Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2012

Ελεγκτές παντού στα μέσα μεταφοράς για την πάταξη της λαθρεπιβίβασης

Σαφάρι ελέγχων από τη Δευτέρα


Εντατικοί έλεγχοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς Αθήνας και Θεσσαλονίκης για τον άμεσο περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής
Εντατικοί έλεγχοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς Αθήνας και Θεσσαλονίκης για τον άμεσο περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής   (Φωτογραφία:  ΑΠΕ )

Αθήνα
Σε εφαρμογή τίθενται από τη Δευτέρα τα μέτρα για την αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στα μέσα μαζικής μεταφοράς Αθήνας και Θεσσαλονίκης για τον άμεσο περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής. Η εντατικοποίηση των ελέγχων σε πρώτη φάση, αλλά και άλλα μέτρα που ακολουθούν το Οκτώβριο, έχουν ως στόχο να περιοριστεί η λαθρεπιβίβαση κατά 50% μέχρι το τέλος του 2012.
Στα μέσα σταθερής τροχιάς προβλέπεται από τη Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου οι έλεγχοι σε επιλεγμένους κεντρικούς σταθμούς και σταθμούς μετεπιβίβασης θα διπλασιαστούν σε διάρκεια, προσωπικό και ένταση.

Το πρόγραμμα αναδιάταξης των ελέγχων έχει ως εξής:

Σημεία Ελέγχου Επιβατών

  • Ομόνοια (Γραμμές 1,2 )
  • Σύνταγμα (Γραμμές 2,3)
  • Μοναστηράκι (Γραμμές 1,3)
  • Αττική (Γραμμές 1 και 2)
  • Πειραιάς (Τερματικός Γραμμής 1)
  • Νομισματοκοπείο (Γραμμή 3)
  • Αμπελόκηποι (Γραμμή 3)
  • Συγγρού Φιξ (Γραμμή 2 και Τραμ)
  • Νέος Κόσμος (Γραμμή 2. και Τραμ)
  • Δουκίσσης Πλακεντίας (Τερματικός Γραμμής 3)
  • Άγιος Δημήτριος (Γραμμή 2)
  • Εθνική Άμυνα (Γραμμή 3)
  • Νέα Ιωνία (Γραμμή 1)
  • Καλλιθέα (Γραμμή 1)
  • Κάτω Πατήσια (Γραμμή 1)
  • Νερατζιώτισσα (Γραμμή 1 και Προαστιακός)
Στα παραπάνω σημεία οι έλεγχοι θα είναι καθημερινοί από ομάδες ελεγκτών που θα εργάζονται σε δύο βάρδιες ημερησίως (8 ώρες). Εκτός από τις ώρες αιχμής, θα ενισχυθεί η παρουσία τους κατά τις νυχτερινές ώρες.

Σύστημα οδικών μεταφορών
Οι έλεγχοι θα ενισχυθούν με την ενεργοποίηση των εθελοντών ελεγκτών σε συμφωνία με τις διοικήσεις και την εθελοντική συμμέτοχη των σωματείων. Ειδικότερα θα εφαρμοστούν τα παρακάτω:

  • προοδευτική γενίκευση της επιβίβασης επιβατών από την εμπρόσθια θύρα των οχημάτων (αρχικά σε γραμμές με χαμηλή επιβατική κίνηση) με επίδειξη εισιτηρίου/ κάρτας στον οδηγό.
  • προοδευτική εισαγωγή εισιτήριου στο λεωφορείο που θα πωλείται από τον οδηγό. Τις αμέσως επόμενες μέρες θα ανακοινωθούν από την διοίκηση της ΟΣΥ οι γραμμές και οι αφετηρίες από τις οποίες θα αρχίσει η σχετική διαδικασία.
  • συστηματικός έλεγχος των γραμμών όπου το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης έχει πάρει διαστάσεις
Το σύστημα επιβίβασης από την μπροστινή πόρτα με επίδειξη εισιτηρίου ή κάρτας στον οδηγό θα ισχύσει στις εξής 25 λεωφορειακές γραμμές:

  • 116 Γλυφάδα – Βάρη –Κίτσι
  • 124 Γλυφάδα – Αγ. Τριάδα – Αγ. Τρύφωνας
  • 128 Γλυφάδα – Τερψιθέα
  • 149 Γλυφάδα – Βάρη – Βάρκιζα
  • 162 Βούλα – Πανόραμα
  • 163 Βούλα – Πηγαδάκια
  • 170 Γλυφάδα – Βάρκιζα – Βάρη
  • 205 Γλυφάδα – Σούρμενα – Τερψιθέα
  • 207 Γλυφάδα – Τερψιθέα
  • 501 Πεύκη – Μαρούσι Α
  • 522 Στ. Κηφισιάς – Αδάμες Α
  • 523 Στ. Κηφισιάς – Αδάμες Β
  • 524 Στ. Κηφισιάς - Πολιτεία
  • 526 Στ. Κηφισιάς – Κεφαλάρι
  • 527 Πεύκη – Μαρούσι Β
  • 530 Στ. Κηφισιάς – Μελίσσια – Πεντέλη
  • 541 Μεταμόρφωση – Στ. Αμαρουσίου
  • 543 Στ. Κηφισιάς – Νοσ. Αγ. Ανάργυροι
  • 640 Τοπ. Ηρακλείου
  • 641 Αυγή – Αγ. Νεκτάριος
  • 642 Ν. Ιωνία – Ηράκλειο – Πεύκη
  • 709 Τοπ. Δροσούπολης
  • 749 Άνω Λιόσια – Οικ. Γεννηματά
  • 818 Πέραμα – Άνω Πέραμα
  • 819 Πέραμα – Νεκροταφείο Σχιστού
Βραχυπρόθεσμα μέτρα (τέλος Οκτώβριου)
  • Δωρεάν παροχή στον επιβάτη ενός εισιτηρίου για κάθε δέκα ίδιας αξίας ακυρωμένα εισιτήρια που επιστρέφει μόνο στα εκδοτήρια του Ομίλου, για να αποφεύγεται το φαινόμενο της μεταβίβασης εισιτηρίων μεταξύ των χρηστών.
  • Δυνατότητα έκπτωσης του επιβληθέντος προστίμου όταν πραγματοποιείται άμεση καταβολή επί τόπου ή εντός 10 ημερών.
  • Έκδοση πολλαπλού εισιτηρίου (δεσμίδα των 10 εισιτηρίων) με έκπτωση επί της αξίας του κομίστρου.
  • Ενημερωτική καμπάνια για την αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης καθώς και για χαρακτηριστικά ασφαλείας των γνήσιων εισιτηρίων ώστε να αποφεύγεται η πλαστογράφηση εισιτηρίων.
  • Πιστοποίηση των καταστημάτων πώλησης εισιτηρίων με ειδικό σήμα που θα επικολλάται στην προθήκη του καταστήματος και ενημερωτική καμπάνια για τα πιστοποιημένα σημεία διάθεσης.
  • Δημιουργία ειδικής ομάδας ελεγκτών η οποία θα διενεργεί ελέγχους πλαστότητας των εισιτηρίων σε επιβάτες και σημεία πώλησης (περίπτερα, καταστήματα ψιλικών)
Εφαρμογή των μέτρων
1. Οι έλεγχοι στα σημεία σταθερής τροχιάς θα είναι μεικτοί και προγραμματισμένοι σε μηνιαία βάση ταυτόχρονα από την ΣΤΑΣΥ και την ΟΣΥ, με επίβλεψη του ΟΑΣΑ και του υπουργείου, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρησιμοποίηση του υπάρχοντος προσωπικού αλλά και των εθελοντών που συμμετέχουν στα πρόγραμμα έλεγχου.
2. Οι διοικήσεις έχουν ήδη αρχίσει τις απαραίτητες αναδιατάξεις προσωπικού, καθώς και την συνεργασία με εργαζόμενους και εκπροσώπους τους, έτσι ώστε να αυξηθεί άμεσα (διπλασιαστεί) το εμπλεκόμενο προσωπικό (μόνιμο και εθελοντικό) στις διαδικασίες έλεγχου και εμπορικής λειτουργίας.
3. Στην διαδικασία λειτουργικής συγχώνευσης των εταιρειών που συνενωθήκαν (ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ) ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί - σε συνεργασία με τους εργαζομένους – στην περαιτέρω ενίσχυση τόσο του έλεγχου όσο και της εμπορικής λειτουργίας, με την περαιτέρω επάνδρωση εκδοτηρίων και μηχανισμών έλεγχου. Στόχος είναι, στο τέλος του 2012, ο συνολικός αριθμός εμπλεκόμενων σε εκδοτήρια και έλεγχους να έχει διπλασιαστεί σε σχέση με την τρέχουσα κατάσταση (αρχές Σεπτεμβρίου). Οι διοικήσεις των εταιρειών απογραφούν ήδη το εμπλεκόμενο προσωπικό.
Το υπουργείο σημειώνει ότι ήδη προγραμματίζεται το κλείσιμο των σταθμών μέσων σταθερής τροχιάς με μπάρες. Οι εργασίες αυτές περιλαμβάνονται στο φυσικό αντικείμενο του διαγωνισμού για το ηλεκτρονικό εισιτήριο μέσω ΣΔΙΤ, ο οποίος θα κατακυρωθεί στα μέσα του 2013 και αφορά το σύνολο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Ο σχετικός διαγωνισμός βρίσκεται στη Β' Φάση, καθώς έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Οι δράσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος της λαθρεπιβίβασης, σε συνδυασμό με τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους έχουν ως στόχο την αποφυγή της αύξησης του κομίστρου στα ΜΜΜ, με μέτρα που θα λειτουργήσουν ως ισοδύναμα, πριν από την προβλεπόμενη αναπροσαρμογή του κομίστρου.
Newsroom ΔΟΛ

Δεν υπάρχουν σχόλια: