυτό των υπολοίπων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στο 1,40 ευρώ.
Τροποποιήσεις της τελευταίας στιγμής
Ο υπουργός Υποδομών Δ.Ρέππας έφερε χθες κάποιες τροποποιήσεις της τελευταίας στιγμής στο νομοσχέδιο. Συγκεκριμένα, στα χρέη των οργανισμών, τα οποία θα περάσουν στο Δημόσιο, συμπεριλαμβάνονται και οι οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία. Επίσης, παρέχεται το δικαίωμα δωρεάν μεταφοράς για τα άτομα με αναπηρία, διευκρινίζεται ότι η ως και 40% επιδότηση του λειτουργικού κόστους θα αφορά την προ αποσβέσεων λογιστική κατάσταση, μειώνονται οι μετατάξεις κατά 10 άτομα στον ΟΑΣΑ και κατά 40 στους ΗΣΑΠ, από τις οποίες μάλιστα εξαιρούνται εν γένει οι ηλεκτροδηγοί, όσοι έχουν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης και οι έχοντες τη μικρότερη προϋπηρεσία.
Ακόμη, δίδονται πέντε, αντί τριών αρχικά, επιλογές θέσεων προτίμησης για τους μετατασσομένους, ενώ οι αποσπάσεις των εργαζομένων δεν θα αρθούν με τη δημοσίευση του νόμου στο ΦΕΚ, αλλά θα ανακληθούν στο τέλος της χρονιάς. Επίσης, μειώνεται στο 1%, αντί 5% αρχικά, το ύψος της αμοιβής του υποθηκοφύλακα για τη μεταβίβαση ακινήτων των αστικών συγκοινωνιών.
Στο νομοσχέδιο θα περιλαμβάνεται και η τροπολογία που προβλέπει πρόστιμο και φυλάκιση για όσους δεν καταβάλλουν κόμιστρο στα μέσα μεταφοράς και πρόστιμο, με δυνατότητα αφαίρεσης άδειας, διπλώματος και πινακίδων κυκλοφορίας για τη μη πληρωμή διοδίων.
Από την πλευρά του το Κίνημα «Δεν πληρώνω» έχει προαναγγείλει κλιμάκωση του αγώνα του. Επιπλέον, το ΠΑΜΕ θα διοργανώσει την Παρασκευή πανελλαδική κινητοποίηση οργανωμένης ανυπακοής, η οποία θα περιλαμβάνει το άνοιγμα των διοδίων και το «μπλοκάρισμα» των ακυρωτικών μηχανημάτων των αστικών συγκοινωνιών.
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου