Τρίτη 27 Ιουλίου 2010

ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΦΟΡΤΗΓΩΝ-ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ...


Ρεπορτάζ : Βασίλης Γεωργάς
(από την Ελευθεροτυπία)
Εμφραγμα στην αγορά, μπλόκο στον τουρισμό και σοβαρά προβλήματα στις μετακινήσεις των πολιτών απειλεί να προκαλέσει στην καρδιά των θερινών διακοπών το τριπλό απεργιακό μπαράζ από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, τους ιδιοκτήτες βυτιοφόρων και τους βενζινοπώλες. Ηδη καταγράφονται σοβαρά προβλήματα στον εφοδιασμό των...
καταναλωτών με καύσιμα, καθώς η τροφοδοσία των πρατηρίων έχει διακοπεί λόγω του μερικού αποκλεισμού των διυλιστηρίων από τους ιδιοκτήτες βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης, ενώ η κατάσταση αναμένεται ότι θα επιδεινωθεί περαιτέρω εφόσον οι βενζινοπώλες αποφασίσουν τελικά να προχωρήσουν και αυτοί σε 48ωρη πανελλαδική απεργία από την Τετάρτη, με αφορμή το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών στο οποίο προβλέπεται κατάργηση των αποστάσεων ασφαλείας για την ίδρυση πρατηρίων υγρών καυσίμων η οποία επί της ουσίας δίνει τη δυνατότητα ίδρυσης νέων πρατηρίων. Σήμερα το μεσημέρι συνεδριάζει το διοικητικό συμβούλιο της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος προκειμένου να αποφασίσει για την απεργία, με τους εκπροσώπους του κλάδου να μιλούν για «αιφνιδιαστικά μέτρα κατ' εντολή της τρόικας, η οποία επιβάλλει τη μονοπώληση της αγοράς από μεγάλα συμφέροντα ως μέτρο εξόδου από την κρίση». Από την πλευρά της και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) κάνει λόγο για αιφνιδιασμό και εμπαιγμό του κλάδου των βενζινοπωλών σημειώνοντας σε ανακοίνωσή της ότι «με τις μεθοδεύσεις αυτές καταργούνται για πολλοστή φορά στην πράξη οι υποσχέσεις της κυβέρνησης για διάλογο και διαβούλευση με την κοινωνία και τους αρμόδιους φορείς». Παράγοντες της αγοράς καυσίμων εκτιμούν πάντως ότι τα βενζινάδικα θα έχουν αδειάσει από καύσιμα πριν από τα μέσα της εβδομάδας, ουσιαστικά όταν θα ξεκινούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις των βενζινοπωλών. Προς το παρόν πάντως τα εκατοντάδες κλειστά βενζινάδικα και οι ουρές των Ι.Χ. που σχηματίζονται σε όσα πρατήρια διαθέτουν ακόμη καύσιμα με το «δελτίο» -και σε πολλές περιπτώσεις σύμφωνα με καταγγελίες με «καπέλο»- φαίνεται να αποτελούν το μικρότερο κακό, καθώς είναι θέμα χρόνου να ξεμείνουν από καύσιμα και τα επαγγελματικά οχήματα. Εκπρόσωποι των εμπόρων ανησυχούν ότι η έλλειψη καυσίμων θα χτυπήσει και την τροφοδοσία των καταστημάτων και μάλιστα εν μέσω των εκπτώσεων, ενώ προειδοποιούν για κίνδυνο έλλειψης προϊόντων κατά τις επόμενες ημέρες εφόσον η απεργία των ιδιοκτητών βυτιοφόρων και φορτηγών δημόσιας χρήσης συνεχιστεί. Και στον τουρισμό Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΒΕΑ Κ. Μίχαλο που συναντήθηκε χθες με τους εκπροσώπους του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών ζητώντας να διακοπούν άμεσα οι κινητοποιήσεις, «έχουν ήδη αρχίσει να προκαλούνται σημαντικά προβλήματα στη διακίνηση όχι μόνο αγαθών και εμπορευμάτων, αλλά κυρίως τουριστών και εκδρομέων λόγω της έλλειψης καυσίμων. Οι κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών βυτιοφόρων, που ήρθαν να προστεθούν στη "λευκή απεργία" των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, βάζουν σε κλοιό και τον τουριστικό τομέα που περνά ούτως ή άλλως δύσκολες μέρες λόγω των μειωμένων αφίξεων». Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και α' αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ Ανδρέας Ανδρεάδης σχολίασε χθες ότι «η στιγμή είναι ακατάλληλη για την πραγματοποίηση αυτής της απεργίας, που ουσιαστικά στρέφεται κατά της Ελλάδας με αποτέλεσμα για μια ακόμη φορά η Ελλάδα να πρωταγωνιστεί στα διεθνή ΜΜΕ με αρνητικές ειδήσεις». Οι ανταγωνιστές μάς περιμένουν στη γωνία, πρόσθεσε και τόνισε ότι τη στιγμή που η Τουρκία σημειώνει αύξηση 20%, εμείς θα έχουμε πτώση εσόδων 10% για φέτος. Κατά τον κύριο Ανδρεάδη, η παρούσα απεργία έπρεπε να πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο και επισήμανε ότι ο ΣΕΤΕ προτίθεται να μεσολαβήσει σε ό,τι χρειαστεί προκειμένου να επιτευχθεί λύση στο πρόβλημα. Οι επιχειρηματίες, πάντως, παρ' ότι τάσσονται υπέρ του ανοίγματος του επαγγέλματος των ιδιοκτητών βυτιοφόρων και φορτηγών, υποσχέθηκαν ότι θα τείνουν χείρα βοηθείας με αντάλλαγμα την άμεση διακοπή των κινητοποιήσεων. Το ΕΒΕΑ ανακοίνωσε ότι θα ζητήσει να περιληφθούν ορισμένα από τα αιτήματά τους στο νομοσχέδιο και ειδικότερα αυτό που αφορά τη μη απαξίωση των περιουσιακών τους στοιχείων. Προτείνει συγκεκριμένα να δοθεί περίοδος χάριτος με τη μέθοδο του φορολογικού συμψηφισμού με στόχο την απόσβεση του κόστους άδειας που έχει καταβληθεί στο κράτος. Από την πλευρά τους οι έμποροι (ΕΣΕΕ) πρότειναν να δοθεί σε κάθε κάτοχο παλαιάς άδειας μια άδεια δωρεάν ώστε να διπλασιαστεί η προσφορά και να μειωθεί το κόστος μεταφοράς. Για τους πρατηριούχους βενζινοπώλες πρότειναν να τους δοθεί το δικαίωμα να διαθέτουν ιδιόκτητα βυτιοφόρα για να εξυπηρετούν την επιχείρησή τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: