Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2009

ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΤΟΥ ΝΤΙΜΠΕΪΤ ΤΩΝ ΔΥΟ...


Από το Έθνος

Στα πρόθυρα νευρικής κρίσης έφθασαν χθες μία ώρα πριν από την έναρξη της τηλεμαχίας οι φανεροί συνεργάτες και μυστικοσύμβουλοι των πολιτικών αρχηγών. Το Ραδιομέγαρο δεν θύμιζε τίποτα από την προχθεσινή ημέρα της συνάντησης των έξι, καθώς υπήρχε σαφέστατα λιγότερος κόσμος με την ίδια ωστόσο δύναμη ασφαλείας και τα ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά να οργώνουν τον χώρο για παν... ενδεχόμενο. Οι δύο υποψήφιοι για την πρωθυπουργία, Κώστας Καραμανλής και Γιώργος Παπανδρέου, εμφανίστηκαν στην κεντρική πύλη του Ραδιομεγάρου της Αγίας Παρασκευής με διαφορά 5 λεπτών.
Η μαύρη Μερτσέντες του Κ. Καραμανλή σταμάτησε ακριβώς μπροστά από την είσοδο και ο πρωθυπουργός πέρασε νευρικός και φορτσάτος την πόρτα της ΕΡΤ στις 7.36 μ.μ. συνοδευόμενος από τον Ε. Αντώναρο. Νωρίτερα το κατώφλι του Ραδιομεγάρου είχε περάσει ο εκ των συμβούλων του και Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης, Π. Λιβαδάς.
Τον πρωθυπουργό υποδέχτηκαν, όπως άλλωστε και τον Γ. Παπανδρέου, ο πρόεδρος της ΕΡΤ Χρ. Παναγόπουλος και οι εντεταλμένοι σύμβουλοι Π. Λουκάκος και Κ. Κέκης. Ο Γ. Παπανδρέου κατέβηκε από το αυτοκίνητό του στις 7.41 μ.μ. σε απόσταση πέντε μέτρων από την κεντρική πύλη, συνοδευόμενος από τους στενούς του συνεργάτες Ν. Αθανασάκη και Γ. Παπακωνσταντίνου.
Στο μακιγιάζΟ κ. Καραμανλής δέχθηκε τις περιποιήσεις των μακιγιέζ στο γραφείο του προέδρου της ΕΡΤ Χρ. Παναγόπουλου, ενώ ο Γ. Παπανδρέου στον ίδιο όροφο (4ος) αλλά στο γραφείο του εντεταλμένου συμβούλου Π. Λουκάκου. Στους δύο αρχηγούς εκτός από καφέ προσφέρθηκε και ουίσκι μάρκας Johnnie Walker μαζί με ανάμεικτους ξηρούς καρπούς, χωρίς ωστόσο να γίνει χρήση από κανέναν.
Στο στούντιο της ΕΡΤ, που φιλοξένησε το ντιμπέιτ των πολιτικών αρχηγών, όλα ήταν φροντισμένα. Το σκηνικό κατασκευάστηκε ειδικά για την περίσταση, από σκηνογράφους της ΕΡΤ (Β. Τσιρογιάννης και Α. Κωνσταντινοπούλου) που εργάστηκαν επί 4 συνεχόμενες ημέρες.
Οι ίδιοι σχεδίασαν και τα πόντιουμ από πλεξιγκλάς πίσω από τα οποία στάθηκαν οι μονομάχοι. Το σκηνικό πέρασε από κόσκινο τόσο από τη Ρηγίλλης όσο και από την Ιπποκράτους, που είχαν παραλάβει τις σχετικές μακέτες από την περασμένη Πέμπτη.
ΔιορθώσειςΟι τεχνικοί ήταν στη θέση τους, μακιγιέζ μπαινόβγαιναν στην αίθουσα, διορθώνοντας τις τελευταίες αισθητικές λεπτομέρειες. Παρά το γεγονός ότι η διαδικασία καθυστέρησε αισθητά (περί τα 7) -καθώς στο Ραδιομέγαρο κατέφθασε με καθυστέρηση το επικοινωνιακό επιτελείο του Μαξίμου με τον προσωπικό φωτογράφο του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή, Γουλιέλμο Αντωνίου- η τηλεμαχία των δύο ξεκίνησε νωρίτερα από το debate της Δευτέρας.
Η κωλυσιεργία του Μαξίμου προκάλεσε ένα μικρό πανικό στο ανάμεικτο μπουλούκι των φωτογράφων και των δημοσιογράφων που, ενώ είχαν συμφωνήσει να εισέλθουν για ολιγόλεπτη παραμονή στο στούντιο ανά ομάδες, τελικά πέρασαν όλοι μαζί με χαοτικό αποτέλεσμα.
Ετσι ήταν εύλογη η αντίδραση του γνωστού για την πληθωρικότητά του δημοσιογράφου του Alpha, Γ. Βλάχου, ο οποίος παραλίγο να συγκρουστεί με άνδρα της ασφάλειας με υπαιτιότητα του τελευταίου.
Το φως των προβολέων εξέπεμπε έντονη θερμότητα, η οποία όμως δεν ήταν αρκετή για να λιώσει τον πάγο ανάμεσα στον Κ. Καραμανλή και τον Γ. Παπανδρέου. Οι φωτογράφοι αναγκάστηκαν να ρυθμίσουν τις μηχανές τους επειδή ο φωτισμός προερχόταν από λάμπες πυρακτώσεως.
Εμφανώς αγχωμένος στο στούντιο ο Ε. Αντώναρος, ο οποίος παρέμεινε έως το παρά 5 στο πλευρό του πρωθυπουργού. Εκείνη τη στιγμή ο Κ. Καραμανλής ρωτούσε τη συντονίστρια της ΕΡΤ Μαρία Χούκλη «τι ώρα ακριβώς έμελλε να αρχίσει η τηλεμαχία».
Αμφότεροι οι πολιτικοί αρχηγοί συμβουλεύτηκαν τις σημειώσεις τους με τα SOS της τελευταίας στιγμής. Ακομπλεξάριστος ο Γιώργος Παπανδρέου δεν είχε κανένα πρόβλημα να απλώσει τις σημειώσεις του στο αναλόγιο, ίσως γιατί είτε υποσυνείδητα είτε συνειδητά ήθελε να δηλώσει ότι «παίζει με ανοιχτά χαρτιά».
Λίγα λεπτά προτού ξεκινήσει η συζήτηση, η αγκυλωμένη στάση του σώματος του Κώστα Καραμανλή έλεγε όσα δεν μπορούσε να εκφράσει με τα λόγια.
Τη συζήτηση παρακολουθούσαν μέσα στο στούντιο οι Γ. Παπακωνσταντίνου, Ν. Αθανασάκης (ΠΑΣΟΚ) και Ε. Αντώναρος, Ν. Κουμουτσάκος και Π. Λιβαδάς (ΝΔ). Για την κάλυψη του ντιμπέιτ η ΕΡΤ χρησιμοποίησε 16 κάμερες, 7 εξωτερικές και 9 εσωτερικές και μία οροφής. Τη σκηνοθεσία επιμελήθηκαν, όπως και στην τηλεμαχία των 6, οι Ν. Καλοκαιρινός και Ν. Μπακόλας.
/fimotro.

Δεν υπάρχουν σχόλια: