Κόντρα για το νομοσχέδιο Βορίδη
- Από τις κινητοποιήσεις των αυτοκινητιστών ταξί, το περασμένο καλοκαίρι (Φωτογραφία: Reuters )
Αθήνα
Λίγες ημέρες μετά την ανοιχτή διαφωνία του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Άμυνας Γιάννη Ραγκούση στο Υπουργικό Συμβούλιο επί του νομοσχεδίου Βορίδη για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί, το ΠΑΣΟΚ πήρε κεντρική θέση ότι οι ρυθμίσεις «δεν εκφράζουν καθ’ ολοκληρίαν» το Κίνημα.
Η Ιπποκράτους ζητά αλλαγές, ώστε να δοθούν νέες άδειες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και άνοιγμα της αγοράς για τα προμισθωμένα εννεαθέσια οχήματα -όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι η τρόικα θα εγκρίνει τις σχετικές διατάξεις του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών.
Από την πλευρά της η Νέα Δημοκρατία υποστηρίζει την πρόταση του υπουργού Μεταφορών Μάκη Βορίδη, ενώ η δική της πρόταση είναι να τεθούν και κοινωνικά κριτήρια στην έκδοση νέων αδειών.
«Οι νέες άδειες να είναι αμεταβίβαστες για πέντε χρόνια. Να τεθεί περιορισμός στη μετατροπή υφιστάμενων αδειών σε εννεαθέσια βαν. Να ληφθούν υπ' όψιν και κοινωνικά κριτήρια για την έκδοση νέων αδειών» δήλωσε ο εισηγητής της ΝΔ Μιχάλης Παπαδόπουλος στην αρμόδια Επιτροπή που συζητά το θέμα.
Από τον πλευρά του, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Τσιρώνης έθεσε στην Επιτροπή το πλαίσιο της πρότασης του κόμματός του, λέγοντας: «Επί της αρχής συμφωνούμε, ζητάμε όμως αύξηση συντελεστή για να βγουν νέες άδειες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και τουριστικές περιοχές. Γενικά για την περιφέρεια πρέπει να το δούμε ανά περιοχή».
Αλλά και οι εκπρόσωποι του ΚΚΕ Απόστολος Νάνος και του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης
Παπαδημούλης, έκαναν λόγο για «φωτογραφικές διατάξεις», ενώ αναφερόμενοι στη διαδικασία του επείγοντος με την οποία συζητείται το νομοσχέδιο, με την οποία διαφωνεί και το ΠΑΣΟΚ, μίλησαν για διαδικασίες που υποβαθμίζουν το ρόλο του Κοινοβουλίου.
Σημειώνεται ότι η συζήτηση θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή σε δεύτερη ανάγνωση και το νομοσχέδιο θα ψηφιστεί στην Ολομέλεια της Βουλής την ερχόμενη εβδομάδα.
Πάντως, ο κ. Βορίδης εμφανίστηκε ανοιχτός σε βελτιωτικές αλλαγές «μέσα από το διάλογο, τον οποίο θα συνεχίσουμε μέχρι την τελευταία στιγμή».
«Υπάρχουν επιμέρους ζητήματα για να ρυθμιστούν. Αυτό είναι το νόημα του διαλόγου και το έκανε το υπουργείο στον διάλογο του με τους εταίρους προσπαθώντας να βρει τη χρυσή τομή» δήλωσε ο υπουργός.
«Σύρραξη» Ροντούλη-Βορίδη
Στο μεταξύ, επίθεση, με υπαινιγμούς για τη μετακίνησή του στη ΝΔ, εξαπέλυσε εναντίον του υπουργού Υποδομών Μάκη Βορίδη, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ Αστέριος Ροντούλης, με αφορμή τη συζήτηση του νομοσχεδίου.
«Υπάρχουν υπουργοί που πρέπει να κάνουν τη βρώμικη δουλειά, αλλά η Βουλή πρέπει να κάνει τη καθαρή δουλειά», ανέφερε ο κ. Ροντούλης, ο οποίος δεν κατονόμασε πρόσωπα, ενώ πρότεινε να αποσυρθούν όλοι οι βουλευτές για να μην ψηφιστούν, όπως είπε, «τα νομοσχέδια με φωτογραφικές διατάξεις».
Έντονη ήταν η αντίδραση τόσο της προέδρου της Επιτροπής Οικονομικών Βάσως Παπανδρέου, που χαρακτήρισε «απαράδεκτα» τα υπονοούμενα του κ. Ροντούλη και του ζήτησε να ανακαλέσει.
«Είναι απαράδεκτο αυτό που είπατε. Πρέπει να ανακαλέσετε. Δεν μπορεί να κατηγορείτε την κυβέρνηση και να μιλάτε για υπουργούς που κάνουν βρώμικη δουλειά και εμείς κάνουμε τη καθαρή δουλειά. Να μην βρίζετε. Δημοκρατικό είναι να μιλάτε με επιχειρήματα και να μην βρίζετε», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ωστόσο ο κ. Ροντούλης όταν κλήθηκε από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ να κατονομάσει ποιους εννοεί, απάντησε δηκτικά, «φωτογραφίζοντας» τον κ. Βορίδη: «Είναι αυτοί που όταν ήταν σε άλλο κομματικό σχηματισμό, καυτηρίαζαν αυτές τις τακτικές και τώρα, υπό το πρόσχημα νεοφιλελεύθερων προταγμάτων, αποδέχονται τέτοιου είδους πρακτικές».
Εξίσου δηκτική ήταν και η αντίδραση του υπουργού Μεταφορών, ο οποίος, αφού υπεραμύνθηκε της διαδικασίας, τονίζοντας ότι το 90% του νομοσχεδίου αφορά μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας και πρέπει να ψηφιστούν μέχρι τέλη Μαρτίου, κατέληξε λέγοντας: «Τα άλλα, με τις βρώμικες δουλειές, τα αντιπαρέρχομαι μάλλον ως ασήμαντα».
Η Ιπποκράτους ζητά αλλαγές, ώστε να δοθούν νέες άδειες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και άνοιγμα της αγοράς για τα προμισθωμένα εννεαθέσια οχήματα -όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι η τρόικα θα εγκρίνει τις σχετικές διατάξεις του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών.
Από την πλευρά της η Νέα Δημοκρατία υποστηρίζει την πρόταση του υπουργού Μεταφορών Μάκη Βορίδη, ενώ η δική της πρόταση είναι να τεθούν και κοινωνικά κριτήρια στην έκδοση νέων αδειών.
«Οι νέες άδειες να είναι αμεταβίβαστες για πέντε χρόνια. Να τεθεί περιορισμός στη μετατροπή υφιστάμενων αδειών σε εννεαθέσια βαν. Να ληφθούν υπ' όψιν και κοινωνικά κριτήρια για την έκδοση νέων αδειών» δήλωσε ο εισηγητής της ΝΔ Μιχάλης Παπαδόπουλος στην αρμόδια Επιτροπή που συζητά το θέμα.
Από τον πλευρά του, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Τσιρώνης έθεσε στην Επιτροπή το πλαίσιο της πρότασης του κόμματός του, λέγοντας: «Επί της αρχής συμφωνούμε, ζητάμε όμως αύξηση συντελεστή για να βγουν νέες άδειες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και τουριστικές περιοχές. Γενικά για την περιφέρεια πρέπει να το δούμε ανά περιοχή».
Αλλά και οι εκπρόσωποι του ΚΚΕ Απόστολος Νάνος και του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης
Παπαδημούλης, έκαναν λόγο για «φωτογραφικές διατάξεις», ενώ αναφερόμενοι στη διαδικασία του επείγοντος με την οποία συζητείται το νομοσχέδιο, με την οποία διαφωνεί και το ΠΑΣΟΚ, μίλησαν για διαδικασίες που υποβαθμίζουν το ρόλο του Κοινοβουλίου.
Σημειώνεται ότι η συζήτηση θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή σε δεύτερη ανάγνωση και το νομοσχέδιο θα ψηφιστεί στην Ολομέλεια της Βουλής την ερχόμενη εβδομάδα.
Πάντως, ο κ. Βορίδης εμφανίστηκε ανοιχτός σε βελτιωτικές αλλαγές «μέσα από το διάλογο, τον οποίο θα συνεχίσουμε μέχρι την τελευταία στιγμή».
«Υπάρχουν επιμέρους ζητήματα για να ρυθμιστούν. Αυτό είναι το νόημα του διαλόγου και το έκανε το υπουργείο στον διάλογο του με τους εταίρους προσπαθώντας να βρει τη χρυσή τομή» δήλωσε ο υπουργός.
«Σύρραξη» Ροντούλη-Βορίδη
Στο μεταξύ, επίθεση, με υπαινιγμούς για τη μετακίνησή του στη ΝΔ, εξαπέλυσε εναντίον του υπουργού Υποδομών Μάκη Βορίδη, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ Αστέριος Ροντούλης, με αφορμή τη συζήτηση του νομοσχεδίου.
«Υπάρχουν υπουργοί που πρέπει να κάνουν τη βρώμικη δουλειά, αλλά η Βουλή πρέπει να κάνει τη καθαρή δουλειά», ανέφερε ο κ. Ροντούλης, ο οποίος δεν κατονόμασε πρόσωπα, ενώ πρότεινε να αποσυρθούν όλοι οι βουλευτές για να μην ψηφιστούν, όπως είπε, «τα νομοσχέδια με φωτογραφικές διατάξεις».
Έντονη ήταν η αντίδραση τόσο της προέδρου της Επιτροπής Οικονομικών Βάσως Παπανδρέου, που χαρακτήρισε «απαράδεκτα» τα υπονοούμενα του κ. Ροντούλη και του ζήτησε να ανακαλέσει.
«Είναι απαράδεκτο αυτό που είπατε. Πρέπει να ανακαλέσετε. Δεν μπορεί να κατηγορείτε την κυβέρνηση και να μιλάτε για υπουργούς που κάνουν βρώμικη δουλειά και εμείς κάνουμε τη καθαρή δουλειά. Να μην βρίζετε. Δημοκρατικό είναι να μιλάτε με επιχειρήματα και να μην βρίζετε», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ωστόσο ο κ. Ροντούλης όταν κλήθηκε από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ να κατονομάσει ποιους εννοεί, απάντησε δηκτικά, «φωτογραφίζοντας» τον κ. Βορίδη: «Είναι αυτοί που όταν ήταν σε άλλο κομματικό σχηματισμό, καυτηρίαζαν αυτές τις τακτικές και τώρα, υπό το πρόσχημα νεοφιλελεύθερων προταγμάτων, αποδέχονται τέτοιου είδους πρακτικές».
Εξίσου δηκτική ήταν και η αντίδραση του υπουργού Μεταφορών, ο οποίος, αφού υπεραμύνθηκε της διαδικασίας, τονίζοντας ότι το 90% του νομοσχεδίου αφορά μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας και πρέπει να ψηφιστούν μέχρι τέλη Μαρτίου, κατέληξε λέγοντας: «Τα άλλα, με τις βρώμικες δουλειές, τα αντιπαρέρχομαι μάλλον ως ασήμαντα».
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου