Από την Εισαγγελία Πρωτοδικών
- Ο κ. Μ.Λιάπης (Φωτογραφία: Eurokinissi )
Αθήνα
Αίτημα διερεύνησης ποινικών ευθυνών του πρώην υπουργού Μεταφορών Μιχάλη Λιάπη υπέβαλε η Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας, με έγγραφό της προς την Βουλή, σχετικά με εισαγγελική έρευνα που αφορά την περίοδο 2004-2007.
Η Εισαγγελέας Πόπη Παπανδρέου, που διενήργησε τη δικαστική έρευνα «σκόνταψε» σε ενδεχόμενες ευθύνες του πρώην υπουργού και εκ του νόμου υποχρεούται να διαβιβάσει τη δικογραφία στην Βουλή, παρά το γεγονός ότι τα όποια αδικήματα ενδεχομένως έχουν τελεστεί, παραγράφηκαν μετά το αιφνιδιαστικό κλείσιμο της Βουλής τον Μάιο του 2009.
Η έρευνα, βέβαια, συνεχίζεται για 20 μη πολιτικά πρόσωπα (μέλη ΔΣ και Επιτροπών του ΟΣΕ) τα οποία αναμένεται να κληθούν ως ύποπτοι τέλεσης αδικημάτων τις επόμενες ημέρες. Η δικογραφία σχηματίστηκε έπειτα από καταγγελίες του τότε βουλευτή και νυν υφυπουργού Ντίνου Ρόβλια, αλλά και έπειτα από δημοσιεύματα του Τύπου που αναφέρονταν σε «πάρτι διασπάθισης δημοσίου χρήματος στον ΟΣΕ».
Τα τέσσερα σκέλη της δικογραφίας είναι:
1. Η αλλαγή προδιαγραφών για την προμήθεια τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, κόστους 3,2 δισ. ευρώ, η οποία έγινε ουσιαστικά εν κρυπτώ από τη διοίκηση του Οργανισμού και χωρίς διαγωνισμό, παρά το γεγονός ότι οι αρχικές προδιαγραφές είχαν εγκριθεί ομόφωνα από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.
2. Η ενοικίαση 8 συρμών (αμαξοστοιχία Ντεσίρο) που είχε παραδώσει η Siemens πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και κόστισε όσο και η τιμή αγοράς, δηλαδή 8 εκατ. ευρώ συν ΦΠΑ.
3. Η καθυστερημένη παράδοση των αυτόματων πωλητών εισιτηρίων, καθυστέρηση για την οποία δεν ενεργοποιήθηκαν οι προβλεπόμενες ποινικές ρήτρες, μεταξύ των οποίων και η παραχώρηση δωρεάν των Ντεσίρο.
4. Ο διαγωνισμός για τη φύλαξη των εγκαταστάσεων του ΟΣΕ για χρονικό διάστημα 2 ετών, αξίας περίπου 6 εκατ. ευρώ.
Η Εισαγγελέας Πόπη Παπανδρέου, που διενήργησε τη δικαστική έρευνα «σκόνταψε» σε ενδεχόμενες ευθύνες του πρώην υπουργού και εκ του νόμου υποχρεούται να διαβιβάσει τη δικογραφία στην Βουλή, παρά το γεγονός ότι τα όποια αδικήματα ενδεχομένως έχουν τελεστεί, παραγράφηκαν μετά το αιφνιδιαστικό κλείσιμο της Βουλής τον Μάιο του 2009.
Η έρευνα, βέβαια, συνεχίζεται για 20 μη πολιτικά πρόσωπα (μέλη ΔΣ και Επιτροπών του ΟΣΕ) τα οποία αναμένεται να κληθούν ως ύποπτοι τέλεσης αδικημάτων τις επόμενες ημέρες. Η δικογραφία σχηματίστηκε έπειτα από καταγγελίες του τότε βουλευτή και νυν υφυπουργού Ντίνου Ρόβλια, αλλά και έπειτα από δημοσιεύματα του Τύπου που αναφέρονταν σε «πάρτι διασπάθισης δημοσίου χρήματος στον ΟΣΕ».
Τα τέσσερα σκέλη της δικογραφίας είναι:
1. Η αλλαγή προδιαγραφών για την προμήθεια τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, κόστους 3,2 δισ. ευρώ, η οποία έγινε ουσιαστικά εν κρυπτώ από τη διοίκηση του Οργανισμού και χωρίς διαγωνισμό, παρά το γεγονός ότι οι αρχικές προδιαγραφές είχαν εγκριθεί ομόφωνα από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.
2. Η ενοικίαση 8 συρμών (αμαξοστοιχία Ντεσίρο) που είχε παραδώσει η Siemens πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και κόστισε όσο και η τιμή αγοράς, δηλαδή 8 εκατ. ευρώ συν ΦΠΑ.
3. Η καθυστερημένη παράδοση των αυτόματων πωλητών εισιτηρίων, καθυστέρηση για την οποία δεν ενεργοποιήθηκαν οι προβλεπόμενες ποινικές ρήτρες, μεταξύ των οποίων και η παραχώρηση δωρεάν των Ντεσίρο.
4. Ο διαγωνισμός για τη φύλαξη των εγκαταστάσεων του ΟΣΕ για χρονικό διάστημα 2 ετών, αξίας περίπου 6 εκατ. ευρώ.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου