Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012

ΒΑΡΥΤΑΤΕΣ ΠΟΙΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥ Δέκα χρόνια με αναστολή στον πρώην νομάρχη Ηλείας για τις φονικές πυρκαγιές του 2007



deka-xronia-me-anastoli-ston-proin-nomarxi-ileias-gia-tis-fonikes-pyrkagies-toy-2007
eurokinissi
Βαρύτατες ποινές επέβαλε το Πρωτοδικείο Πύργου στους πέντε κατηγορούμενους για τις καταστροφικές πυρκαγιές της Ηλείας το 2007, που στοίχισαν τη ζωή σε 36 ανθρώπους.

Συγκεκριμένα, επιβλήθηκαν 10 χρόνια με αναστολή επιβλήθηκαν στον πρώην νομάρχη και νυν αντιπεριφερειάρχη Ηλείας Χαράλαμπο Καφύρα (φωτό) καθώς και στους Σοφία Νικολοπούλου, Πανταζή Χρονόπουλο, Παναγιώτη Τσούρα. Στον Νίκο Μιχαλόπουλο, τον διοικητή του πυροσβεστικού κλιμακίου Κρεστένων, επιβλήθηκαν πέντε χρόνια με αναστολή.

Οι κατηγορούμενοι άσκησαν έφεση.

To δικαστήριο επέβαλε τις ανώτετες ποινές που προβλέπονται σε βαθμό πλημμελήματος.
 

Νωρίτερα, για τον πρώην νομάρχη και την ηλικιωμένη Σοφία Νικολοπούλου προτάθηκαν:
 
42 μήνες για εμπρησμό δάσους
30 μήνες για εμπρησμό εξ αμελείας
30 μήνες για κάθε θάνατο (30x36=1080 μήνες)

(Συνολικά 96 χρόνια)
 
Στον πρώην δήμαρχο Ζαχάρως Πανταζή Χρονόπουλο και τον Παναγιώτη Τσούρα:
 
48 μήνες για εμπρησμό δάσους
36 μήνες για εμπρησμό εξ αμελείας
36 μήνες για κάθε θάνατο (36x36=1296 μήνες)

(συνολικά 115 χρόνια)
 
Στον Νίκο Μιχαλόπουλο:
30 μήνες για τον θάνατο τριών πυροσβεστών
 
Στους Χαράλαμπο Καφύρα, Σοφία Νικολοπούλου και Νίκο Μιχαλόπουλο αναγνωρίστηκε το ελαφρυντικό του πρότερου εντίμου βίου. 

Ο Εισαγγελέας πρότεινε ποινές που φτάνουν έως και τα 190 χρόνια φυλάκισης.

Συγκεκριμένα πρότεινε 5 χρόνια ποινή φυλάκισης για κάθε πράξη και 5 χρόνια για κάθε έναν θάνατο. Οι συνήγοροι υπεράσπισης έκαναν λόγο για «εξοντωτικές ποινές που αφανίζουν ανθρώπους» και ζήτησαν οι ποινές να κριθούν με βάση το «προσήκον μέτρο».
 
Το δικαστήριο διέκοψε και ανακοίνωσε την τελική απόφαση λίγο μετά τις 5 το απόγευμα.

Καφύρας: Είμαι αθώος, έχω ήσυχη τη συνείδησή μου

Μετά το τέλος της δίκης ο καταδικασθείς αντιπεριφερειάρχης Ηλείας, Χαράλαμπος Καφύρας δήλωσε τα εξής: 

«Σέβομαι την απόφαση του δικαστηρίου, αλλά επιμένω ότι είμαι αθώος και αυτή μου η αθωότητα θα αποδειχθεί στο Εφετείο, διότι άλλωστε με την ίδια απόφαση του δικαστηρίου έχουν εκπέσει οι περισσότερες των εναντίον μου κατηγοριών.
Εγώ, έχω ήσυχη τη συνείδηση μου, πιστεύω ότι έκανα και κάνω ότι μπορώ για τον Νομό αυτόν που αγαπώ, έκανα το καθήκον μου, πάλεψα όσο μπορούσα με τις δυνάμεις που είχε η τότε Νομαρχία και ότι έκανα το ανθρωπίνως δυνατό για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών του 2007. Οι δικαστικές αποφάσεις είναι σεβαστές είτε μας αρέσουν είτε όχι. Οι αποφάσεις των δικαστηρίων είναι έργο ανθρώπων. Επειδη "ανθρώπινον το σφάλλειν", στα κράτη δικαίου προβλέπεται επανέλεγχος της πρωτόδικης απόφασης για να διορθώνονται τα ενδεχόμενα δικαστικά σφάλματα και δικαστικές πλάνες. Θα συνεχίσω τον δικαστικό αγώνα και πιστεύω ότι στο Εφετείο θα αποκαλυφθεί ολόκληρη η αλήθεια και θα αποδειχτεί η αθωότητα μου».
http://newpost.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: