Ο υπουργός ∆ηµήτρης Ρέππας µε συνέντευξή του στα «ΝΕΑ» τονίζει ότι η καθιέρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε συνδυασµό µε έναν ελεγκτικό µηχανισµό θα γίνει σε συνεργασία µε ιδιώτες. Ο κ. Ρέππας επισηµαίνει ότι η κυβέρνηση έχει εναλλακτικά σενάρια για να αντιµετωπίσει τις συνεχιζόµενες κινητοποιήσεις στις αστικές συγκοινωνίες, ενώ εν είδει προειδοποίησης καθιστά σαφές στους εργαζοµένους στις ∆ΕΚΟ ότι εάν οι φορείς στους οποίους απασχολούνται δεν είναι βιώσιµοι, τότε θα ακουστούν και πάλι οι φωνές για απολύσεις...
Κύριε υπουργέ, ένας από τους πιο δύσκολους κάβους που έχει να περάσει η κυβέρνηση στις αρχές του 2011 είναι τα κλειστά επαγγέλµατα. Πού βρίσκονται οι διαπραγµατεύσεις µε τις επαγγελµατικές οµάδες που επηρεάζονται;
Η Ελλάδα είναι µεταξύ των τελευταίων χωρών στην Ευρώπη των 27 στον τοµέα των κλειστώνεπαγγελµάτων. Στρεβλώσεις στον ανταγωνισµό οδηγούν σε υψηλές τιµές και αναπαράγουν αντιδηµοκρατικά προνόµια. Οπου χρειάζεται ασφαλώςκαι πρέπει να προβλέπεται µία µεταβατική περίοδος. Σε κάθε περίπτωση όµως η συζήτηση µε τις επαγγελµατικές οµάδες στοχεύει σε καθαρές λύσεις.
Αντιλαµβάνεστε πως ουδείς δέχεται ευχάριστα µια µεταβολή που τον θίγει. Θεωρώ όµως πως οι κλάδοι, ιδίως οι επιστηµονικοί, υιοθετούν την ανάγκη αυτής της αλλαγής που είναι χρήσιµη για την οικονοµική λειτουργία προς όφελος των πολλών και συνολικά για τη χώρα.
Σας προβληµατίζουν οι κινητοποιήσεις στις αστικές συγκοινωνίες; Αν συνεχιστούν επ’ αόριστον, θα αποκλείατε το µέσο της επίταξης;
Απεργούν, γιατί; Για το πολυνοµοσχέδιο; Μα είναι ήδη νόµος του κράτους. Απεργούν, λοιπόν,για τηµη εφαρµογή νόµου; Ή για το νοµοσχέδιο της αναδιάρθρωσης των συγκοινωνιών που πρόκειται να παρουσιάσουµε; Αλλά αυτό δεν το γνωρίζουν, άρα απεργούν προκαταβολικά. Ετσι όµως ταλαιπωρούν τους κατά τεκµήριο λιγότερο εύπορους που εξαρτώνται από τις υπηρεσίες τους. Η περίοδος που διανύουµε δεν επιτρέπει άµετρο και αφοριστικό λόγο ούτε αλόγιστες και τυφλές συγκρούσεις. Από την πλευρά µας θα παραµείνουµε σε θέση ευθύνης. Οφείλουµε λοιπόν να πάρουµε πρωτοβουλίες όχι για να «πολεµήσουµε» τους συνδικαλιστές, αλλά για να εξασφαλίσουµε στον κόσµο υπηρεσίες που συναρτώνται µε την καθηµερινότητά του. Αντί για την επίταξη που ως επιλογή δεν προσφέρεται για καθηµερινή χρήση και δεν ανταποκρίνεται σε πολιτικές που επιθυµούµε παρά µόνο σε περίπτωση έσχατης ανάγκης, έχουµε σχεδιάσει εναλλακτικά πλάνα και µάλιστα όχι µόνο ένα. Πάνω από όλα όµως θεωρώ πως οι ίδιοι οι εργαζόµενοι θα κινηθούν αντιλαµβανόµενοι τους περιορισµούς που τους επιβάλλει το συµφέρον της πλειοψηφίας των πολιτών αλλά και το δικό τους, θα προσέθετα.
Πότε θα δούµε το πλήρες σχέδιο για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών;
Στο επόµενο Υπουργικό Συµβούλιο θα συζητήσουµε το σχετικό νοµοσχέδιο και θα ακολουθήσει δηµόσια διαβούλευση.
Εταιρείες που πλήττονται από την κακοδιαχείριση, το έλλειµµα κάθε προγραµµατισµού και σχεδιασµού, χωρίς ποτέ να αξιολογούνται για το παραγόµενο έργο µε δείκτες κοινωνικής αποδοτικότητας και οικονοµικού αποτελέσµατος δεν έχουν προοπτική. Εταιρείες που έχουν µισθολογική δαπάνη 600 εκατ. ευρώ και έσοδα λιγότερα των 300 εκατ. ευρώ µε µισθολογικό κόστος στο 78% κατά µέσον όρο του συνολικού λειτουργικού και µε εργαζοµένους κάποιοι των οποίων αµείβονται, εργαζόµενοι το οκτάωρό τους, µε υπερωριακές αµοιβές για κάποιο τµήµα του, είναι εταιρείες που οδηγούνται σε κατάρρευση. Το κράτος ασφαλώς θα συνεχίσει να επιδοτεί το συγκοινωνιακό έργο σε ένα εύλογο ύψος. Αλλά γιατί ο πολίτης της ελληνικής περιφέρειας να πληρώνει για τα ελλείµµατα των συγκοινωνιών της Αθήνας;
Είναι όµως λύση να αυξάνονται συνεχώς οι τιµές των εισιτηρίων στα µέσα µεταφοράς;
Το χειρότερο είναι ότι οι κατά καιρούς αυξήσεις της τιµής του κοµίστρου δεν συνοδεύονται από ανάλογη αύξηση των εσόδων. Αναφέρω χαρακτηριστικά πως η εισιτηριοδιαφυγή φθάνει σε υψηλά ποσοστά έως και του 40% για τα λεωφορεία. Τους τελευταίους έξι µήνες τοποθετήσαµε ελεγκτές - επιθεωρητές µε ικανοποιητικά αποτελέσµατα. Την τελική λύση όµως θα φέρει η καθιέρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, την οποία προετοιµάζουµε επιδιώκοντας συνεργασία µε ιδιώτες για την αποτελεσµατική διαχείριση του συστήµατος εισιτήρια - έσοδα. Οι αυξήσεις των 20 και 40 λεπτών αποτελούν µια πτυχή τιµολογιακής πολιτικής στο συνολικό σχέδιο που περιλαµβάνει συµβάσεις των συγκοινωνιακών φορέων µε υπουργεία και φορείς για τη χρηµατοδότηση του έργου που εκτελούν, µεταφέροντας πολίτες ειδικών κατηγοριών µε µειωµένο ή µηδενικό κόµιστρο και για το οποίο σήµερα ουσιαστικώς δεν καταβάλλεται το ανάλογο τίµηµα. Οι οργανισµοί συγκοινωνιών και οι ίδιοι οι εργαζόµενοι οφείλουν να περιφρουρήσουν τα έσοδα της υπηρεσίας.
Εξακολουθείτε να αποκλείετε απολύσεις σε ∆ΕΚΟ που υπάγονται στην αρµοδιότητά σας; Εχετε πει ότι κάποιοι εργαζόµενοι παίζουν µε τη φωτιά...
Επιλέγουµε να αναδιοργανώσουµε τους φορείς και όχι να τους διαλύσουµε, γιατί ακούστηκαν και τέτοιες απόψεις. Στηρίζουµε τον δηµόσιο χαρακτήρα και εγγυώµεθα το δικαίωµα των υπαλλήλων στην εργασία. Αυτό όµως είναι κάτι που πρέπει να συνδεθεί µε τα επιθυµητά αποτελέσµατα ώστε να γίνουν βιώσιµες οι εταιρείες και αυτό µένει να αποδειχθεί. Αν αποτύχει η πρωτοβουλία µας, οι φωνές για ιδιωτικοποίηση και απολύσεις θα ακουστούν πιο δυνατά. Κάποιοι ίσως να έχουν και έτοιµα σχέδια στο συρτάρι τους. Με λυπεί που κάποιοι συνδικαλιστές µιλούν χωρίς να αντιλαµβάνονται τις περιστάσεις, π.χ. δεν αντιλαµβάνονται ότι ακόµη και οι µετατάξεις, που τις απορρίπτουν, θεωρούνται προσλήψεις και στερούν ουσιαστικά κατά ίσο αριθµό θέσεις εργασίας από άλλους πολίτες που βρίσκονται εκτός των τειχών του ∆ηµοσίου σήµερα. Από την πλευρά µου, είµαι µαζί µε τους εργαζοµένους αν έχουν στόχο τους την αναβάθµιση µιας δηµόσιας υπηρεσίας, το δικαίωµα στην εργασία, τον µηδενισµό της κακοδιαχείρισης και της σπατάλης και την εξάλειψη των ελλειµµάτων, την ποιότητα και τη δεοντολογική συµπεριφορά στην άσκηση του έργου αλλά δεν πρόκειται ούτε καν να δεχθώ διάλογο για το αν οι νόµοι πρέπει να γίνονται σεβαστοί ή για το αν το δηµόσιο και το κοινωνικό συµφέρον είναι υπεράνω του ατοµικού και του συντεχνιακού.
ΓΙΑΣΧΕ∆ΙΟ ΕΠΙΤΑΞΗΣ ΣΤΑΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
Αντί για την επίταξη που ως επιλογή δεν προσφέρεται για καθηµερινή χρήση και δεν ανταποκρίνεται σε πολιτικές που επιθυµούµε παρά µόνο σε περίπτωση έσχατης ανάγκης, έχουµε σχεδιάσει εναλλακτικά πλάνα και µάλιστα όχι µόνο ένα
tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου