Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2009

ΤΡΑΒΗΞΕ ΜΑΧΑΙΡΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΓΟΝΕΣ...


Ρεπορτάζ : Προκόπης Γιόγιακας
(από ΤΑ ΝΕΑ)

Αερομαχίες για τις άγονες αεροπορικές γραμμές του Αιγαίου με έντονο παρασκήνιο ξεκίνησαν χθες μετά την επίθεση που εξαπέλυσε ο πρόεδρος της Οlympic Αir κ. Ανδρέας Βγενόπουλος κατά της κυβέρνησης και προσωπικά του υφυπουργού Μεταφορών κ. Νίκου Σηφουνάκη. O υπουργός Υποδομών... Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας παρείχε πλήρη κάλυψη στον υφυπουργό Μεταφορών κ. Νίκο Σηφουνάκη λέγοντας ότι ο κ. Σηφουνάκης «είναι πολιτικώς υπερεπαρκής και για τον Πρωθυπουργό και για την κυβέρνηση». Ωστόσο, παρέμπεψε το θέμα στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Λέανδρο Ρακιντζή. «Αναλόγως με το πόρισμα, ο καθένας θα αναλάβει τις ευθύνες του», είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Βγενόπουλος που αποκλείστηκε από τον διαγωνισμό για τις 24 επιδοτούμενες γραμμές- ο οποίος είχε ματαιωθεί λίγο πριν από τις εκλογές και έχει διάρκεια 4 μηνών- κατηγόρησε τον κ. Σηφουνάκη για «σκανδαλώδη ανεπάρκεια».
Ο πόλεμος άρχισε μετά την απόφαση- την περασμένη εβδομάδα- της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας να αναθέσει για το 4μηνο μέχρι τον οριστικό διαγωνισμό διάρκειας 2 χρόνων σε δύο εταιρείες 15 άγονες γραμμές μέχρι τον Μάρτιο με επιδότηση 2,2 εκατ. ευρώ. Ο πρόεδρος της Οlympic Αir είχε διεκδικήσει να κάνει δωρεάν η εταιρεία του τα 16 δρομολόγια ενώ για τα άλλα 8 ζητούσε τίμημα ύψους 5,9 εκατ. ευρώ.
Η απάντηση του υπουργείου
Από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων επισημαίνουν ότι η προσφορά για τα 8 δρομολόγια του κ. Βγενόπουλου είναι κατά 1,1 εκατ. ευρώ μεγαλύτερη σε σχέση με το ποσό που κατέβαλε πέρσι το Δημόσιο στην πρώην Ολυμπιακή. Όπως υποστηρίζουν, εάν η Οlympic Αir κατέθετε ξεχωριστές προσφορές για κάθε γραμμή, όπως προβλέπεται από τον διαγωνισμό χωρίς να βάζει όρους για το σύνολο των γραμμών, τότε δυνητικά μπορούσε να έχει τις 21 από τις 24 γραμμές.
Ο πόλεμος για τις άγονες γραμμές άνοιξε τον ασκό του Αιόλου, με τον κ. Βγενόπουλο να καταγγέλλει ότι στον διαγωνισμό «δεν έχουν ληφθεί υπόψη ποιοτικά κριτήρια με συνέπεια παλιά αεροπλάνα που ρυπαίνουν να κυκλοφορούν στους περισσότερους τουριστικούς προορισμούς». Σε αυτό το πλαίσιο, ο πρόεδρος της Οlympic Αir έθεσε και το θέμα του μειοψηφικού πακέτου στην Ολυμπιακή εκ μέρους του Δημοσίου- κατηγορώντας και πάλι τον κ. Σηφουνάκη που είχε πει «τι νόημα έχει να συμμετέχουμε αν δεν έχουμε τον πλήρη έλεγχο»- λέγοντας ότι μπορεί να βρεθεί ένας τρόπος να μην εκτεθεί σε οικονομικό κίνδυνο το Δημόσιο. Την ίδια ώρα, άφησε να εννοηθεί ότι κινδυνεύουν οι 850 υπάλληλοι της πρώην Ολυμπιακής που προσελήφθησαν στην εταιρεία του για την επίγεια εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών.
Πλήρης κάλυψη
«Κατανοούμε την επιχειρηματική άμιλλα και σεβόμαστε το ενδιαφέρον των φορέων της επιχειρηματικής κοινότητας. Πάνω απ΄ όλα όμως, οφείλουμε όλοι να σεβόμαστε τον νόμο προασπιζόμενοι το δημόσιο συμφέρον», επεσήμανε από την πλευρά του ο κ. Ρέππας. «Το σύνολο της σημερινής (χθεσινής) συνέντευξης Τύπου του κ. Βγενόπουλου αποστέλλεται στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Ρακιντζή με το αίτημα να διερευνηθούν τα όσα καταγγέλλει ο επιχειρηματίας. Αναλόγως του περιεχομένου του τελικού πορίσματος του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης καθένας θα κληθεί να αναλάβει τις ευθύνες του».
Ο κ. Ρέππας αναφερόμενος στην τύχη των 850 υπαλλήλων τόνισε ότι «η τύχη τους θα κριθεί από τις επιχειρηματικές επιλογές», ενώ για τη συμμετοχή του Δημοσίου στην Οlympic Αir ανέφερε πως «δεν είναι μέσα στις προτεραιότητες των 100 πρώτων ημερών της κυβέρνησης και ότι το θέμα δεν θα το δούμε μόνο στο πλαίσιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων».
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Νίκος Σηφουνάκης τόνισε ότι «η αντιπαράθεση που υπήρξε στη Βουλή με τον πρόεδρο της ΜΙG και τη συζήτηση ακρόασής του για τον ΟΤΕ και την Ολυμπιακή, υπήρξε πολιτική και μόνο. Γνώμονάς μας η προσήλωση στο δημόσιο συμφέρον. Και τότε και τώρα». Από το περιβάλλον του κ. Σηφουνάκη διέρρεαν χθες ότι «η κόντρα με τον κ. Βγενόπουλο άρχισε όταν στις 15 Οκτωβρίου ενημέρωσε τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης για το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας- Τουρκίας για τις διμερείς αεροπορικές μεταφορές που υπεγράφη στις 12 Ιουνίου 2009».

fimotro

Δεν υπάρχουν σχόλια: