Η τροπολογία που υπογράφεται από τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Οικονομίας, Ανάπτυξης και Μεταφορών εντάχθηκε στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης «ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας 2006/46/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τους ετήσιους και ενοποιημένους λογαριασμούς εταιρειών ορισμένων μορφών και της Οδηγίας 2007/63/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την απαίτηση για τη σύνταξη έκθεσης από ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα σε περίπτωση συγχώνευσης ή διάσπασης ανωνύμων εταιρειών».
Σύμφωνα με την τροπολογία για την εφαρμογή των νέων μέτρων τα οχήματα κατατάσσονται με βάση την περιβαλλοντική επιβάρυνση και ανάλογα με την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας τους σε 4 κλάσεις.
Τα τέλη κυκλοφορίας αναπροσαρμόζονται στο εξής με βάση τον κυβισμό και την περιβαλλοντική επιβάρυνση ως εξής:
Τα επιβατικά ΙΧ η Α κλάση έχει μείωση των ετήσιων τελών κατά 18 ευρώ, η Β κλάση αύξηση κατά 50 ευρώ, η Γ αύξηση κατά 100 ευρώ και η Δ κατά 150 ευρώ.
Τα υβριδικά και ηλεκτρονικά οχήματα, καθώς και τα υδρογόνου με κυβισμό μέχρι 1.928 κ.ε που ανήκουν στην Α κλάση δεν οφείλουν τέλη κυκλοφορίας, ενώ για τα οχήματα αυτά με μεγαλύτερο κυβισμό τα τέλη κυκλοφορίας περιορίζονται κατά το ήμισυ των προβλεπομένων.
Τα ελαφρά και βαρέα φορτηγά δημόσια και ιδιωτικής χρήσης της Α κλάσης έχουν μείωση κατά 30% των υφισταμένων τελών, της Β αύξηση κατά 10%, της Γ κατά 15% και της Δ κατά 20%.
Η αναπροσαρμογή των τελών κυκλοφορίας εφαρμόζεται για τα τέλη του έτους 2010 στα επιβατικά αυτοκίνητα ΙΧ και για τα τέλη του 2011 για τα φορτηγά, ενώ τα οικονομικά κίνητρα από την απόσυρση κλιμακώνονται από 500 μέχρι 2.200 ευρώ για τα ΙΧ, 500 μέχρι 2.000 ευρώ για τα ελαφρά φορτηγά και 3.000 μέχρι 9.000 ευρώ για τα βαρέα φορτηγά.
Παράλληλα προβλέπεται ότι τα κίνητρα αυτά προσαυξάνονται κατά 1.000, 1.500 και 4.000 ευρώ αντίστοιχα στην περίπτωση αντικατάστασης με αγορά καινούργιου η μη οχήματος.
Τα δικαιολογητικά η διάρκεια ισχύος, ο τρόπος καταβολής των κινήτρων και οι υπόλοιπες λεπτομέρειες θα καθοριστούν με αποφάσεις των υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Τέλος προβλέπεται ότι από 1.9.2011 θα περιορίζεται η είσοδος στο δακτύλιο των οχημάτων με βάση την κατηγορία και την κλάση τους και ανάλογα με την περιβαλλοντική τους επιβάρυνση, ενώ ειδικά έγχρωμα σήματα θα ισχύουν για τον «πράσινο» δακτύλιο.
nooz.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου