Ρεπορτάζ : Γιώργος Φιντικάκης
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Έξι ημέρες μετά την επιβολή πλαφόν στα καύσιμα την- περασμένη Τετάρτη- και παρά τις εξαγγελίες των αρμοδίων για ελέγχους και επιβολή προστίμων, μερίδα πρατηριούχων σε 6 από τους 8 επίμαχους νομούς συνεχίζουν να το αγνοούν πωλώντας τη βενζίνη σε υψηλότερες τιμές. Συγκρίνοντας τις μέγιστες τιμές που δημοσιεύονται καθημερινά στην ιστοσελίδα του... Παρατηρητηρίου Τιμών με τις τιμές πλαφόν που ίσχυαν μέχρι και τα μεσάνυχτα της Κυριακής, προκύπτει ότι οι πρώτες ήταν υψηλότερες μέχρι και... 5 λεπτά το λίτρο. Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση είναι της Πρέβεζας, με την ανώτατη επιτρεπόμενη τιμή για τον νομό να είχε οριστεί στα 1,477 ευρώ, αλλά κάποιοι πρατηριούχοι να πωλούν απλή αμόλυβδη προς 1,529 ευρώ/λίτρο. Δηλαδή, έως 5,2 λεπτά πάνω από το πλαφόν. Τα ίδια με την Πρέβεζα συνέβαιναν τουλάχιστον μέχρι και χθες σε άλλους 5 από τους 8 νομούς (πλην Ρεθύμνης και Χανίων, τους μόνους που σχεδόν συμμορφώθηκαν απόλυτα).
Πέφτουν ποινές;
Και το ερώτημα είναι αν στους συγκεκριμένους πρατηριούχους θα επιβληθούν οι ποινές που προβλέπει ο νόμος, δηλαδή πρόστιμα που αρχίζουν από 5.000 ευρώ και μπορεί να φτάσουν μέχρι και 1,5 εκατ. ευρώ (θεωρητικά βέβαια, αφού τέτοιες ποινές στην πράξη ουδέποτε έχουν επιβληθεί). Αρμόδιες για να επιβάλουν κυρώσεις είναι οι νομαρχίες, που ωστόσο είναι άγνωστο σε ποιον βαθμό έχουν πραγματοποιήσει ελέγχους σε βενζινοπώλες, αν έχουν διαπιστώσει παρανομίες και- αν ναι - τι ποινές έχουν επιβάλει. «Ενημέρωση για τα αποτελέσματα των ελέγχων από τις 8 νομαρχίες περιμένουμε ότι θα έχουμε σήμερα» λέει στα «ΝΕΑ» ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Στέφανος Κομνηνός, ο οποίος την Παρασκευή απέστειλε επιστολή, επισημαίνοντας τα αυτονόητα: Δηλαδή, «να ελέγχουν καθημερινά τις τιμές λιανικής, καθώς και χονδρικής στις οποίες αγοράζουν τα πρατήρια, ει δυνατόν με επιτόπια έρευνα» και ότι «σε περίπτωση υπέρβασης της ανώτατης τιμής, να επιβάλλονται οι προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις...». Στην ίδια επιστολή καλεί τις νομαρχίες να ενημερώσουν την Επιτροπή Ανταγωνισμού αν διαπιστωθούν εναρμονισμένες πρακτικές τιμολόγησης, δηλαδή να πωλούν όλοι στην ίδια τιμή, ειδικά όταν προ της επιβολής πλαφόν πωλούσαν σε τιμές χαμηλότερες της ανώτατης.
Μέχρι, πάντως, να μάθουμε τα αποτελέσματα των ελέγχων, οι αποκλίσεις θα συνεχίζονται. Με βάση τα στατιστικά του Παρατηρητηρίου Τιμών (ενημερώνεται, υποτίθεται, υποχρεωτικά από τους ίδιους τους βενζινοπώλες επί 24ώρου βάσεως), η χθεσινή μέγιστη τιμή και το πλαφόν είχαν ως εξής: Δωδεκάνησα: τιμή πλαφόν 1,517 ευρώ, πραγματική μέγιστη τιμή 1,56 ευρώ (4,3 λεπτά διαφορά). Φωκίδα: πλαφόν 1,490 ευρώ, μέγιστη τιμή 1,528 (απόκλιση 3,8 λεπτά). Θεσπρωτία: πλαφόν 1,493 ευρώ, μέγιστη τιμή 1,519 ευρώ (2,6 λεπτά). Λασίθι: πλαφόν 1,543 ευρώ, ανώτατη τιμή αντλίας 1,558 ευρώ (1,5 λεπτά διαφορά). Ηράκλειο: πλαφόν 1,520 ευρώ και μέγιστη τιμή 1,535 ευρώ (1,5 λεπτά η διαφορά). Κατά τη διάρκεια της Μ. Εβδομάδας οι τιμές με βάση το πλαφόν στους 8 νομούς θα είναι ελαφρώς αυξημένες κατά 1-2 λεπτά, όπως ανακοινώθηκε την Παρασκευή, λόγω ανόδου των διεθνών τιμών πετρελαίου.
Απειλούν με λουκέτο Στο μεταξύ, το 48ωρο κλείσιμο των πρατηρίων της Κρήτης τη Μ. Τετάρτη και τη Μ. Πέμπτη ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (η μία από τις δύο που υπάρχει στον κλάδο των βενζινοπωλών με τα περισσότερα μέλη της να βρίσκονται στην Κρήτη), αντιδρώντας στην επιβολή πλαφόν μόνο στη λιανική και όχι και στους άλλους δύο κρίκους της εφοδιαστικής αλυσίδας, δηλαδή τα διυλιστήρια και τις εταιρείες. Συνάντηση με εκπροσώπους της θα έχουν σήμερα ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Ι. Μανιάτης προκειμένου να βρεθεί τρόπος να μην κλείσουν κατά τη διάρκεια των εορτών οι πρατηριούχοι-μέλη της.
«Χρυσή» η έξοδος
Σε σχέση, πάντως, με το περυσινό Πάσχα, οι οδηγοί εκτιμάται ότι θα πληρώσουν επιπλέον 20 ευρώ ένα ταξίδι από την Αθήνα έως τη Θεσσαλονίκη και άλλα 20 ευρώ για την επιστροφή, σύνολο 40 ευρώ. Και αυτό διότι πέρυσι η απλή αμόλυβδη κόστιζε 0,92 ευρώ, έναντι 1,428 ευρώ το λίτρο φέτος (μέση επίσημη τιμή) και όχι με τιμές που ξεπερνούν το 1,5-1,6 ευρώ το λίτρο, όσο δηλαδή πωλείται στα βενζινάδικα των εθνικών οδών, όπου σημειωτέον δεν έχει επιβληθεί πλαφόν! Έτσι, από περίπου 75 ευρώ πέρυσι, η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη με επιστροφή αναμένεται να κοστίσει φέτος πάνω από 110 ευρώ.
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Έξι ημέρες μετά την επιβολή πλαφόν στα καύσιμα την- περασμένη Τετάρτη- και παρά τις εξαγγελίες των αρμοδίων για ελέγχους και επιβολή προστίμων, μερίδα πρατηριούχων σε 6 από τους 8 επίμαχους νομούς συνεχίζουν να το αγνοούν πωλώντας τη βενζίνη σε υψηλότερες τιμές. Συγκρίνοντας τις μέγιστες τιμές που δημοσιεύονται καθημερινά στην ιστοσελίδα του... Παρατηρητηρίου Τιμών με τις τιμές πλαφόν που ίσχυαν μέχρι και τα μεσάνυχτα της Κυριακής, προκύπτει ότι οι πρώτες ήταν υψηλότερες μέχρι και... 5 λεπτά το λίτρο. Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση είναι της Πρέβεζας, με την ανώτατη επιτρεπόμενη τιμή για τον νομό να είχε οριστεί στα 1,477 ευρώ, αλλά κάποιοι πρατηριούχοι να πωλούν απλή αμόλυβδη προς 1,529 ευρώ/λίτρο. Δηλαδή, έως 5,2 λεπτά πάνω από το πλαφόν. Τα ίδια με την Πρέβεζα συνέβαιναν τουλάχιστον μέχρι και χθες σε άλλους 5 από τους 8 νομούς (πλην Ρεθύμνης και Χανίων, τους μόνους που σχεδόν συμμορφώθηκαν απόλυτα).
Πέφτουν ποινές;
Και το ερώτημα είναι αν στους συγκεκριμένους πρατηριούχους θα επιβληθούν οι ποινές που προβλέπει ο νόμος, δηλαδή πρόστιμα που αρχίζουν από 5.000 ευρώ και μπορεί να φτάσουν μέχρι και 1,5 εκατ. ευρώ (θεωρητικά βέβαια, αφού τέτοιες ποινές στην πράξη ουδέποτε έχουν επιβληθεί). Αρμόδιες για να επιβάλουν κυρώσεις είναι οι νομαρχίες, που ωστόσο είναι άγνωστο σε ποιον βαθμό έχουν πραγματοποιήσει ελέγχους σε βενζινοπώλες, αν έχουν διαπιστώσει παρανομίες και- αν ναι - τι ποινές έχουν επιβάλει. «Ενημέρωση για τα αποτελέσματα των ελέγχων από τις 8 νομαρχίες περιμένουμε ότι θα έχουμε σήμερα» λέει στα «ΝΕΑ» ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Στέφανος Κομνηνός, ο οποίος την Παρασκευή απέστειλε επιστολή, επισημαίνοντας τα αυτονόητα: Δηλαδή, «να ελέγχουν καθημερινά τις τιμές λιανικής, καθώς και χονδρικής στις οποίες αγοράζουν τα πρατήρια, ει δυνατόν με επιτόπια έρευνα» και ότι «σε περίπτωση υπέρβασης της ανώτατης τιμής, να επιβάλλονται οι προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις...». Στην ίδια επιστολή καλεί τις νομαρχίες να ενημερώσουν την Επιτροπή Ανταγωνισμού αν διαπιστωθούν εναρμονισμένες πρακτικές τιμολόγησης, δηλαδή να πωλούν όλοι στην ίδια τιμή, ειδικά όταν προ της επιβολής πλαφόν πωλούσαν σε τιμές χαμηλότερες της ανώτατης.
Μέχρι, πάντως, να μάθουμε τα αποτελέσματα των ελέγχων, οι αποκλίσεις θα συνεχίζονται. Με βάση τα στατιστικά του Παρατηρητηρίου Τιμών (ενημερώνεται, υποτίθεται, υποχρεωτικά από τους ίδιους τους βενζινοπώλες επί 24ώρου βάσεως), η χθεσινή μέγιστη τιμή και το πλαφόν είχαν ως εξής: Δωδεκάνησα: τιμή πλαφόν 1,517 ευρώ, πραγματική μέγιστη τιμή 1,56 ευρώ (4,3 λεπτά διαφορά). Φωκίδα: πλαφόν 1,490 ευρώ, μέγιστη τιμή 1,528 (απόκλιση 3,8 λεπτά). Θεσπρωτία: πλαφόν 1,493 ευρώ, μέγιστη τιμή 1,519 ευρώ (2,6 λεπτά). Λασίθι: πλαφόν 1,543 ευρώ, ανώτατη τιμή αντλίας 1,558 ευρώ (1,5 λεπτά διαφορά). Ηράκλειο: πλαφόν 1,520 ευρώ και μέγιστη τιμή 1,535 ευρώ (1,5 λεπτά η διαφορά). Κατά τη διάρκεια της Μ. Εβδομάδας οι τιμές με βάση το πλαφόν στους 8 νομούς θα είναι ελαφρώς αυξημένες κατά 1-2 λεπτά, όπως ανακοινώθηκε την Παρασκευή, λόγω ανόδου των διεθνών τιμών πετρελαίου.
Απειλούν με λουκέτο Στο μεταξύ, το 48ωρο κλείσιμο των πρατηρίων της Κρήτης τη Μ. Τετάρτη και τη Μ. Πέμπτη ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (η μία από τις δύο που υπάρχει στον κλάδο των βενζινοπωλών με τα περισσότερα μέλη της να βρίσκονται στην Κρήτη), αντιδρώντας στην επιβολή πλαφόν μόνο στη λιανική και όχι και στους άλλους δύο κρίκους της εφοδιαστικής αλυσίδας, δηλαδή τα διυλιστήρια και τις εταιρείες. Συνάντηση με εκπροσώπους της θα έχουν σήμερα ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Ι. Μανιάτης προκειμένου να βρεθεί τρόπος να μην κλείσουν κατά τη διάρκεια των εορτών οι πρατηριούχοι-μέλη της.
«Χρυσή» η έξοδος
Σε σχέση, πάντως, με το περυσινό Πάσχα, οι οδηγοί εκτιμάται ότι θα πληρώσουν επιπλέον 20 ευρώ ένα ταξίδι από την Αθήνα έως τη Θεσσαλονίκη και άλλα 20 ευρώ για την επιστροφή, σύνολο 40 ευρώ. Και αυτό διότι πέρυσι η απλή αμόλυβδη κόστιζε 0,92 ευρώ, έναντι 1,428 ευρώ το λίτρο φέτος (μέση επίσημη τιμή) και όχι με τιμές που ξεπερνούν το 1,5-1,6 ευρώ το λίτρο, όσο δηλαδή πωλείται στα βενζινάδικα των εθνικών οδών, όπου σημειωτέον δεν έχει επιβληθεί πλαφόν! Έτσι, από περίπου 75 ευρώ πέρυσι, η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη με επιστροφή αναμένεται να κοστίσει φέτος πάνω από 110 ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου