Μοντέλο ΟΣΕ …παντού θέλει η Τρόικα
"Οδηγός της ΕΘΕΛ με δίπλωμα πιλότου" είναι το νέο "πιο σύντομο ανέκδοτο" που κυκλοφορεί στα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών και περιγράφει ανάγλυφα τη σύγχυση που έχει προκαλέσει στους επιτελείς της κυβέρνησης η εμμονή των ελεγκτών της Τρόικα για να δουν λουκέτα και απολύσεις στις ελλειμματικές ΔΕΚΟ.Όπως ανέφερε ανώτατος παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών μετά τη συνάντηση με τους επικεφαλείς των ελεγκτών, μετά τον ΟΣΕ που μπαίνει σε διαδικασία εξυγίανσης, σειρά παίρνουν και άλλες ΔΕΚΟ.
Όπως αποκάλυψε το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, παρά τις αντιστάσεις που προβάλλει το υπουργείο Μεταφορών που επιχειρεί να διασώσει περί του 3.000 εργαζόμενους με μετατάξεις, το "μοντέλο" που θέλει η Τρόικα για τον ΟΣΕ είναι να κλείσουν και τα χρέη του να εγγραφούν στο δημόσιο χρέος, αφήνοντας παράλληλα στο δρόμο έως και 7000 εργαζόμενους. Η "μαύρη λίστα" που έχουν καταρτίσει στις Βρυξέλλες οι κοινοτικοί απεσταλμένοι περιλαμβάνει και άλλες ΔΕΚΟ και 200 υπό κατάργηση ή συγχώνευση δημόσιους φορείς.
Με αυτά τα δεδομένα, οι κοινοτικοί έχουν "προγράψει" περίπου 5.000 εργαζόμενους σε ελλειμματικές ΔΕΚΟ, κυρίως του υπουργείου Μεταφορών και του Άμυνας. Στο στόχαστρο μπαίνουν έτσι άμεσα 12.000 εργαζόμενοι σε ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΤΡΑΜ, ΗΣΑΠ, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, και άλλοι 2.000 στην ΠΥΡΚΑΛ και την ΕΒΟ.
Είναι ίσως ενδεικτικό των πιέσεων ότι, εκτός από το υπουργείο Μεταφορών, "κόκκινη γραμμή" για μαζικές απολύσεις στις αστικές συγκοινωνίες τραβάει τώρα και το υπουργείο Οικονομικών.
Κύκλοι του υπουργείου σημείωναν πως στο "παζάρι" με τους κοινοτικούς, ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου υποστήριξε "πως δεν υπάρχει συγκοινωνιακός φορέας σε καμία ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που να μην είναι ελλειμματικός", αναγνωρίζοντας πάντως πως τα ελλείμματα δεν επιτρέπεται να ξεπερνούν το μισό δισ. ευρώ, όπως συμβαίνει στη χώρα μας.
Τα περιθώρια όμως "διάσωσης" των θέσεων εργασίας χιλιάδων εργαζομένων στενεύουν και αυτό φαίνεται και από τη διάταξη νόμου που παρουσίασε χθες το υπουργείο Μεταφορών, σύμφωνα με την εκατοντάδες ιπτάμενοι της Ολυμπιακής μένουν "στα κρύα του λουτρού" αφού μόνο 80 από τους 360 θα μπορέσουν τελικά να απορροφηθούν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Όσοι "ξεμείνουν" θα πρέπει τώρα να στραφούν σε θέσεις Πολιτικής Άμυνας, στην πολεμική αεροπορία ή στο ευρύτερο δημόσιο τομέα -που στενεύει όμως επικίνδυνα. Με την έννοια αυτή, σχολίαζαν αρμόδιοι παράγοντες, ορισμένοι εξ αυτών θα μεταταγούν στις ΔΕΚΟ που θα απομείνουν τελικά σε λειτουργία μετά τις πιέσεις της Τρόικας, όπως ο ΟΑΣΑ ή η ΔΕΗ, έστω και αν τα προσόντα τους δεν συνάδουν με τις θέσεις στις οποίες τελικώς θα "τακτοποιηθούν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου