Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

Der Spiegel Διακρατικό εργαλείο των χωρών της Ευρωζώνης, ο μόνιμος μηχανισμός στήριξης

Στόχος της κυβέρνησης Μέρκελ είναι, οι χώρες που θα προσφεύγουν στο μηχανισμό να αναλαμβάνουν αυστηρές δεσμεύσεις, μέχρι και την επιβολή «φρένου χρέους»
Στόχος της κυβέρνησης Μέρκελ είναι, οι χώρες που θα προσφεύγουν στο μηχανισμό να αναλαμβάνουν αυστηρές δεσμεύσεις, μέχρι και την επιβολή «φρένου χρέους»

Ο μόνιμος μηχανισμός στήριξης (ESM) που θα λειτουργήσει στην Ευρωζώνη μετά το 2013 θα μπορεί να αγοράζει κρατικά ομόλογα, ενώ δεν θα είναι ένα αυθύπαρκτο Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο δίπλα στην ΕΚΤ, αλλά ένα «διακρατικό εργαλείο των χωρών-μελών της Ευρωζώνης», σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζεται η γερμανική κυβέρνηση και αποκάλυψε η γερμανική πολιτική επιθεώρηση Der Spiegel.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, στόχος της κυβέρνησης Μέρκελ είναι, οι χώρες που θα προσφεύγουν στο μηχανισμό να αναλαμβάνουν αυστηρές δεσμεύσεις, μέχρι και την επιβολή «φρένου χρέους» κατά το πρότυπο της Γερμανίας (Schuldenbremse), όπου η σχετική απαγόρευση έχει συνταγματική ισχύ.

Σε αντίθεση με τον ισχύοντα σήμερα μηχανισμό EFSF, ο υπό σύσταση μηχανισμός ΕSM θα μπορεί να αγοράζει ομόλογα υπερχρεωμένων χωρών, προκειμένου να μη χρειάζεται η βοήθεια της ΕΚΤ.

Στο δημοσίευμα αναφέρεται ακόμα ότι ο μηχανισμός δεν θα είναι ένα αυθύπαρκτο Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο δίπλα στην ΕΚΤ, όπως προέβλεπαν τα «σχέδια επί χάρτου» του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών που είχαν διαρρεύσει πριν από τα Χριστούγεννα, αλλά θα είναι ένα «διακρατικό εργαλείο των χωρών-μελών της Ευρωζώνης».

Δηλαδή, όλες οι αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται ομόφωνα, κατά συνέπεια κάθε κράτος-μέλος θα έχει δικαίωμα βέτο.

Οι αρχικοί, βασικοί σχεδιασμοί του Γερμανού υπουργού Οικονομικών, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, για ένα Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο είναι αντικείμενο ενδοκυβερνητικής κριτικής.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, σε «εσωτερικό σημείωμα» με παραλήπτη τον υπουργό Οικονομίας Ράινερ Μπρούντερλε, αναφέρεται ότι ενέχει τον κίνδυνο «με το χρόνο να μετατραπεί σε πυρήνα μιας πολιτικά κατευθυνόμενης ένωσης μεταφοράς πόρων».




tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: