Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου 2013

Γιώργος Ασμάτογλου στο NEWS 247: Οι εκπομπές τζακιού το 24ωρο ισοδυναμούν με αυτές 1000 αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας



Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων ζητά μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης επικαλούμενη τις επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης
Νέα έκκληση για μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης απηύθυνε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, επικαλούμενη τις επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα τζάκια στην υγεία των πολιτών.
Το NEWS 247 επικοινώνησε με τον πρόεδρο της ΠΟΠΕΚ, Γιώργο Ασμάτογλου ο οποίος αναφέρθηκε στα πολυάριθμα θέματα που αφορούν τον κλάδο αλλά και στην πολιτική που ασκεί η κυβέρνηση η οποία είναι εις βάρος τόσο των καταναλωτών όσο και των βενζινοπωλών.
Ποιοι είναι οι λόγοι που δε θα ζεσταθεί και φέτος η Ελληνική Οικογένεια;
Δεν θέλει να καταλάβει η κυβέρνηση ότι χάνει λεφτά από τη μείωση των καταναλώσεων, δεν θέλει να καταλάβει ότι η μείωση αυτή που περιέχει ΦΠΑ τους έχει φέρει 300 εκατομμύρια μείον.
Δεν ξέρω για πιο λόγο δεν θέλει να το καταλάβει. Στο βωμό και με το πρόσχημα της λαθρεμπορίας τιμωρεί όλους τους Έλληνες καταναλωτές.
Έφτασε σε ένα σημείο να τους κάνει να αγοράσουν σόμπες, ξυλόσομπες, ξύλα, πέλετ, έξοδα, καλοριφέρ ηλεκτρικά. Να φτάσουμε σε ένα σημείο να ρυπανθεί η ατμόσφαιρα και να μη ζεσταίνονται τα Ελληνικά σπίτια στο σημείο που έπρεπε να ζεσταίνονται καθώς το ξύλο δε μπορεί να ζεστάνει ένα σπίτι ολόκληρο.
Μετά από όλα αυτά ο καταναλωτής γύρισε ξανά στο πετρέλαιο ωστόσο με προβλήματα.
Ποια είναι αυτά τα προβλήματα;
Το πρόβλημα είναι πρακτικό. Δεν μπορεί ο καταναλωτής να εκταμιεύσει χρήματα αρκετά ώστε να πάρει με την πρώτη όλο το πετρέλαιο που δικαιούται. Οι παραγγελίες γίνονται σε μικρές ποσότητες δηλαδή τις τάξης των 300 λίτρων.
Τα 400 λίτρα που κοστίζουν 520 ευρώ ο καταναλωτής δεν θα ήθελε να τα πάρει με αυτό το ποσό αλλά με 390.πρακτικό είναι το πρόβλημα, στην τσέπη.
Έτσι όπως είναι τα πράγματα σήμερα πρέπει να αγοράσει τα πρώτα 400 λίτρα σε πρώτη φάση τα υπόλοιπα 400 σε δεύτερη φάση, να εκταμιεύσει αυτά τα χρήματα εξ ολοκλήρου στην συνέχεια να τα υποβάλει για να του επιστρέψουν όσο πρέπει να του επιστρέψουν.
Μια οικογένεια ζεσταίνεται με όσα λίτρα δικαιούται;
Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Για την Αθήνα του επιστρέφουν 8 λίτρα το τετραγωνικό. Αν κάποιος έχει για παράδειγμα ένα σπίτι 80 τετραγωνικά του επιστρέφουν τον φόρο των 640 λίτρων. Δηλαδή του λέει για όλο το χειμώνα εσύ που έχεις ένα σπίτι 80 τετραγωνικών εμείς λέμε ότι πρέπει να κάψεις 640 λίτρα. Ενώ εμείς λέμε ότι για να βγάλει μια οικογένεια το χειμώνα χρειάζεται 2000 λίτρα.
Άρα του επιδοτεί τα 640 λίτρα, δηλαδή το ένα τρίτο. Στο σύστημα υπάρχουν αρκετές στρεβλώσεις. Για παράδειγμα, στην Κρήτη είναι λιγότερο από 8 λίτρα το τετραγωνικό. Η Κρήτη είναι όλη πεδινή; εκεί δεν υπάρχουν χωριά, δεν υπάρχει ο Ψηλορείτης . Αυτοί οι άνθρωποι πως θα ζεσταθούν;
Προτείνουμε τη μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης από 0,33 στα 0,06 ευρώ το λίτρο, (στα επίπεδα της περιόδου 2011-2012) προκειμένου, αφενός να προκύψουν υψηλά δημόσια έσοδα από την αύξηση των πωλήσεων, αφετέρου να δοθεί η δυνατότητα σε όλα τα νοικοκυριά, σχολεία, ανέργους, ηλικιωμένους κλπ, να εξασφαλίσουν τις αναγκαίες ποσότητες πετρελαίου θέρμανσης για την χειμερινή περίοδο.
Έχετε στοιχεία για την ρύπανση που προκαλείτε στην ατμόσφαιρα από τζάκια;
Στο 4ο ετήσιο Συνέδριο για τη Δημόσια Υγεία και την Κοινωνική Ιατρική, που οργανώθηκε στις 22-24 Νοεμβρίου, αναφέρθηκε ότι οι εκπομπές από ένα τζάκι σε ένα 24ωρο μπορεί να είναι όσες οι εκπομπές από 1000 αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας που το καθένα διανύει 30 χιλ. στην ίδια περιοχή.
Μόλις χτες ζητήσαμε να μειωθεί ο φόρος κατανάλωσης έστω και από τη νέα χρονιά.
Πείτε μας λίγα λόγια για το σύστημα εισροών- εκροών;
Μετά από αίτημα μας εδώ και δέκα χρόνια το σύστημα σχεδιάστηκε με προχειρότητα. Πρέπει να διορθωθεί. Εμείς επισημάναμε τα κακώς κείμενα από το Φεβρουάριο του 2013 ότι υπέβαλα ένα υπόμνημα στη βουλή και είπαμε ότι αυτό το σύστημα έτσι όπως το έχετε σχεδιάσει πάσχει από παντού.
Κακώς ξεκίνησαν από τα πρατήρια έπρεπε να ξεκινήσουν από τα διυλιστήρια και στη συνέχεια να πάνε προς τα κάτω.  Εκτός αυτού το σύστημα δεν έχει τοποθετηθεί παντού. Για παράδειγμα δεν είναι στα ιδιωτικά πρατήρια, σε οποιανδήποτε δεξαμενή διακινεί πετρέλαιο και καύσιμο είτε είναι κρατική είτε είναι ιδιωτική.
Η κρίση έχει επηρεάσει τα πρατήρια;
Πάρα πολύ. Έχουν μειωθεί οι καταναλώσεις σε 60% την τελευταία τριετία. Έχουν κλείσει 2200 πρατήρια και περιμένουμε μέσα στο επόμενο έτος να κλείσουν αλλά 1500.

Δεν υπάρχουν σχόλια: