Ρεπορτάζ : Προκόπης Γιόγιακας
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Μόνιμη σύνδεση των τελών κυκλοφορίας με την ηλικία των Ι.Χ. αυτοκινήτων προανήγγειλε χθες η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τίνα Μπιρμπίλη. Η υπουργός έδωσε τέλος στα σενάρια περί απόσυρσης, τα οποία αναζωπυρώθηκαν από τις αρχικές δηλώσεις της, με διευκρινιστική ανακοίνωση... που εκδόθηκε αργά το απόγευμα. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η κ. Μπιρμπίλη κατά τη διάρκεια ομιλίας της στη Βουλή, από το 2011 τα οχήματα που θα ταξινομούνται θα έχουν τα στοιχεία των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα και ο προσδιορισμός των τελών κυκλοφορίας θα γίνεται πλέον με βάση αυτό το περιβαλλοντικό κριτήριο. Παράλληλα διευκρίνισε ότι επειδή δεν υπάρχουν επαρκείς βάσεις δεδομένων για όλα τα στοιχεία και τα χαρακτηριστικά που συνοδεύουν την κυκλοφορία των αυτοκινήτων, όσον αφορά τα οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει από το καλοκαίρι του 2008 και μετά - για τα οποία υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα- θα μπορεί να υπάρξει ένας συνδυασμός τεχνολογίας και κυβισμού για τον καθορισμό των τελών. Για τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν πριν από το καλοκαίρι του 2008 τα τέλη θα υπολογίζονται με βάση ένα σύστημα που κατά κύριο λόγο θα στηρίζεται στον κυβισμό και σε ένα συμβολικό ποσοστό που θα λαμβάνει υπόψη την ηλικία και την τεχνολογία. Πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος έλεγαν χθες ότι η κ. Μπιρμπίλη αναμένεται να καταθέσει την τελική πρότασή της για τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα ισχύσουν από το 2011 μέσα στο επόμενο δίμηνο.
Μαύρη τρύπα
Η απόσυρση «έπεσε» στη μαύρη τρύπα του προϋπολογισμού τον περασμένο Νοέμβριο, και πλέον από το υπουργείο Οικονομικών ευελπιστούν τα 400 εκατομμύρια ευρώ- που θα ήταν το ετήσιο κόστος της απόσυρσης- να αξιοποιηθούν με άλλον τρόπο.
Τυχεροί στάθηκαν μόνο 73.000 ιδιοκτήτες- σε σύνολο 730.000 που επρόκειτο να οδηγήσουν τα αυτοκίνητά τους σε κάποιον από τους σταθμούς ανακύκλωσης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να «δημιουργηθούν» στην πράξη δύο κατηγορίες ιδιοκτητών. Αυτοί που πρόλαβαν και αυτοί που... πιάστηκαν στον ύπνο.
Θέμα αξιοπιστίας των τεχνικών ελέγχων θέτει ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ανδρέας Ανδρικόπουλος. «Το μέτρο “ο ρυπαίνων πληρώνει” είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Όμως αν δεν γίνονται σωστά οι τεχνικοί έλεγχοι τότε έχουμε πρόβλημα αφού όλο το οικοδόμημα καταρρέει».
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Μόνιμη σύνδεση των τελών κυκλοφορίας με την ηλικία των Ι.Χ. αυτοκινήτων προανήγγειλε χθες η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τίνα Μπιρμπίλη. Η υπουργός έδωσε τέλος στα σενάρια περί απόσυρσης, τα οποία αναζωπυρώθηκαν από τις αρχικές δηλώσεις της, με διευκρινιστική ανακοίνωση... που εκδόθηκε αργά το απόγευμα. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η κ. Μπιρμπίλη κατά τη διάρκεια ομιλίας της στη Βουλή, από το 2011 τα οχήματα που θα ταξινομούνται θα έχουν τα στοιχεία των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα και ο προσδιορισμός των τελών κυκλοφορίας θα γίνεται πλέον με βάση αυτό το περιβαλλοντικό κριτήριο. Παράλληλα διευκρίνισε ότι επειδή δεν υπάρχουν επαρκείς βάσεις δεδομένων για όλα τα στοιχεία και τα χαρακτηριστικά που συνοδεύουν την κυκλοφορία των αυτοκινήτων, όσον αφορά τα οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει από το καλοκαίρι του 2008 και μετά - για τα οποία υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα- θα μπορεί να υπάρξει ένας συνδυασμός τεχνολογίας και κυβισμού για τον καθορισμό των τελών. Για τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν πριν από το καλοκαίρι του 2008 τα τέλη θα υπολογίζονται με βάση ένα σύστημα που κατά κύριο λόγο θα στηρίζεται στον κυβισμό και σε ένα συμβολικό ποσοστό που θα λαμβάνει υπόψη την ηλικία και την τεχνολογία. Πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος έλεγαν χθες ότι η κ. Μπιρμπίλη αναμένεται να καταθέσει την τελική πρότασή της για τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα ισχύσουν από το 2011 μέσα στο επόμενο δίμηνο.
Μαύρη τρύπα
Η απόσυρση «έπεσε» στη μαύρη τρύπα του προϋπολογισμού τον περασμένο Νοέμβριο, και πλέον από το υπουργείο Οικονομικών ευελπιστούν τα 400 εκατομμύρια ευρώ- που θα ήταν το ετήσιο κόστος της απόσυρσης- να αξιοποιηθούν με άλλον τρόπο.
Τυχεροί στάθηκαν μόνο 73.000 ιδιοκτήτες- σε σύνολο 730.000 που επρόκειτο να οδηγήσουν τα αυτοκίνητά τους σε κάποιον από τους σταθμούς ανακύκλωσης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να «δημιουργηθούν» στην πράξη δύο κατηγορίες ιδιοκτητών. Αυτοί που πρόλαβαν και αυτοί που... πιάστηκαν στον ύπνο.
Θέμα αξιοπιστίας των τεχνικών ελέγχων θέτει ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ανδρέας Ανδρικόπουλος. «Το μέτρο “ο ρυπαίνων πληρώνει” είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Όμως αν δεν γίνονται σωστά οι τεχνικοί έλεγχοι τότε έχουμε πρόβλημα αφού όλο το οικοδόμημα καταρρέει».
fimotro
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου