ΕΧΕΙ ΑΠΑΛΕΙΦΘΕΙ επίσης η αναφορά, συγκεκριµένα, στις 11 κατηγορίες ελεύθερων επαγγελµάτων που θα ελέγχονται κατά προτεραιότητα εφόσον δηλώνουνχαµηλά ποσά εισοδήµατος, κάτω απόένα ορισµένο ύψος(γιατροί, οδοντίατροι, κτηνίατροι, δικηγόροι, µηχανικοί, αρχιτέκτονες, τοπογράφοι, συµβολαιογράφοι, οικονοµολόγοι, σύµβουλοι επιχειρήσεων, λογιστές και φοροτεχνικοί), χωρίς αυτό να σηµαίνει ότι οιεν λόγω κατηγορίες δεν βρίσκονται στο«µάτι» της Εφορίας. Χωρίς την αναφορά αυτή η διάταξη παραµένει και στο χθεσινό κείµενο, προβλέποντας ότι θα γίνονται κατά προτεραιότητα έλεγχοι στους ελεύθερους επαγγελµατίες µε χαµηλά δηλωθέντα εισοδήµατα. Το νοµοσχέδιο θα αποτελέσει αντικείµενο διαβούλευσης ώς καιτην Τρίτη 1η Φεβρουαρίου.
Τι έχει απαλειφθεί:
ΑΠΟ ΤΗ ∆ΙΑΤΑΞΗ για τη θέσπιση γενικού εισαγγελέα Οικονοµικού Εγκλήµατος (άρθρο 2) απαλείφθηκε ο όρος «γενικός», τα περί «άρσης του απορρήτου», όπως και οι λεπτοµέρειες για τις θέσεις των αντεισαγγελέων και για εκείνες πουθα δηµιουργηθούν δίπλα στονεισαγγελέα για τη διοικητική καιτη γραµµατειακή του υποστήριξη. Οι τρεις παράγραφοι του άρθρου έχουν συµπτυχθεί σε µία, που αναφέρειότι θεσπίζεται ο θεσµός του εισαγγελέα Οικονοµικού Εγκλήµατος, που είναι ανώτερος εισαγγελικός λειτουργός, µε αρµοδιότητα σε όλη τη χώρα να διενεργεί προανακριτικές πράξεις, να εποπτεύει, να συντονίζει και να καθοδηγεί τη διενέργεια ανακρίσεων (από τους υπαλλήλους του Σ∆ΟΕ, των εφοριών, της Αστυνοµίας, του Λιµενικού, των τελωνείων κ.λπ.), καθώς επίσης να κατευθύνει τα στάδια της έρευνας απ’ όλες τις συναρµόδιες διωκτικές αρχές. Επίσης απαλείφθηκε η παράγραφος «διατάξεις νόµων που εισάγουν απόρρητο γενικό ή ειδικό οποιασδήποτε µορφής ή επιτρέπουν την άρση αυτού µε την τήρηση ορισµένων προϋποθέσεων ή καθιερώνουν αδυναµία ή περιορισµό πρόσβασης σε αρχεία και στοιχεία, δεν ισχύουν έναντι του γενικού εισαγγελέα Οικονοµικού Εγκλήµατος και των εισαγγελικών αρχών της προηγούµενης παραγράφου».
Στο τελικό κείµενο τα επίµαχα σηµεία θα επαναδιατυπωθούν2 ΑΠΟ ΤΗ ∆ΙΑΤΑΞΗ για την καταστολή της φοροδιαφυγής (άρθρο 3) έχουν απαλειφθεί τόσο τα περί ποινών φυλάκισης από 4 µήνες ώς10 χρόνια για µη απόδοση βεβαιωµένων ποσών από 5.000 ώς 150.000 ευρώ όσο και ο χαρακτηρισµόςτου αδικήµατος της µη απόδοσης ΦΠΑ ως «διαρκούς». Ο χαρακτηρισµός αυτός έχει αντικατασταθεί από την αναφορά ότι «στο αδίκηµα της µη απόδοσης ΦΠΑ και παρακρατούµενων φόρων, όπου ουσιαστικά πρόκειται για υπεξαίρεση χρήµατος, που τρίτος έχει καταβάλει για να δοθούν στο ∆ηµόσιο, όποιος συλλαµβάνεται να µην έχει αποδώσει ΦΠΑ πάνω από κάποιο ύψος κρατείται και παραπέµπεται σε δίκη». Πρόκειται για µια γενικού τύπου αναφορά, που δεν περιλαµβάνει τις λέξεις«διαρκές» και «αυτόφωρη διαδικασία». Κράτηση και παραποµπή σε δίκη προβλέπεται «και για το αδίκηµατης µη απόδοσης ληξιπρόθεσµων χρεών προς το ∆ηµόσιο, εφόσον η καθυστέρηση καταβολής τους υπερβαίνει ένα εύλογο χρονικό διάστηµα ανοχής, π.χ. 6 ή 8 µήνες», χωρίς να υπάρχει η παραµικρή αναφορά σε ποινές, ανάλογα µε το χρηµατικό ύψος της οφειλής.
ΤΕΛΟΣ, ΓΙΑ ΤΑ επαγγέλµατα που θα ελέγχονται κατά προτεραιότητα ανάλογα µε το ύψος των δηλωθέντων εισοδηµάτων, στο νέο κείµενο του νοµοσχεδίου (άρθρο 10) αναφέρεται µόνο ότι θα υπάρχει «πρόβλεψη ελέγχου κατά προτεραιότητα (ανάλυση κινδύνου) για δηλούµενα χαµηλά εισοδήµατα από συγκεκριµένους κλάδους ελεύθερων επαγγελµατιών»। ∆εν υπάρχει αναφορά ούτε στα 11 επίµαχα επαγγέλµατα ούτε στα ποσά του δηλωθέντος εισοδήµατος κάτω από τα οποία θα ξεκινά ο έλεγχος.
tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου