Τρίτη 7 Ιουλίου 2009

Πολιτική παρέμβαση του Στέφανου Τζουμάκα μέσω του διαδικτύου, που θα συζητηθεί…

Ο Στέφανος Τζουμάκας, μετά από πολύ χρόνο “σιωπής”, με αφορμή τα εγκαίνια του Δημοτικού Θεάτρου Περάματος και τη συνάντησή του με τον Μίκη Θεοδωράκη, κάνει την παρέμβασή του και μιλάει για όλα.
Μια πολιτική παρέμβαση που θα συζητηθεί…

Το Σάββατο στις 4 Ιουλίου είχα τη τιμή να παραβρεθώ σε μια εκδήλωση από εκείνες που σπανίζουν μέσα στον ορυμαγδό εκδηλώσεων, από άποψη Π ο λ ι τ ι σ τ ι κ ή και Π ο λ ι τ ι κ ή, στο Πέραμα του Πειραιά.
Η Δημοτική Αρχή έκανε τα εγκαίνια σε ένα Ναό του Πολιτισμού, στο νέο Θέατρο, υ π α ί θ ρ ι ο, σε ένα λοφίσκο, δίπλα στη θάλασσα και απέναντι από την ιστορική Σαλαμίνα. Το κόσμημα αυτό, φέρνει στην είσοδο την επιγραφή: Δημοτικό Θέατρο ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ.


Στα εγκαίνια τιμώμενο πρόσωπο ήταν ο Μ. ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ.
Οι θεατές, πολίτες του Περάματος, εργαζόμενοι και άνεργοι στα ναυπηγεία επεφύλαξαν συγκινητική και ενθουσιώδη υποδοχή στο Μίκη, που παραβρέθηκε και μίλησε. Τον τίμησαν ο Δήμαρχος Περάματος κ. Γλύκας και ο Νομάρχης Πειραιά Γ. Μίχας.
Η ορχήστρα ‘’Μ. Θεοδωράκης’’ με μια εξαίρετη συναυλία, με την αποθέωση του κοινού και με στιγμές μέθεξης για όλους, έκλεισε μια υπέροχη βραδιά στο Πέραμα.
Μιλήσαμε με το Μίκη, μετά την ομιλία και του ζήτησα κείμενο. Οι συνεργάτες του μου το έστειλαν προκειμένου να προβώ σε ενέργειες για τη ανάρτηση του στο διαδίκτυο.
Θεωρώ ΙΣΤΟΡΙΚΗ την ομιλία του Μίκη, που καταχειροκροτήθηκε με διακοπές από το κόσμο. Και τούτο για τ ρ ε ί ς κυρίως λόγους, που συνυφαίνονται, έχουν διαλεκτική σχέση μεταξύ τους.
Ο Πρώτος:
Για το θέμα της ε ν τ ι μ ό τ η τ α ς στη πολιτική, που ΔΕΝ είναι μ ό ν ο η δ ι α φ θ ο ρ ά, αλλά η έ μ π ρ α κ τ η τήρηση στο:
1) Να είναι συνεπείς οι πολιτικές ηγεσίες σε ό,τι δεσμεύονται, με βάση το δημόσιο συμφέρον.
2) Όταν μεταβάλλουν θέση, η μεταβολή πρέπει να σχετίζεται μόνο με αλλαγή των δεδομένων και όχι για λόγους γνώμης ή άλλων σκέψεων.
3) Να οργανώνουν θεσμούς και κανόνες που θα ελαχιστοποιούν πράξεις και ενέργειες αδιαφανείς ή που κατατείνουν σε ιδιοτέλειες.
4) Να μη προβαίνουν σε ιδιοτελείς ενέργειες και να μη δωροδοκούνται .
5) Να μη επιτρέπουν σε άλλους ή να μη ανέχονται άλλους είτε να προβαίνουν σε ιδιοτελείς πράξεις και είτε να δωροδοκούνται ή να δωροδοκούν και
6) Να οδηγούν στην απόδοση ευθυνών έναντι όλων:
α) Πολιτικών ευθυνών και
β) Ευθυνών με βάση τη νομιμότητα.
Ο Δεύτερος:
Για το θέμα της ΗΘΙΚΗΣ στη πολιτική.
Η υπόθεση της ηθικής ΔΕΝ είναι ούτε αυτοτελής, ούτε αυτόνομη.
Βασίζεται μεταξύ και άλλων σε δύο μεγάλους πυλώνες:
1) Σε αξίες όπως ό άνθρωπος και τα δικαιώματα του, στα εξής ΒΑΣΙΚΑ όπως:
Ζωή, Υγεία, Παιδεία, Εργασία, Ασφάλιση, καθώς και σε άλλα όπως: Δυνατότητες, Ισοπολιτεία, Ισότητα και σε άλλα όπως Ανάπτυξη, Προοπτικές, Εισόδημα, Ευημερία. Ποιότητα Ζωής.
2) Στους στόχους και τις επιδιώξεις των πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων που διαμορφώνουν τις μεγάλες αποδοχές και συναινέσεις, όπως η πολιτική και κοινωνική νομιμοποίηση της διακυβέρνησης και της πορείας μιας κοινωνίας, ενός λαού και μιας χώρας.
Προβαίνω σε αυτές τις επισημάνσεις διότι τη τελευταία περίοδο ο δημόσιος βίος κ α ν ο ν α ρ χ ε ί τ α ι από μάστιγες όπως:
α) Από λογιών - λογιών Η Θ Ι Κ Ο Λ Ο Γ Ο Υ Σ που νομίζουν ότι είναι στον άμβωνα και κατακεραυνώνουν, με συνήθη την επωδό “ντροπή” και “αίσχος”, τα ανήθικα και απαράδεκτα α π ο τ ε λ έ σ μ α τ α του όλου συστήματος, των κέντρων και των ανθρώπων Δ ύ ν α μ η ς, που παράγουν βίαια για άλλους πλούτο και δύναμη και για άλλους φτώχεια και αδυναμία και αποσιωπούν τα αίτια που παράγει το αντιδημοκρατικό και εκμεταλλευτικό σύστημα για τους ολίγους σε βάρος των πολλών και που ονομάζεται καπιταλιστικό σύστημα
β) Από μια κ ο π ή ηθικολόγων που τείνουν να ΤΑΥΤΙΣΟΥΝ την ηθική με την ηθικολογία. Συνήθως οι κύκλοι ή τα πρόσωπα αυτών των αντιλήψεων:
Διακατέχονται από ιδεολογική και κοσμοθεωρητική σ ύ γ χ υ σ η ή από ανυπαρξία ιδεολογική και κοσμοθεωρητική-φαινόμενο των τωρινών χρόνων της απο-ιδεολογικοποίησης, κομμάτων και προσώπων- ή έχουν πολύ περιορισμένο υπόβαθρο για να αξιολογήσουν τη διαφορά και τις πολιτικοκοινωνικές εξελίξεις .
Εμφανίζονται ως τιμωροί προσώπων ή μεμονωμένων καταστάσεων. Πολλές φορές ακόμη με σκοπιμότητες ή από καιροσκοπισμούς όσο αφορά τη λήψη π ο- λ ι τ ι κ ώ ν αποφάσεων ,με αποτέλεσμα να υπονομεύεται ηθική στάση επί της ουσίας και να θριαμβεύει η συμμαχία με τους ηθικολόγους και αυτή καθ αυτή η ηθικολογία.
Παραδείγματα: Κυρίαρχη προεκλογικά η υπόθεση με τις άγονες γραμμές για δωροδοκία 250χιλιάδων ευρώ και κυρίαρχη μετεκλογικά η Ζήμενς, για 100 εκατ ευρώ.
Αντίθετα δεν υπάρχουν για το δημόσιο βίο: Η ΕΘΝΙΚΗ διαφθορά με φοροδιαφυγή 18 δισεκατ. ευρώ ναι με 18 δις ευρώ!! Η φοροαπαλλαγή με 5 δις ευρώ του μεγάλου και μη παραγωγικού κεφαλαίου. Η κερδοσκοπία των φαρμακευτικών εταιριών, μετά την κατάργηση της λίστας φαρμάκων, με το ποσό των 3 δις ευρώ. Δεν υπάρχουν το κλείσιμο 3500 επιχειρήσεων, οι χιλιάδες απολύσεις, το 25 % του πληθυσμού στο όρια της φτώχειας, η εκ π ε ρ ι τ ρ ο π ή ς εργασία, η π ε ρ ι ο δ ι κ ή εργασία, οι νοικιασμένοι εργαζόμενοι, κ.οκ.
γ) Από ένα δίκτυο δυνάμεων με κέντρο τα ΜΜΕ που δεν έχουν καμία σύγχυση, ηθικολογούν ασύστολα και χειραγωγούν τη κοινή γνώμη με τα ασήμαντα για να μη συζητηθούν τα ουσιώδη που θα τους εξέθεταν.
Παραδείγματα: Το 2008 σε παγκόσμιο επίπεδο ο πλούτος από τη ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ οικονομία ήταν 60 τρις δολάρια και η λεηλασία μέσα από τη ΧΑΡΤΙΝΗ οικονομία ήταν με π α ρ ά γ ω γ α στο ύψος των 520 τρις!! δολάρια και με τον κύκλο των τραπεζικών εργασιών με δύο χιλιάδες τρις!! δολλάρια. Μετά τη κρίση και τη παγκόσμια κατακραυγή η Ευρωπαική Κεντρική Τράπεζα μείωσε τα επιτόκια ως προς το ευρώ σε ικανοποιητική κλίμακα. Οι ελληνικές τράπεζες λαφυραγωγούν τα εισοδήματα με επιτόκια της τάξης του 6% και οι μικρο-τιμωροί υποκρίνονται και στρέφουν τη κοινή γνώμη εναντίον της πολιτικής γενικά.
Πλέον των δέκα μηνών προτάσσεται η ανάγκη για ανάπτυξη, επενδύσεις, για επιχειρήσεις. Το μονεταριστικό λόμπυ των Αθηνών με στελέχωση και στα δύο κόμματα μεταφέρει τη συζήτηση στο σκληρό νόμισμα, στη δημοσιονομική πειθαρχία, στο έλλειμμα και στο χρέος και ας βυθιστεί η χώρα σε ύφεση. Κινδυνολογούν όταν η χώρα είχε φέτος πλούτο άνω των 260 δις ευρώ που η μερίδα του Λέοντα καρπούται η ολιγαρχία και ενώ η Ευρωπαική Επιτροπή έχει αποφασίσει την αναχρηματοδότηση της χώρας για το δημοσιονομικό πρόβλημα. Γιατί όλα αυτά. Μα για να φορολογηθούν οι μη έχοντες και να μη πιέσουμε για αναθεώρηση του συμφώνου σταθερότητας τόσο για την χρηματοδότηση Πα ρ α γ ω γι κ ώ ν δράσεων στην Ε.Ε. όσο και για την αύξηση κατά μια και μισυ μονάδα του ποσοστού του χρέους στη σχέση του με το εθνικό προιόν και να έχουμε περαιτέρω δημόσιες δαπάνες στη Παιδεία και την Υγεία. Και
Ο Τρίτος:
Για το περίφημο θέμα της αυτονομίας της Πολιτικής.
Ποιος ορίζει την Ατζέντα των συζητήσεων στη χώρα. Ούτε τα κόμματα ούτε οι παραγωγικές τάξεις. Αλλά ένα δίκτυο επιχειρηματιών των τομέων: κατασκευές, καύσιμα, εφοπλισμός σε σύμπραξη με ορισμένους παράγοντες του τύπου και σε αγαστή σύμπνοια με στελέχη της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, που η πολιτογράφηση τους είναι: τηλε-βουλευτές, σύμφωνοι με την ουσία των θεμάτων όπως τα θέτει το δίκτυο, έτοιμοι για μικρο-διαξιφισμούς, για ευφυολογήματα, για σχόλια, αλλά εντεταγμένοι στη στρατηγική της χειραγώγησης, της από-πολιτικοποίησης. της από-ιδεολογικοποίησης. της κοινοτυπίας της ‘’σχολής’’ των ο μ ο ι ό μ ο ρ φ ω ν του συστήματος και του τίποτε.
Για Δέκα μήνες το σύστημα είχε τέσσερις στρατηγικές:
1) Σκανδαλολογία,
2) Δ ή θ ε ν πρόωρες Εθνικές εκλογές.
3) Απαξίωση και της Προοδευτικής Πολιτικής και
4) Αποχή από τις Ευρωεκλογές.
Το σύστημα της εξαρτημένης πολιτικής βγήκε ΝΙΚΗΤΗΣ.
και στους 4 στόχους.
Καμία συζήτηση για τη κατάσταση της χώρας και της ελληνικής κοινωνίας. Κανένας προσδιορισμός.
Ήδη το σύστημα ξεκίνησε για τη παρατεταμένη εκλογική περίοδο, κατ ’ αρχήν με τις τ ρ ε ί ς επιτυχείς συνταγές:
α) Σκανδαλολογία
β) Εκλογολογία και προεδρολογία και
γ) Απαξίωση.
Σε εύλογο χρόνο θα υποδαυλίσει και τη π ό λ ω σ η για να οδηγηθεί η χώρα και οι πολίτες σε μια τυφλή και χωρίς ουσία θέσεις, αξιολογήσεις και προοπτικές.
Το συμπέρασμα εκτός από το να είμαστε με την αυτονομία της πολιτικής χρειάζεται και η ΕΜΠΡΑΚΤΗ υλοποίηση αυτής της Θέσης. ΟΧΙ μόνο για λόγους αρχής, αλλά γιατί ήδη το εκλογικό σώμα τα γνωρίζει και κρίνεται η αξιοπιστία όλων.
Στέφανος Τζουμάκας, Αθήνα 7 Ιουλίου 2009
► Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
sibilla-

Δεν υπάρχουν σχόλια: